ייעוץ עסקי לחברות MVP

יועץ פיננסי או יועץ עסקי?

כיום, עסקים רבים בישראל מסתייעים ביועץ פיננסי או יועץ עסקי למקסום ביצועי העסק. סיוע מיועצים מקצועיים בתחום הפיננסי והעסקי, מאפשר להזניק את העסק קדימה ולייעל את ביצועיו – הן במישור הכלכלי, והן במישורים אחרים – כגון ייעול מערכי השיווק והמכירה בעסק, התייעלות בגיוס לקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים, ניהול כח אדם משופר, פיתוח עסקי ועוד.

"אבל רגע, איך נדע איזה סוג של יועץ אנחנו צריכים?" – אתם ודאי שואלים. ובכן, אם גם אתם תוהים מהם ההבדלים בין בין יועצים עסקיים ובין יועצים פיננסיים – זהו המדריך עבורכם.

 

המטרה בפנייה ליועץ פיננסי או יועץ עסקי

המטרה בפנייה ליועץ פיננסי, היא להקנות לארגון וקברניטיו, הרגלים פיננסיים נכונים ובריאים, ולבדוק את ההיתכנות הכלכלית של מהלכים עסקיים וכלכליים שונים העומדים על הפרק.

מטרת הפנייה ליועץ עסקי היא לקבל אומדן של מצב העסק או החברה בהווה, דיוק היעדים והמטרות של הארגון והתוויית אסטרטגיה חדשה שתתמוך בהשגתם בצורה טובה יותר.

 

הצורך ביועץ פיננסי או יועץ עסקי וההבדלים ביניהם

הצורך בייעוץ בתחום העסקי והכלכלי, משותף לכל עסק וחברה באשר הם. ישנו מגוון רחב של היבטים הנוגעים לניהול העסק שחשוב לנהל ביד רמה, אם רוצים להביא את העסק לשגשוג והצלחה. נשאלת אם כן השאלה: איך ניתן להשתלט על כל הנושאים הנוגעים לניהול עסק מצליח ורווחי? את התשובה לשאלה זו מספקים יועצים פיננסיים ויועצים עסקיים לעסקים.

להלן כמה מן ההבדלים הבולטים בין השירותים שמספקים יועץ פיננסי או יועץ עסקי, שעל פיהם תוכלו לזהות את סוג הסיוע לו העסק שלכם זקוק:

 

מה יועץ עסקי עושה?

כל עסק – קטן כגדול, יכול להפיק תועלת אדירה מפנייה לשירותיו של יועץ עסקי. יועץ עסקי מספק לעסקים ולחברות המסתייעים בו, יתרון משמעותי אל מול מתחריהם שלא עברו תהליך של ייעוץ עסקי.

יועץ עסקי מספק לעסקים וחברות ייעוץ הנוגע לתכנון, גיבוש מדיניות ואסטרטגיה בתחומים שונים, וליווי הפעילות העסקית – בהתאם לצורך של בעל העסק או הנהלת החברה. ישנם יועצים עסקיים המתמחים בייעוץ שיווקי, ייעוץ כלכלי לעסקים, ייעוץ השקעות לעסקים, פתרונות מימון לעסקים, ייעוץ לוגיסטי לבעלי עסקים, ייעוץ טכנולוגי, ייעוץ אסטרטגי לעסקים וחברות, ייעוץ ארגוני, ייעוץ קמעונאי, וכן הלאה.

במסגרת תהליך הייעוץ העסקי, נבחן המצב הקיים בעסק או בחברה במישור הכלכלי, במישור הארגוני ובמישור הניהולי. הפוטנציאל של הארגון יבחן ביחס להישגיו בפועל, ובהמשך לכך – יוגדרו היעדים שאליהם הארגון  שואף להגיע. על בסיס היעדים שסומנו, תיבנה תוכנית עבודה שתתמוך במימוש היעדים העסקיים בעזרת כלים ניהוליים, פרספקטיבה חדשה להתמודדות עם אתגרים וקשיים בעסק, והגדרת פתרונות יצירתיים אך ברי ביצוע. תהליך העבודה מול יועץ עסקי מתבצע בדרך כלל בשלבים, במסגרת פגישות עבודה המתקיימות בתדירות קבועה.

למותר לציין שהייעוץ העסקי רלוונטי לכל עסק בכל שלב במחזור חייו. בין אם עסקינן בעסק קטן וצעיר בתחילת הדרך, בעסקים ותיקים שנקלעו למשבר, או בעסק יציב ורווחי במגמת גדילה – בעזרת יועץ עסקי ניתן לייעל תהליכי עבודה ולשפר את ביצועי הארגון על מנת להביא את העסק לשגשוג, צמיחה ורווחיות לאורך זמן.

 

מה יועץ פיננסי עושה?

יועץ פיננסי לעסקים ולחברות, הוא איש מקצוע שמסייע לבעלי עסקים לבחון את ההתנהלות של העסק או החברה במישור הכלכלי, ועל בסיס הנתונים שנאספו, לגבש תמונת מצב ברורה של מצב העסק או החברה במישור הפיננסי והתזרימי. לשם כך, מבצע היועץ הפיננסי ניתוח מקיף של מצבו הפיננסי של הארגון שלכם, שעל בסיס הוא גוזר מסקנות, תובנות ופתרונות יצירתיים שיאפשרו לייעל את התנהלות העסק במישור הכלכלי, בכדי לתמוך בהשגת מטרותיו.

גם יזמים המתכננים הקמה של עסקים חדשים, יכולים להפיק תועלת רבה מהסתייעות בשירותיו של יועץ פיננסי, לשם בחינת ההיתכנות הכלכלית של המיזם, ההון הנדרש להקמת העסק, פוטנציאל הרווחים והכדאיות, מקורות המימון האפשריים, גיבוש המודל העסקי והכלכלי, בניית תקציב, ובנייה של תוכנית עסקית שתתמוך בהחזר השקעה בתוך פרק זמן סביר ותאפשר לעסק להתחיל לייצר רווחים בהקדם.

יועץ פיננסי מסייע בין היתר, גם לחברות ותיקות השוקלות לבצע מהלכי מיזוג, רכישות, מכירות והשקעה, וזקוקות לעין מקצועית לשם הערכת הכדאיות של המהלך וההשלכות הנגזרות ממנו.

יועץ פיננסי או יועץ עסקי?
יועץ פיננסי או יועץ עסקי?

יועץ פיננסי או יועץ עסקי? התשובה תלויה בצורך שלכם

בבואנו להחליט האם לשכור את שירותיו של יועץ פיננסי או יועץ עסקי, עלינו להבין בראש ובראשונה מהם הצרכים של העסק או החברה. יועץ עסקי, כאמור, מספק שירותים ליחידים ועסקים במגוון תחומים וביניהם ייעוץ שיווקי, ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ תדמיתי, ייעוץ ארגוני, ועוד. היועץ הפיננסי, לעומת זאת, מתמקד בייעוץ בענייני כספים בלבד.

 

מתי נהוג להסתייע בשירותיו של יועץ פיננסי או יועץ עסקי?

ישנם מצבים שונים בחייו של כל עסק, המחייבים פנייה לסיוע של מומחים בתחומים שונים. נשאלת אם כן השאלה: כיצד נדע באיזה מצב עלינו לפנות ליועץ פיננסי ומתי ראוי להסתייע דווקא ביועץ עסקי? להלן התשובה:

 

מתי פונים ליועץ פיננסי?

ליועץ פיננסי נהוג לפנות בראש ובראשונה, לפני שמקימים עסק חדש. ייעוץ פיננסי הוא לא פחות מאשר חובה ליזמים, משום שהוא מספק פרספקטיבה ברורה של מכלול ההיבטים הכספיים הכרוכים בהקמת העסק, וביניהם: עלויות ההקמה הראשוניות, עלויות פיתוח מוצר, הוצאות הכרוכות ברכישת ציוד לעסק, עלות השכירות, כוח האדם, הסחורה בעסק, הוצאות ביטוח, הוצאות משפטיות, ועוד היבטים רבים ונוספים הנוגעים להקמה של עסק חדש ומייצרים הוצאות שחשוב להיערך לקראתן.

מאחר והקמת עסקים כרוכה בסיכון כלכלי לא מבוטל – ייעוץ פיננסי הוא קריטי גם בהיבט של היערכות לתקופה הראשונה בחיי העסק, שבה הוא אינו צפוי לייצר רווחים, אלא רק לכסות את ההשקעה הראשונית. בכל הנושאים הללו, יכול וצריך לסייע לכם יועץ פיננסי לעסקים.

גם מי שחש כי אינו מממש את פוטנציאל הרווח המלא של העסק שלו, יעשה טוב אם יפנה ליועץ כלכלי. במסגרת הייעוץ הפיננסי תיבחן הסיבה לכך שהעסק אינו מצליח לייצר את הרווחים המצופים ויוצעו פתרונות שונים לתיקון המצב.

היועץ הפיננסי הוא הכתובת גם עבור בעלי עסקים וחברות שחשים כי הם מתקשים להשתלט  על ההיבטים החשבונאיים והכספיים בעסק שלהם. אולם גם עסקים ש"מתקתקים" כמו שצריך מבחינה כלכלית, עשויים לפנות ליועץ פיננסי בהקשר למהלכי התרחבות.

תפקידו של היועץ הפיננסי בהקשר זה, הוא לבחון את המצב התזרימי בעסק, כדי להעריך אם ברשותו מצויים המשאבים והתשתיות הדרושות להתרחבות ויכולת עמידה בהתחייבויות הכספיות הכרוכות בהגדלת הפעילות העסקית.

 

מתי פונים ליועץ עסקי?

לעיתים על מנת לצאת ממצב של "תקיעות" בעסק, חשוב לקבל פרספקטיבה רעננה של גורם חיצוני. יועץ עסקי הוא בדיוק הגורם הזה, שמגיע לבחון את התנהלות הארגון שלכם בשלל מישורים. במסגרת התהליך, היועץ העסקי צופה בהתנהלות היומיומית בעסק, אוסף נתונים בהווה ונתוני עבר כגון דוחות עסקיים, מעבד את המידע שנאסף, וגוזר ממנו מסקנות אופרטיביות ואסטרטגיית פעולה.

לאחר שהיועץ העסקי מבין כיצד הארגון מתנהל ומה לא עובד בו באופן אופטימלי, הוא משתף את בעל העסק או הנהלת החברה ברשמיו: מה עובד טוב בעסק? מה עובד פחות טוב או באופן שאינו תורם להשגת יעדי הארגון? האם העסק או החברה עומדים במטרות והיעדים שהציבו לעצמם? האם העובדים בעסק מנוהלים בצורה יעילה התומכת ביעדיו? זהו רק אפס קצה של הסוגיות הנבחנות על ידי היועץ העסקי במסגרת תהליך הייעוץ. בהמשך לסקירתן, הוא מציג ללקוח פתרונות ואלטרנטיבות שיאפשרו לו להשיג את מטרות הארגון בצורה טובה יותר.

 

איך בוחרים יועץ פיננסי או יועץ עסקי מוצלח?

הבחירה ביועץ פיננסי או יועץ עסקי מוצלח, אינה בחירה פשוטה – בעיקר משום שבעלי עסקים רבים מבלבלים בין השניים. אנו מקווים שבמסגרת מדריך זה הצלחנו לשפוך מעט אור על המענה שכל אחד מסוגי היועצים הללו, מספק לחברות ועסקים, וההבדלים בין השירותים שניתן לקבל מהם.

הבחירה ביועץ פיננסי או ביועץ עסקי, תלויה כאמור, בצורך של הארגון שלכם. אולם בכל מקרה, חשוב לבחון את ארגז כלים של איש המקצוע שמולכם, הניסיון המקצועי עמו הוא מגיע, ולא פחות חשוב מכך – את נכונותו לסייע לכם להפוך את המיזם שלכם לעסק מנצח.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא