ייעוץ עסקי לחברות MVP

ניהול כספים וחשבות

הצורך בניהול כספים וחשבות נמצא בכל חברה (גם קטנה או בינונית), החל מניהול והנחייה של מנהלת החשבנות וחשבת השכר, דרך ניהול סיכוני האשראי, מט"ח ומחירים וכלה בניהול תזרים מזומנים וקשר שוטף מול המערכת הבנקאית.

כל אלו הינן משימות שוטפות בתחום הכספים של כל חברה, העמסת משימות אלו על הבעלים ו/או מנהל החברה עלולה לגרום להפניית תשומות ניהוליות למטה על חשבון המחלקות העסקיות של החברה (מכירות, רכש, ייצור וכדומה).

עם זאת (לרוב), החברה אינה יכולה לשאת בעלות של משרה מלאה ונפח הפעילות שבה אינו מצריך כזו.

על כן, סל השירותים שאנו מציעים כולל חבילת שירותים בסיסית, המאפשרת התנהלות פיננסית נכונה בחיי היום יום של החברה, וזאת עלי ידי אנשי צוות מנוסים שניהולו והיו במחלקות כספים של חברות ותאגידים בישראל.

מעבר למשימות השוטפות של ניהול כספים וחשבות אנו מציעים שירותים נוספים בתחום החשבונאות הניהולית (תקציב ובקרה, בדיקות כדאיות וכדומה).

ניהול כספים וחשבות
ניהול כספים וחשבות

ניהול כספים וחשבות – בין השירותים הניתנים:

 

  • פיקוח ובקרה על מחלקת הנהלת החשבונות

  • הכנה לביקורת / סקירה של רואה חשבון מבקר

  • ניהול תזרים המזומנים

  • שיפור תהליכי גבייה

  • סקר בקרה פנימית

  • התנהלות שוטפת מול בנקים וגופים פיננסיים שונים (לרבות שיפור תנאי אשראי)

  • הפקת דוחות ניהוליים ודיווחים שוטפים

  • ניתוח שוטף של הפעילות העסקית

  • תמחיר

  • תקציב ובקרה תקציבית

  • בדיקת כדאיות כלכליות למיזמים, לקוחות או מגזרים.

 

לשירותים נוספים, לחצו כאן.

 

אולי יעניין אותך גם:

 

על חשיבותם של ניהול כספים וחשבות להצלחתם של חברות ועסקים

הצלחה בעולם העסקי בעידן שבו מתחוללות במשק תמורות בלתי צפויות בתדירות מפתיעה, מחייבת התנהלות פיננסית זהירה, מחושבת ומדויקת מאוד. שמירה על עסק רווחי ומאוזן מבחינה תזרימית אינה עניין של מה בכך, אלא אתגר יומיומי המחייב ניהול מדוקדק וצמוד. בשורות הבאות נסביר כיצד שירותי ניהול כספים וחשבות תורמים להשגת המטרות העסקיות ואילו שירותים ניתן לקבל במסגרתם.

 

מהם תחומי אחריותם של העוסקים בתפקידי ניהול כספים וחשבות?

אין זה סוד שניהול כספים יעיל הוא הבסיס להצלחה של כל ארגון עסקי באשר הוא. לכן על המלאכה החשובה הזו מופקד בדרך כלל איש מקצוע בעל הכשרה פיננסית, כגון רואה חשבון ותיק או יועץ מס מוכשר.  ניהול  כספי החברה מכסה גם את הטיפול בנושא חשבות השכר של הארגון, טיפול הליכי הגבייה של הארגון ובבקרת דוחות, לרבות ביקורת ספרים חיצונית, כאשר מדובר בחברה בע"מ.

 

על הצורך בשירותי ניהול כספים וחשבות לעסקים וחברות בכל תחום

ניהול כספים הוא כאמור הבסיס לשגשוגם של כל חברה ועסק לאורך זמן. אולם מדובר באתגר בלתי פוסק שאינו חדל מלגזול משאבים מבעלי עסקים קטנים כגדולים. ריבוי המשימות הכרוכות בניהול תקציב החברה או העסק מחייב כמעט תמיד העסקה של חשבים ומנהלי כספים בארגון. אולם לאחרונה, יותר ויותר עסקים וחברות מגלים את התועלות הגלומות בפנייה לשירותי ניהול כספים וחשבות חיצוניים.

 

ניהול כספים לעסקים

בכל עסק השואף לתפקד בצורה אופטימלית ולהתנהל פיננסית באופן תקין, יש מקום להסתייע בשירותי ניהול כספים וחשבות שמציע רואה חשבון או יועץ מס מיומן. כיום ישנן חברות רבות המציעות שירותים מסוג זה לבעלי עסקים בישראל בד בבד עם שירותי ייעוץ עסקי וייעוץ פיננסי.

 

ניהול כספים לחברות

כל חברה בכל גודל, נתקלת בשלב כזה או אחר באתגרים פיננסיים, תקציביים וחשבונאיים. התמודדות יעילה עם האתגרים הללו, מצריכה מומחיות פיננסית ענפה, אשר לרוב אינה בנמצא בקרב כוח האדם המועסק בחברות קטנות או בינוניות מפאת ההוצאה הכבדה. החברות הגדולות, לעומת זאת, מאיישות בדרך כלל מחלקות כספים האמונות על הטיפול השוטף בחלק ניכר מהעניינים הללו.

הפתרון שאימצו חברות רבות לשם כך, הוא העסקה של מנהלי כספים חיצוניים שדואגים לטפל במכלול העניינים הכספיים של החברה. כאשר מעסיקים מנהל כספים חיצוני, ישנה האפשרות לבחור בהיקף המשרה שיאייש בהתאם לצרכי החברה ותקציבה, ולהפיק תועלת משמעותית מן הידע והניסיון המקצועי שמנהל הכספים צבר במסגרת עבודתו עם חברות שונות במשק.

 

במה נבדל תפקידו של מנהל כספים לחברות מרואה החשבון של החברה?

בשונה מרואה החשבון שהחברה מעסיקה, אשר אמון על הכנת הדוחות הכספיים של החברה בתום שנת המס, במסגרת תפקידו, מנהל הכספים החיצוני שמסייע לחברה דואג להכין דוחות פיננסיים המסייעים במעקב, שיפור וייעול התנהלותה הכלכלית והתקציבית של החברה, גם בשגרה.

 

מהם תחומי אחריותו של מנהל כספים וחשבות במיקור חוץ?

כאשר חברה מסתייעת בשירותי ניהול כספים וחשבות במיקור חוץ (אאוטסורסינג) היא נהנית מליווי וסיוע מקצועי בנושאים הפיננסיים הבאים:

 

בניית תקציב בעסק / בחברה

מנהל הכספים החיצוני מסייע לעסקים וחברות בבניית התקציב כמו גם בביצוע בקרה שוטפת והשוואת ההתנהלות הפיננסית של הארגון בפועל לתקציב שהוגדר.

 

גיוס אשראי ותקשורת שוטפת מול הבנקים

מנהל כספים במיקור חוץ מסייע לעסקים וחברות בהשגת פתרונות מימון ואשראי טובים יותר מהבנקים והתנהלות יעילה ופרודוקטיבית מולם.

 

בניית תזרים המזומנים

מנהל כספים חיצוני מסייע לחברות ועסקים לבנות תזרים מזומנים יומי או חודשי כדי לשפר את שליטת החברה בתזרים המזומנים שלה ולהימנע מכניסה לחובות או גרעונות סביב מועדי התשלום לעובדים וספקים.

 

ניהול מלאי

ניהול כספים יעיל חיוני גם לביצוע בקרה על המלאים בעסק / בחברה בשגרה וניהול יעיל וחסכוני יותר שלהם.

 

התייעלות לוגיסטית

מנהל הכספים מסייע לעסקים וחברות לחסוך בהוצאות גם על ידי בחינת הוצאות הארגון והתאמתן בצורה טובה יותר לפעילות העסקית.

 

בחינת ההתנהלות הפיננסית מול לקוחות החברה

רווחיות העסק או החברה תלויים במידה רבה ביכולת לשמר לקוחות רווחיים ולנפות כאלו שאינם. מנהל הכספים יכול לסייע בבחינת רווחיותם של הלקוחות השונים ולאתר ליקויים בהליכי הגביה מולם כדי לשפר את רווחי הארגון ומצבו התזרימי.

 

ביצוע בדיקות כדאיות שונות

שירותי ניהול כספים וחשבות במיקור חוץ הם חיוניים מאוד גם לחברות שמעוניינות לבחון את הכדאיות של מהלכים פוטנציאליים שונים, כמו השתלבות בתחום עסקי חדש או שיווק של קטגוריית מוצרים חדשה. שירות זה מאפשר להנהלת החברה לשקול מהלכים עסקיים בהסתכלות כלכלית רחבה ולקבל החלטות מושכלות יותר.

 

התנהלות מול גורמים חיצוניים

מנהל כספים חיצוני יכול גם להסיר את נטל ההתנהלות מול ספקים ולקוחות מהנהלת החברה.

 

ניהול של מחלקת הכספים והחשבות בחברה

שירותי ניהול כספים וחשבות חיצוניים, מאפשרים להעביר את האחריות לכל ענייני הכספים של העסק או החברה לידיים של גורם מקצועי מוסמך שידאג לניהול צוותי הנהלת החשבונות, השכר והכספים בחברה, ויאפשר להנהלת החברה להתפנות לנושאים מקצועיים ואסטרטגיים הנוגעים לתחום עיסוקה. בהעסקת מנהל כספים חיצוני, ניתן כמובן להגדיר מראש מהם הנושאים הפיננסיים שבהם הוא יידרש לטפל, על פי צרכי הארגון.

 

מתי כדאי לשקול פנייה למנהל כספים במיקור חוץ?

אם אין לכם בעסק או בחברה עובד האמון על ניהול כספים באופן ייעודי, זה הזמן לשקול לחיוב העסקת מנהל כספים וחשבות חיצוני. הדבר נצרך בפרט בתקופה זו המאופיינת בחסור ודאות כלכלי. שירותי ניהול כספים וחשבות חיצוניים הוכחו זה מכבר כחיוניים מאוד לשיפור התנהלותם של ארגונים במישור התזרימי וחיסכון בהוצאות, לצד גיוס פתרונות מימון – התורמים מאוד להתנהלות יעילה של עסקים וחברות גם בעיתות משבר כמו אלו שחווינו בשנתיים האחרונות, ולמעשה טרם חלפו כליל.

 

עם מי ניתן להתייעץ בנושא של ניהול כספים וחשבות?

חברת MVP Business מספקת שירותי ייעוץ וליווי עסקי לעסקים וחברות בישראל, לרבות שירותי חשבות וניהול כספים במיקור חוץ. שירותינו ניתנים לכל חברה ומתאימים לכל שלב במחזור החיים העסקי שלה. השירותים שאנו מציעים במסגרת זו מאפשרים לבעלי העסק או הנהלת החברה להעביר את הטיפול במכלול הצרכים הפינננסיים והחשבונאיים לידיים מקצועיות, מנוסות ואמינות – שמספקות תוצאות.

זוהי בחירה שהוכיחה את עצמה כמשתלמת לארגונים רבים, שנפטרו מהצורך באיוש תקן קבוע ויקר של מנהל כספים בתוך החברה ואיפשרו לעצמם להתפנות לענייני הניהול השוטפים של הארגון ולהקדיש את מירב המשאבים לקידומו. אנו מציעים מערך שלם של שירותי כספים וחשבונאות לסוגים שונים של עסקים וחברות מכל ענפי המשק.

פעילותנו כוללת בין היתר, בניית תקציב ובקרתו, שירותי ניהול תזרימי, סיוע בהתנהלות מול גופי המימון, הכנת דוחות כספיים, הגדרת תמחור ובקרת מחירים, הכנת דוחות ניהוליים, ניתוח עלויות, הכוונה לצמצום הוצאות, ניתוח דוחות כספיים בארגון וייעוץ שוטף להנהלה.

 

בשורה התחתונה

שירותי חשבות וניהול כספים הם כאמור הבסיס ליצירת איזון כלכלי בכל עסק וכל חברה, ויצירת מצע שיאפשר את צמיחתם ושגשוגם בטווח הארוך. לכן פנייה לשירותי ייעוץ עסקי לחברות ועסקים המציעים מענה גם בתחום זה, היא חיונית לכל ארגון שאין בו פונקציה כספית קבועה.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא