ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ וליווי עסקי

עסקים בישראל נפתחים מדי יום, אך למרבה הצער, מרביתם לא שורדים למעלה משנה. לאור העובדה שהלוואות בערבות מדינה אינן ניתנות לרוב המכריע של בעלי העסקים המבקשים, עולה פתרון אחרון, הוא שימוש בשירותי חברת ייעוץ וליווי עסקי, אשר יעשו קסמים בחברה, בכל אספקט בו תבחרו.

מצב העסקים הקטנים בישראל

עסקים קטנים בישראל נפתחים בקצב מסחרר. על פי מקורות שונים, ישראל מתמקמת במקום החמישי, מבין 24 המדינות המפותחות בעולם, בכל הנוגע לשיעור יזמות ופתיחת עסקים. אולם, הסטטיסטיקה אינה מסבירת פנים, בכל הנוגע למידת הישרדותם.

בממוצע, בכל יום בישראל נסגרים כ – 800 עסקים קטנים ובינוניים, הם כ – 40,000 עסקים בשנה. לכישלון עסקים אלו סיבות רבות, בהן שוק המצוי תחת רגולציה רבה וגודלו הקטן. אולם, שתי סיבות עיקריות עולות כעיקריות לעניין הכשלונות האמורים, הם הקושי הכלכלי, וכן חוסר הידע.

 

הקושי הכלכלי – עסק קטן, עסק מסוכן

מנהלי עסקים, בדומה לכל אדם, פונים אל הבנקים כאשר הם רוצים לקבל הלוואה לפתיחת או שיפוץ עסק. אולם, הבנק, אשר יושב כגוף כלכלי, המעוניין לחסן עצמו מכל הפסד פוטנציאלי, לא פעם רואה בעסק הקטן או הבינוני אפיק סיכון די גבוהה, שכן אלו, לא פעם, נעדרי ערבויות וביטחונות.

 

הצורך של עסקים קטנים בגב – הלוואות בערבות מדינה

לשם פתרון הבעיה שצוינה לעיל, עלתה אפשרות לקבלת ערבות להלוואות מטעם המדינה. ערבויות אלו, אשר ניתנות לבעלי עסקים שעברו במשרדי משרד הכלכלה, הן לשם התרשמות אישית והן לשם הצגת התוכניות העסקיות שלהם, מהוות ערובה לבנקים להחזר ההלוואה, ומשכך, משפרת את סיכויים להקים את העסק.

 

לא מספיק – נתוני קבלת ההלוואות

על אף שמדובר על יוזמה מבורכת, ניתן לראות, באופן חד משמעי, שזו אינה מספיקה. על פי נתוני דו"ח מטעם ה – OECD, שיעור העסקים הבינוניים והקטנים בישראל, אשר זוכים לקבלת ערבות המדינה האמורה, אינו עולה על 10%. משכך, כל עסק עשירי, אשר מבקש ליטול הלוואה לשם מינוף העסק והבאתו לכדאיות כלכלית, נתקל בקושי ממשי.

 

לא רק חוסר כלכלי – חוסר הידע הבסיסי

רבים מבעלי העסקים מגיעים מתוך הנעה פנימית או רעיון שהבליח. על אף שמדובר על אנשי עבודה, ברובם, שמוכנים להשקיע מאמץ רב בפיתוח העסק, לעיתים, יש צורך בידע בתחומים שונים.

כך, לדוגמה, כל מנהל לנהל עם כל עובד שיחת שימוע, בטרם פיטוריו. בנוסף על כל מעסיק חלה חובה, על פי חוק, להפריש לעצמו דמי פנסיה מדי חודש, לקופה מוגדרת. בנוסף, קיימות שורת רציונלים נוספים, בהן תורות ואפיקי שיווק, מודלים למימון עסק ונתונים רבים נוספים, אליהם לא יכול בעל העסק להגיע לבדו.

 

הפתרון המהיר והיעיל – ייעוץ וליווי עסקי

ככל שנתקלתם בבעיה עם ניהול העסק, ייעוץ וליווי עסקי הוא הפתרון. על ידי שימוש בשירותיו של יועץ עסקי, בכל צעד ושעל אותו אתה לוקח בניהול העסק, תוכל לוודא כי ההחלטות, אשר נלקחות על ידך, הם ההחלטות האובייקטיביות והיעילות ביותר עבור החברה.

 

עסק בהקמה – סיוע בכתיבת התוכנית העסקית

אחת הדוגמאות לתרומת היועץ העסקי היא בטרם פתיחת העסק, וגלומה בכתיבת וליווי יישום התוכנית עסקית. ככלל, התוכנית העסקית מהווה מעין סכמה עתידית של בניית העסק, וכוללת שני חלקים עיקריים, הם המילולי והפיננסי.

בחלק המילולי, יבוארו נתונים אודות מוצרים החברה, אפיקי השיווק ומודלי השיווק שינקטו, האסטרטגיה העסקית הכללית של העסק, ניתוח מתחרים, אופן ביצוע סקרי שוק וכו'. בחלקו הפיננסי של התוכנית העסקית, ייבחנו כלל הפרמטרים המספריים לעניין העסק שקם, לרבות הזמן עד להחזר ההשקעה, שיעור ההשקעות הנדרשות, רווח נקי, תחזית הכנסות וכו'.

ייעוץ וליווי עסקי
ייעוץ וליווי עסקי

עסקים בהתהוות – תחומי הסיוע השוטפים

מעבר לסיוע לעסקים בהקמה, ייעוץ וליווי עסקים תופס מקום משמעותי למדי גם בשלב הבגרות של העסק. הדבר עולה שכן גם עסקים משגשגים, יכולים להיתקל במשברים שונים, הנובעים ממגוון סיבות, בהן התקדמות טכנולוגית, כניסת מתחרה לשוק, שינוי העדפות צרכנים וכו'.

 

פיננסי כלכלי

סיוע פיננסי כלכלי נועד בעבור כל חברה, שכן מטרתה של כל חברה היא להשיא את רווחיה. משכך, ככל שעסק נכנס למצב שבו הוא אינו מגיע לרווחיות, יש ליצור קשר עם חברת ייעוץ וליווי עסקי, אשר תוכל לפתור את הבעיה.

פתרון הבעיה יכול להגיע ממספר אפיקים שונים. ראשית, ניתן, על ידי בחינה של הדוחות התקופתיים, לאתר את מקור הבעיה מוביל להיעדר רווחיות. כמו כן, לשם שמירה על חוסן ויציבות העסק, יסייע היועץ לשמור על תזרים מזומנים יציב, ואף יוכל להביא, לעיתים, להחזרים כספיים ממוסדות שלטון.

 

ניהול ותפעול ארגוני

ככל שמדובר על עסק יצרני, המשלח טובין ללקוחותיו, יש חשיבות גבוהה לניהול ותפעול הארגון. דוגמה אחת היא שכירת עובדים ביתר, אשר מביאה למימוש עקרון התועלת השולית הפוחתת ולאבטלה סמויה. דוגמה נוספת היא היעדר התחדשות טכנולוגית, אשר יכולה לחסוך לא מעט כסף גם היא.

בנוסף לכל, ישנם פרמטרים נוספים אשר יכולים להשפיע על מידת הפרודוקטיביות של העובדים, לרבות מידת שביעות הרצון ממקום העבודה, מערך תמריצים ועוד.

 

שיווק ומכירות

בכל הנוגע למדיניות השיווק, על חברה להיצמד באופן מוחלט למודל שנקבע בתוכנית העסקית. ככל שלא כתבתם אחת כזו, ייתכן ואתם משווקים, או מוכרים, בצורה שאינה ממצה את מלוא הפוטנציאל של המוצר שלכם.

היועץ העסקי, אשר יגיע לסייע בכל הנוגע לשיווק ומכירות, יבצע מספר פעולות עיקריות. ראשית, זה יקבע את תמהיל השיווק, אשר מעלה על כתב את כלל הנושאים בהם אנחנו צריכים להתחשב, בעת מכירת מוצר, הם זהות המוצר, נקודות המכירה, ערוצי הקידום וכמובן, המחיר. מעבר לכך, זה ייבחן את השוק בו אתם פועלים, ינתח את העדפות הצרכנים ומצב התחרות ועוד.

 

כיצד בוחרים יועץ עסקי?

ככלל, כאשר מדובר על בחירה של יועץ עסקי, נהוג לבחון שני פרמטרים עיקריים, הם ידע וניסיון.

 

ידע – מגוון תחומי ידע

ההמלצה היא לבחור בחברת ייעוץ עסקי, אשר מחזיקה בעלי מקצוע מכלל גווני הקשת. כך, בניגוד לחברת ייעוץ אשר מורכבת מעורכי דין או רואי חשבון בלבד, אשר סכום הידע בה, גדול ככל שיהא, הוא מוגבל לעולמות ספציפיים, בחירה בחברת ייעוץ, המביאה לשולחן ידע מגוון, יכול להרים את העסק לגבהים חדשים.

 

ניסיון – יישום כבעל השפעה מידית

על אף שידע הוא בעל חשיבות שאינה מבוטלת, ליישומו אין תחליף. בעוד ידע ניתן לשאוב מקורות מידע רבים, בהם האינטרנט, האקדמיה ואף קורסים פרטיים, יישום הידע הוא נעדר תחליף. בעוד עורך דין המתמחה בדיני המימון הוא בעל ידע רב, עורך דין אשר עסק בגיוסי כספים וניהול מו"מ בשם חברות רבות, יהא בעל השפעה מכריעה על העסק שלכם.

 

MVP – הכירו את הנפשות הפועלות

למובילים את חברת MVP, הם רו"ח ג'קי אהרון והגבת סבינה בירן, יש הן את הניסיון והן את הידע הדרושים, כדי להוביל את העסק שלכם להצלחה. מעבר להשכלתם האקדמאית, המעניקה להם את בסיס הידע הנדרש ומעבר לו, שימושם כדירקטורים בחברות רבות, ניסונם בעולמות הפיננסיים והאסטרטגיים ואפילו במערכות הביטחון, יכול להביא את החברה שלכם לשגשוג, אותו אם מבקשים.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא