ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ עסקי לחברות – המדריך המלא

ייעוץ עסקי לחברות היא לא מילה גסה, שכן רבים מבעלי העסקים במדינת ישראל, לא מצליחים למנף את העסק לגבהים עליהם חלמו. סיוע באספקטים החשובים ביותר לעסק, הם השיווק, הפיננסיים והייעוץ הארגוני, יכולים להרים את העסק, ולהפוך אותו למה שתמיד חלמתם עליו. ייעוץ עסקי לחברות – מתחילים.

עסקים וישראלים – סיפור אהבה

ישראלים אוהבים מאוד עסקים, ועל כך, הסטטיסטיקה יכולה להעיד. מדי שנה, בממוצע, נפתחים בישראל כ – 50,000 עסקים. נתון זה, לצד העובדה כי ישראל ממוקמת במקום החמישי בשיעור היזמות, בקרב 24 המדינות המפותחות בעולם, מקבעים את מקומה של ישראל כמעצמת יזמות.

לרצונם של ישראלים שונים סיבות רבות ומגוונות. חוסר רצון לעבוד בעבור אחר, הצורך בהכנסה גבוהה, שלא מתאפשר לעיתים דרך קידומים בעולם השכירים, ורעיון של אדם שלדעתו, יכול להיות לא פחות מהיסטרי, הם רק חלק מהסיבות. אולם, כפי שנראה בהמשך, לא תמיד הדבר עובד.

עסקים בישראל - תל אביב

 

הסטטיסטיקה לא מחמיאה

מבין שלל העסקים שנפתחים בישראל, לא מעטים סוגרים את שעריהם בתוך זמן קצר. בהתאם לדיווחים שונים, במהלך העשור האחרון, לצד פתיחה של 50,000 עסקים בממוצע, נסגרו מדי שנה לא פחות מ – 40,000 עסקים. בחישוב מתמטי פשוט, ניתן לראות כי רק עסק אחד, מבין כל 5 שנפתחים, שורד את החיים בשוק.

 

להצלחות אבות רבים

אומרים להצלחות אבות רבים, והכישלון הוא יתום. אולם, לא כך במקרה שלנו. בין הסיבות השונות לסגירת עסקים ניתן למצוא בחירת שותפים שאינה אופטימלית, סביבה רגולטורית נוקשה ועוד רבות. אולם, מעל לכולן, עומדת אחת, היא חוסר הידע של האזרח הפשוט, המעוניין להתפרנס בכבוד.

 

ייעוץ עסקי לחברות – הפתרון שלכם

לשם פתרון הבעיה האמורה, עולה סקטור שלם בענף העסקים, הוא ענף ייעוץ אסטרטגי לחברות. חברות רבות, אשר מבוססות על רעיון בלבד, אינן מודעות להיקף המשמעות שיש לידע בקידום ושגשוג החברה, וידע, כידוע, לא נצבר ללא ניסיון.

משכך, חברות ייעוץ עסקי רבות שוכרות לשירותיהם מומחים ממגוון תחומים, החל מהתחום הכלכלי והפיננסי, דרך עולמות השיווק והמכירות וכלה בעולם הייעוץ הארגוני. אז כיצד חברות ייעוץ עסקי יכולות לסייע לכם להביא את העסק להצלחה?

 

1. ניהול כספים

ניהול כספים

כאמור, רבים מגיעים לכדי פתיחת עסק עם רעיון בקנה ואמביציה בשפע. אולם, רבים לא מבינים שבחברה יש דבר אחד חשוב, והוא, מאזן חיובי בסוף השנה. את הצורך האמור מבינים בחברות הייעוץ העסקי לחברות, ומשתדלים להקדים תרופות למכות ככל הניתן.

ייעוץ עסקי לחברות – המדריך המלא
ייעוץ עסקי לחברות – המדריך המלא

הבעיות ופתרונן

עסקים מתמודדים עם בעיות רבות הקשורות לניהול פיננסי וכלכלה. בין היתר, לא פעם ניתן לראות עסקים אשר משלמים, מדי חודש, תשלומי ריבית גבוהים מדי על הלוואות, בשל תנאים שאינם הולמים את מעמדם. בעיה פיננסית נוספת בקרב חברות רבות היא חובות שלא נסגרים בזמן למוסדות, שמביאים תשלום עם ריבית, לצידם עולים תחשיבי מס לא נכונים, שמביאים לתשלום ביתר.

דוגמה מהחיים – הערכת שווי

ברגע הראשון בו תגיע חברת ייעוץ עסקי לחברה, ותראה כי שיעורי הריבית המשולמים גבוהים, הפעולה הראשונה שזו תעשה היא הערכת שווי החברה. הסיבה העיקרית לכך היא הרצון להוריד את שיעור הריבית שמשלמים, על ידי מחזור הלוואה, שכן בסופו של יום, התנהלות אל מול הבנק היא משא ומתן עסקי, שניתן לשינוי בכל רגע נתון.

המסקנה – ניהול כספים, יעילות כלכלית

ניהול כספים נכון, שמגיע לאור ליווי חברת הייעוץ, יכול להשפיע על כלל הפרמטרים שצוינו לעיל, שכן כאמור, מדובר על מיטב המוחות במשק.

כך, יוכלו להתמודד עם מול המוסדות הפיננסיים, ולדאוג לרווחת החברה. כמו כן, חברות הייעוץ יכול להשפיע גם באופן עקיף על הרווחים, שכן דרך הדוח השנתי ניתן ללמוד רבות על העסק. בין היתר, ניתן לאתר מוצרים מצליחים, פחתים מיותרים ועוד.

 

2. שיווק ומכירות

שיווק ומכירות

עולם השיווק טומן בחובו ידע רב, אשר מבוטא על ידי תיאוריות שונות של חוקרים. על פי אנסוף, לאחר ביצוע ניתוח למוצר בשוק, יש לבחור את אסטרטגיית השיווק בהתאם למאפיינים עליהם אנו רוצים לעמוד.

ככלל, ישנם שני סוגי מוצרים, הם מוצר חדש ומוצר קיים, ביחס אליהם על החברה לקחת החלטה, האם לגשת לשוק בו החברה מתמודדת כיום, או שמא עליה לפרוץ לשווקים חדשים.

העמקה

העמקה הינה מודל פעולה כאשר לנו מוצר קיים, הפונה אל שוק מסוים ומוגדר. מטרת ההעמקה היא לחזק את התפיסה שיש לחברה בשוק הנוכחי עם המוצר שעובד. ככל שלמוצר מסוים פלח שוק נאמן, חברה אשר תשאף להגדילו תיאלץ להוריד מחירים, לשנות את אפיקי הפרסום או את מערכי ההפצה.

פיתוח מוצרים

כפי שעולה מן הכותרת, מדובר על פיתוח מוצרים. משכך, מדובר על מוצר חדש, עבור שוק קיים עמו אנחנו עובדים. בין היתר במסגרת מודל פיתוח המוצרים, יבוצע בידול של המוצר שלכם מן מהמוצרים הקיימים בשוק וכן מהמוצרים הנוכחיים שלכם, לרבות על ידי יצירת אבחנה בין מוצר פרימיום לסטנדרט, או לחילופין, יצירת מוצר חדש לגמרי לשיווק לאותו קהל.

פיתוח שווקים

כפי שניתן להבין, מדובר על פנייה לשוק חדש עם מוצר קיים. לשם המחשה, ניקח דוכן פלאפל מקומי, אשר מוכר אך ורק ללקוחות שמגיעים באופן פיזי אל החנות. משכך, שילוב של העסק בחברת הפצה, דוגמת תן ביס או וולט, יכול להביא את המוצר לקהל לקוחות רחב באופן משמעותי, שייתכן ולא חשב על רכישה בטרם לכך.

הגוונה

בצורה יותר אינטואיטיבית, אנסוף, מודל ההגוונה, מדבר על יצירת מוצר חדש, אשר יפנה לשוק חדש. לשם המחשה, ניקח מסעדות בשרים. בעוד לרוב אלו מוכרות כמעוזי קרניבורים, לא פעם ניתן למצוא תפריטים עם מנות טבעונית. הסיבה העיקרית לכך, היא יצירת הגוונה, אשר תאפשר למשפחות, בהן יש אדם שסולד מאכילת בשר, לשקול את המסעדה שלה כאלטרנטיבה.

 

3. ייעוץ ארגוני

ייעוץ ארגוני MVP

ההמחשה הטובה ביותר לחשיבות הייעוץ הארגוני נעוצה בשיטת העבודה של דאגלס מקגרגור, חוקר בתחום הארגונים, הנקראת "תיאוריה X תיאוריה Y". תיאוריה זו, בבסיסה, מבחינה בין תפיסות העבודה שהיו נהוגות בעבר, ומציגה את התפיסה שראוי שתתקיים כיום.

על פי מקגרגור, התפיסה בעבר, היא תיאוריה X, לפיה עובדים לא ראויים לאמון המעסיק, שכן אלו עצלנים מטבעם, צריכה לעבור מהעולם. במקומה, קבע מקגרגור את תיאוריה Y, אשר מניחה כי אלו בעלי אחריות אישית גבוהה ורצון להצליח. הנחה זו הביאה לשינוי גישה בקרב מנהלים רבים, אשר החלו להכיר בעבודתם של עובדיהם, לספק להם הדרכה ולהכיר בעבודתם.

 

כיצד ייעוץ ארגוני יכול לסייע לי?

ייעוץ ארגוני, בראש ובראשונה, מביא לניהול ההון האנושי המצוי בידי החברה, לרבות חלוקת עבודה, הגדרות תפקיד, קביעת תצורת וסביבת העבודה וכו'.  דרכי הפעולה והסיוע בתחום נעוצות התחום העוסק בעיקר בתיאוריות שונות, אשר ככלל, נועדו להתאים את הניהול במקום העבודה לכל תקופה, ובעיקר, נועד להפיק את המירב מהעובדים.

 

ייעוץ עסקי ואתם

אם פתחתם עסק, ואתם רואים שהמצב לא מזהיר, כנראה שאתם זקוקים לייעוץ עסקי לחברות. שימוש בייעוץ האמור יכול להביא לשיפור מצב החברה, הן מבחינה כלכלית, והן מבחינה תדמיתית והן מבחינת השקט הנפשי שלכם. פנו אלינו, ואנחנו נדאג לשאר.

 

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא