ייעוץ עסקי לחברות MVP

יועץ עסקי מומלץ

עסקים רבים נפתחים בישראל מדי שנה, אך רובם לא שורדים את 12 החודשים הראשונים לפעילות. בעוד ישנן סיבות רבות, עליהן ניתן לתלות את הכישלון, הסיבה העיקרית לנשירת רבים היא חוסר ידע. יועץ עסקי יכול לפתור את בעיית חוסר הידע, ולצד הסיוע הרב, יוכל להביא אתכם, מבחינה מקצועית, לגבהים אחרים. אז מיהו היועץ העסקי, וכיצד בוחרים יועץ עסקי מומלץ?

חלום ומציאות – מצב העסקים בישראל

המשק הישראלי רווי בעסקים קטנים ובינוניים. במספרים, מדי שנה נפתחים בגבולות המדינה הקטנה שלנו למעלה מ – 50 אלף עסקים בממוצע. מספר זה מציב את ישראל במקום ה – 5 מבין 24 מדינות מפותחות, בכל הנוגע ליזמות ורצון לפיתוח.

אולם, לצד האמביציה של אזרחי ישראל, עולה בעיה, הגלומה במספרי הנשירה של העסקים מהשוק המקומי. מבדיקה לאורך העשור האחרון, נמצא כי שיעור העסקים הקטנים והבינוניים, נסגרים מדי שנה, עומד על 40 אלף עסקים. מדובר על 80% מסך העסקים שנפתחים, שבבחינה שבועית, עולים לכדי 800 עסקים נסגרים, בכל תקופה של ראשון עד שבת.

 

מחפשים את מי להאשים – המשק הישראלי

המשק הישראלי רווי בעיות, כך שעבור אלו שמחפשים גורם חיצוני, עליו תיפול האשמה, ניתן למצוא ללא בעיה משמעותית.

בין היתר, עולים אלו שאומרים שגודלו של השוק הישראלי, שבסופו של יום, משרת, ברמה המקומית, פחות מ – 10 מיליון אנשים, מגביל את עסקים אלו. בנוסף, רבים מפנים אצבע מאשימה כלפי הקשיים הרגולטורים אותם מעמיסה המדינה, דוגמת שיעורי מע"מ ומיסוי גבוהים, לצד דרישות בירוקרטיות שונות. אולם, מעבר לכל אלו, עולה סיבה אחת עיקרית.

 

הסיבה העיקרית לכישלון – חוסר ניסיון

ניהול עסק אינו פיקניק. הקמת עסק (קראו כאן עוד על ייעוץ לפתיחת עסק), לצד יצירת קשרי לקוחות חדשים ושימורם, שמירה על תזרים מזומנים חיובי וקבוע ויכולת לקרוא דוחות תקופתיים, הם רק חלק מנושאי הידע הדרושים לשם הקמת עסק משגשג.

על אף שיש רבים בעלי עסקים מצליחים, שלא עוברים בין כותלי האקדמיה או הקורסים השונים, ניתן לקבוע, לאור הסטטיסטיקה העגומה, שמדובר על החריגים, ולא על הכלל.

 

חכם – לומד מניסיון של אחרים

אלברט איינשטיין פעם אמר, במילים אחרות, שטיפש הוא זה אשר חוזר על אותה פעולה, תוך ציפייה לתוצאה שונה. על אף שאיננו מתכוונים להגדיר אף אחד מקוראי מאמר זה טיפשים, ככל משפטו של איינשטיין יטלטל אתכם, עשינו את העבודה.

כאמור בכותרת, ובניגוד לתפיסת הטיפש שהוצגה לעיל, אדם חכם יכול ללמוד מניסיון של אחרים. בעוד ישנן דרכים רבות ללמוד מניסיונם של אחרים, ככל שהנכם בעלי עסק, אשר מצוי במצב עגום, הזמן דוחק, ומשכך, יש לבחור באפשרות האידיאלית, היא פנייה לייעוץ עסקי.

 

ייעוץ עסקי – פתרון קסם

ייעוץ עסקי, או בשמו הנוסף, ייעוץ אסטרטגי, הוא כלי אשר נועד לסייע לבעלי עסקים, אשר נעדרים ידע במספר תחומים, למנף את פעילות העסק. היועצים העסקיים, על פי רוב, יהיו בעלי רקע אקדמי ותעסוקתי רחב, אשר יאפשר להם להעניק את הסיוע והידע הנדרשים.

 

תחומי הסיוע העיקריים של היועץ העסקי

יועץ עסקי יוכל לסייע, בין היתר, באיתור תמהיל שיווק נכון למוצר אותו אתם מוכרים, ולחילופין, לסייע בבניית מוצר חדש, תוך ניתוח השוק, לרבות לעניין תחרות וקהל לקוחות, וכן קידום באפיקים השונים.

כמו כן, יביא היועץ האסטרטגי לניהול כלכלי נכון יותר, בין אם על ידי איתור כספים אבודים או קיזוז עלויות שונות, ואף יסייע בניהול הארגון בכללותו, לרבות לעניין ייעול המערכות, תפוקת העובדים, על ידי מערך תמריצים, ואף יכול לצמצם את הארגון, לשם יעילות וחיסכון.

 

לפני שנעבור לפרמטרים הרלוונטיים – מדוע יועץ עסקי מומלץ ולא אפיק סיוע אחר?

כפי שצוין לעיל, יועץ אסטרטגי מהווה אמצעי הסיוע היעיל ביותר. אולם, עולה שאלה משמעותית בנושא זה, והיא מדוע יש לבחור בשירותיו של יועץ עסקי, לעומת לימוד עצמי או פורמלי?

יועץ עסקי מומלץ
יועץ עסקי מומלץ

יעילות – כי הזמן דוחק

השם "עסקים קטנים ובינוניים" קצת ממעיט מגודלה של עסקים אלו. ככלל, העסק הקטן ביותר תחת שורת הגדרות אלו, יעמוד על מחזור מכירות שנתי של מיליון שקל, לכל הפחות, בעוד הגדול ביותר יכול להגיע עד למחזור של 100 מיליון שקלים. משכך, ישנם אנשים רבים אשר תלויים בעסקים אלו, לרבות העובדים והספקים, אשר מסתמכים על החברה כמקור פרנסה.

עובדה זו, לצד העובדה שבעל העסק יכול להסתבך כלכלית בצורה משמעותית, לא מותירה זמן ללימוד עצמי. משכך, הצבת יועץ עסקי לצידך, שידאג להביא את החברה למצב אידיאלי, תשמור על כלל המעורבים בחברה, ועליך, מפני פגיעה משמעותית.

 

אפיק למידה צמוד

במהלך השנים, עלו תלונות רבות על כך שכיתות הלימוד גדלות, ומשכך, מעניקות לתלמידים, ילדינו, חינוך פחות טוב. מתוך תלונות אלו, ניתן להקיש ולקבוע כי לימוד מתוך שיח פורה, עם אדם אחד בעל ידע רחב, יכול להוביל לצבירת ידע גבוהה יותר, באופן משמעותי, מאשר קורס פרונטלי.

 

האופן לבחירת היועץ העסקי

אז לאחר שעמדנו על כלל הסיבות, בגינן יש לפנות לשירותיו של יועץ עסקי, וכן על האפיקים שבהם יוכל לסייע אותו יועץ, הם תחומי השיווק, הארגון והפיננסים, עתה נותר לענות על שאלה
אחת – כיצד יש לבחור ביועץ עסקי, מבין שלל היועצים הקיימים בשוק?

 

ידע – א' ב' של יועץ

כפי שצוין, אנשי הייעוץ העסקי, בשבתם כיועצים, צריכים להיות בעלי ידע נרחב במגוון תחומים בעולם העסקים, בהם השיווק, המימון, ניהול הארגון, ידע תפעולי ותחומים רבים נוספים.

משכך, ההמלצה העיקרית היא לבחור באנשים אשר צברו ידע בנושאים אלו במהלך חייהם. בין אם מדובר על עורכי דין, אשר מכירים את עולמות החייב, המותר והאסור של עסקים, בין אם מדובר על רואי חשבון, אש מעורים בחובות התשלום השונים של עסקים, בוגרי תארים במנהל עסקים, כלכלנים ועוד רבים.

 

ניסיון – כי אין לו תחליף

על אף שידע הוא בעל חשיבות גבוהה למדי, חשיבות הניסיון בלתי ניתנת לשיעור. יישום כלל הידע הנלמד, עמידה בפני מקרים בלתי מתוכננים, ניהול אופרציות גדולות ופעילות בשטח בכלל, היא מחייבת עבור יועץ איכותי.

משכך, ההמלצה היא בחירה בחברת ייעוץ עסקי, אשר מחזיקה יועצים אשר עברו בתפקידים בכירים במשק. בין היתר, תפקידי ניהול בחברה, לרבות מנכ"ל וסמנכ"ל בתחומים השונים, חברות בדירקטוריונים ועוד, יכולים לענות על הדרישה ללא ספק.

 

שירות וזמינות – בדומה לכל נותן שירות

העולם העסקי הוא לא פשוט, כפי שראינו במיוחד במהלך תקופת הקורונה. החלטות ממשל, על פיהן עסקים יפתחו או יסגרו למסחר, צורך במעבר למודל אונליין בטווח הזמן הקצר ביותר, תקלות בייבוא, בסחורה ועוד רבות יכולות להקפיץ את כל המערכת בן רגע.

היועץ העסקי, בבסיסו, הוא נותן שירות. משכך, ולאור האמור לעיל, חשוב לבחור ביועץ עסקי אשר יהא נכון להעניק לכם שירות בתדירות גבוהה, וכן בזמנים לא שגרתיים. כך, תוכלו להבטיח שתחת כל מצב חירום, היועץ יעמוד לשירותכם ולעזרתכם.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא