ייעוץ עסקי לחברות MVP

מימון והלוואות לעסקים

כל עסק שומר על תזרים המזומנים שלו בדרך אחרת, אבל מודע היטב לכך שישנם מצבים שיצריכו ממנו קבלת מימון והלוואות לעסקים כדי לצמוח, להתפתח ולממש מטרות שטרם הושגו. למעשה, ישנם כמה וכמה פתרונות מימון יעילים שכל עסק יוכל להיעזר בהם וכך תשתמשו בהם בהצלחה:

כל עסק זקוק למשאבים כלכליים

ישראל גדושה בעסקים בכל הגדלים וכולם רוצים להרוויח ולהצליח, בעיקר כלכלית. אלא שמרבית העסקים והיזמים המתחילים נוטים להסתער קודם כל על השוק, מבלי לייצר תוכנית פיננסית מתאימה. בדרך כלל העסקים הללו מגלים בדיעבד שלו היו נכנסים לעסק שלהם עם מימון שיאפשר להם להתניע את השלבים ההתחלתיים בעסק, חלק גדול מהמכשולים היו נפתרים טוב יותר.

ולכן המכנה המשותף בין כלל העסקים הוא שכולם מוכרחים למצוא מקור מימון שיאפשר להם להישאר בתזרים חיובי, להתמודד עם הביקוש ומערכי השיווק והמכירות ולהביא לצמיחה והתרחבות, כדי לראות רווחים.

כדי להבטיח את שרידותו של העסק ולמנוע ממנו להצטרף לסטטיסטיקה העוגמה שלפיה אחוז משמעותי של עסקים צפוי להיסגר תוך שלוש שנים מפתיחתו, צריך להבין מיהם כל הגופים המספקים פתרונות מימון בעת הצורך ומי מתוכם יתאים למידותיו הספציפיות של כל עסק.

 

גופים המספקים מימון והלוואות לעסקים

בנקים – למרות שהמציאות השתנתה וכיום אנשים מכירים גם בחסרונות המימון הבנקאי, הוא נותר אז ועדיין כמקור המימון המרכזי לעסקים בכל סדרי הגודל. יש נוחות רבה בהלוואה הבנקאית: החשבון שלנו מנוהל בו ולכן קל לעדכן בנוגע למצב הפיננסי ולבצע פעולות שונות, לקוחות טובים יוכלו לקבל תנאים מוצלחים ללא מאמצי מיקוח והם יתאימו בעיקר לעסקים שאין להם בעיה עם מגבלות אשראי שעשויות להשליך גם על החשבון הפרטי המנוהל (או להיפך).

 

חברות חוץ בנקאיות

בעבר מימון שלא דרך הבנק השתייך לשוק האפור והתאפיין בעסקאות מפוקפקות בעלי ריבית רצחנית. כיום הרגולציה בנושא מאפשרת גם לחברות לגיטימיות וכשרות לספק בכפוף לרישיון משוק ההון, הלוואות לעסקים שונים.

גם בחברות אלו, כמו בבנק, נדרשים ערבויות ובטחונות וצריך להוכיח שאתם לקוחות כדאיים. כאן התנאים עשויים להיות טובים יותר מאלו שנקבעים מכוח החלטות הבנקאים וגם לא קיימת מגבלה במסגרת האשראי או בפעולות העו"ש של החשבון בבנק.

 

חברות הביטוח

חברות ביטוח מהגדולות במשק מציעות כיום הלוואות לעסקים ובמיוחד כאלו שמבוטחים אצלן כלקוחות. חברה שיש לה פוליסה שצברה סכום משמעותי תוכל ליהנות ממימון "שמן" ביותר, משום שהסיכון של החברה מולה קטן למדי. ויחד עם זאת, לא תאושר שום הלוואה ללקוח שידוע שאיננו עומד בהחזרים שלו.

 

חברות האשראי

גם הן מעניקות הלוואות במגוון מסלולים לבעלי עסקים שמזוהים כטובים או מבטיחים מאוד. כאן התנאי המרכזי הוא מצד הלקוח, שצריך לבחור את תנאי המימון בקפידה ולוודא שהם מתאימים לפעילותו לאורך זמן.

 

קופות חיסכון ופיקדונות

כל אדם שצבר הון יכול להשתמש בו כאפיק לגיטימי למימון הפעילות העסקית. כמובן שאפשר ואולי גם רצוי לשמור לפחות חלק מהסכום למצבי חיים בלתי צפויים שדרושות להם הוצאות כבדות, אבל כמובן שאף אחד לא יכול לקבוע כיצד תשתמשו בסכום שחסכתם שקל לשקל. אם בחרתם באפשרות זו, רצוי להתייעץ לפני כן עם יועץ פיננסי מנוסה ולשקול את כל הפלוסים והמינוסים במהלך שכזה.

 

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים (מעו"ף)

סוכנות זו מטעם משרד הכלכלה מעניקה הלוואות בריביות ובפריסה נוחים למדי. הלוואות אלו ניתנות דרך סוכנים המורשים לספק ולאשר פתרונות מימון ומטעם הבנקים שכלולים בתוכנית. הפלוס המשמעותי הוא הסכום שניתן לקבל, שיכול להגיע גם למיליון שקלים במידת הצורך.

מימון והלוואות לעסקים
מימון והלוואות לעסקים

קרנות הון סיכון

ישנן כמה וכמה קרנות שמסייעות לבעלי עסקים ויזמים בהתאם לענפים ספציפיים כמו היי-טק, טכנולוגיה או סייבר וישמחו להעניק למתאימים (על פי קריטריונים קפדניים, יש לציין) הלוואה בתנאים נוחים שתזניק את העסק המתחיל. כאן דרוש תחקיר קטן שיחשוף בפניכם את שלל הקרנות האפשריות, כשחשוב לדעת גם מהם הקריטריונים להגשת בקשות מימון בכל קרן.

 

קרנות פנסיה

צבירה משמעותית של כספים בקרן הפנסיה מאפשרת נטילת הלוואה, אך היא לא באה על חשבון מה שנצבר לפנסיה ולכן תידרשו להחזיר אותה ככל הלוואה. יחד עם זאת, קרן הפנסיה עשויה להעמיד הלוואות נאות מאוד כנגד סכומים נאים בקרן ובתנאים מצוינים.

 

אפיקי מימון נוספים

מלבד הפורמטים "המקובלים" של עולם פתרונות המימון, כל עסק יכול לבחור גם בדרכים אחרות כדי ליצור לעצמו הון התחלתי להתנעת הפעילות. קמפיין הד-סטארט (מימון המונים) הוא דוגמה טובה לכך, מה שאמנם דורש שיווק אינטנסיבי יוצא דופן אבל מתבטא בריביות מזעריות. קרנות בערבות מדינה שמספקות תמיכה ראשונית לעסקים בהקמה, קרנות פילנתרופיות של תורמים מהארץ ומחו"ל ופנייה יזומה ואישית למשקיעים שונים.

 

הדבש והעוקץ בקרב העסקים הקטנים

עסקים קטנים ובינוניים מהווים את שכבת העסקים העבה ביותר במשק הישראלי, שעומדת על לא פחות מ-98.5% מהמגזר העסקי כולו. עסקים אלו הם גם רכיב תעסוקה מרכזי עם 55% מועסקים בתוכם ובעלי תרומה של כ-40% מהתל"ג. במילים אחרות, מדובר בעסקים שמכריעים את הכלכלה, התעסוקה והרווחה במדינתנו הצנועה ובלעדיהם המשק לא יכול היה באמת לתפקד.

ועם זאת, עסקים אלו הם דווקא המזוהים ביותר עם מאבקים בקבלת מימון וגיוס הון והם מתקשים לפעול כראוי מול גופים פיננסיים ריכוזיים. לראיה – פחות מ-4% מהלווים העסקיים המוגדרים כעסקים גדולים, זוכים לנתח של 80% מהאשראי העסקי של כל ארגון.  נתונים אלו משקפים כמובן את המצב העגום שלפיו 96% מהעסקים יקבלו 20% מהאשראי האפשרי.

בפועל, זהו מצב שיוצר תחרותיות רבה, שכן העסקים ובייחוד אלו החדשים, ממש נאבקים אלו באלו על קבלת המימון שכל אפיק מציע. לא מפתיע לגלות שכתוצאה מהביקוש הגבוה, גם התנאים והקריטריונים שמעמידים גופי המימון ללווים העסקיים שלהם נחשבים בשנים האחרונות למורכבים וכמעט בלתי עבירים.

 

ליווי וסיוע בקבלת מימון והלוואות לעסקים

אז כיצד מוצאים גם את פתרון המימון האידיאלי וגם מצליחים לקבל אותו בסכומים ובתנאים שדרושים לנו? כדי לפעול נכון מול גורמי המימון, חשוב לקבל ליווי עסקי וכלכלי מגורם מקצועי שמכיר היטב את שוק ההון על בנקיו וחברותיו ויודע לאפיין את צרכיה הייחודיים של החברה ולנהל מו"מ יעיל עם חברות המימון שיתאימו לה.

משרד הייעוץ העסקי MVP מתמחה בשירותי ייעוץ וליווי עסקי לעסקים בכל סדרי הגודל – מפרילנסרים ועד תאגידים. במשרדנו תוכלו לקבל שירות מקצועי מאת כלכלנים, רואי חשבון, מהנדסי תעשייה וניהול ויועצים עסקיים מנוסים ביותר ולבנות תוכנית פיננסית שתסייע לכם להבין מהם הצעדים הכלכליים שהעסק נדרש להם ולאילו אפיקי סיוע רלוונטיים מומלץ לפנות.

אנו מסייעים בגיוס הון וקבלת מימון והלוואות לעסקים קטנים ובינוניים מאפיקים שונים לרבות הלוואות בערבות מדינה ומעניקים מגוון כלים יעילים לפיתוח וצמיחה עסקית: ייעוץ שיווקי ואסטרטגי, בניית תוכניות עסקיות, ניהול מערך הכספים, ייעוץ ניהולי והקניית נורמות וכלי ניהול מתקדמים (KPI) ועוד. צרו קשר ונשמח ללוות אתכם ולסייע בקבלת ההון הדרוש לכם בעסק.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא