ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ כלכלי למשפחות

מחפשים ייעוץ כלכלי למשפחות? בעמוד זה נלמד אילו שירותים מציע היועץ, שיקוף הוצאות, דרכים להקטנת ההוצאות, ועוד. המשיכו לקרוא בכדי להכיר יותר את סוג ייעוץ זה.

משפחות רבות בישראל מוצאות את עצמן במצב בו הן עובדות מאוד קשה – לרוב שני בני הזוג עובדים במשרה מלאה – ועדיין לא מצליחים לסגור את החודש. הדבר נראה ביזארי אך לצערנו מדובר בתופעה מאוד רווחות. למזלנו, לא מדובר בגזרת גורל ובאמצעות התנהלות כלכלית נכונה יותר של התא המשפחתי – ניתן לעבור ממצב של גירעון למצב של חיסכון.

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות ייעוץ כלכלי למשפחות – ענף בייעוץ הכלכלי שצובר תאוצה רבה מאוד בשנים האחרונות במטרה לענות בדיוק על הצורך הזה של תאים משפחתיים רבים, שלא יכולים לעבור את התהליך הזה לבד, ללא ליווי של איש מקצוע מומחה.

במאמר זה יוסבר אודות התפקידים השונים של ייעוץ כלכלי למשפחות, התרומות שלו לתא המשפחתי והאופן שבו התהליך עובד. במטרה שתוכלו להבין האם התהליך הזה מתאים לכם – ובמידה וכן מה חשוב לדעת לפני שנכנסים לתהליך של הייעוץ הכלכלי.

 

ייעוץ כלכלי למשפחות – מה השירות כולל?

לכל תא משפחתי ישנם מאפיינים מיוחדים הקשורים ביכולת של בני הזוג לכלכל את הבית – סך של הכנסות ביחס לסך של הוצאות שונות. בחברה הצרכנית של ימינו, לרוב ישנו מקום שבו אפשר לצמצם בהוצאות המשפחתיות, ואף להגדיל במידת מה את ההכנסות של המשפחה.

לרוב, ההוצאות של משקי בית גדלות במהירות רבה – ואף מבלי ששמים לב לגידול המסיבי שלהן – בעוד שהגדלת ההכנסות היא הרבה יותר קשה ודורשת לרוב להגדיל באופן משמעותי את היקפי העבודה של בני הזוג על מנת להגדיל את העוגה של ההכנסות המשפחתיות.

אם אתם מעוניינים במידע על ליווי עסקים משפחתיים – קראו כאן.

 

שיקוף ההוצאות של התא המשפחתי

השלב הראשון בתהליך שעושה היועץ הכלכלי למשפחות הוא ניתוח ההוצאות השונות של משק הבית. באופן טבעי, סוגי ההוצאות מרובים ואין נוסחת קסם שפועלת באשר לכל הוצאה והוצאה – בייחוד כאשר ישנן הוצאות קבועות יחסית, לצד הוצאות משתנות.

במסגרת שיקוף ההוצאות של התא המשפחתי, היועץ הכלכלי מסתכל על פירוטי האשראי של משק הבית ועל כל מידע שיכול להראות על כמות ההוצאות שיש לתא המשפחתי – כולל משיכות של מזומן וכל פלטפורמה אחרת בה מוציאים כסף בבית.

כאשר היועץ עושה זאת, הוא מסתכל על סוגי ההוצאות השונים וסוכם אותם – לכל הוצאה ישנה אסטרטגיה אחרת של חיסכון וצמצום בה – בייחוד לאור הצרכים המשתנים של התא המשפחתי, אשר הן מאוד פרטיות ומשתנות מבית לבית.

כאשר יורדים לרמת הפרטים הקטנים – ניתן למצוא מרווח רב מאוד לחיסכון. למשל, כאשר רוכשים מוצרים שונים בסופר מרקט – יש להסתכל באיזה רשת קונים את המוצרים, איזה סוג של מוצרים קונים ואפילו לרמת המותגים עצמם.

הכלל הבסיסי ביותר הוא שחוסכים איפה שניתן לחסוך – לא ניתן לגמד בחשיבות של כל חיסכון, גם כאלו הנראים קטנים ביותר ואפילו שוליים מאוד, למשל שני שקלים – אפילו הם מצטברים לאורך זמן לסכומים גדולים יותר שניתן להשתמש בהם לאחר מכן.

במסגרת ההסתכלות על ההוצאות השונות שיש למשק הבית ולמשפחה – חשוב לדעת שסביר מאוד שיהיה צורך בעשיית שונים גדולים באורח החיים – על מנת שתהיה הלימה בין כמות ההוצאות ובין אורח החיים – צריכה להיות נכונות מצד המשפחה לרדת ברמת החיים על מנת לקיים את השינוי הכלכלי המיוחל.

פרטים נוספים במאמר: ייעוץ כלכלי ואסטרטגי

 

דרכים פשוטות להקטנת הוצאות

היעזרות בתוכניות של המדינה

אנשים רבים לא יודעים שמגיעות להם הטבות רבות מן המדינה שיכולות לעזור באופן משמעותי להקטין את ההוצאות השונות שמשולמות למדינה – בייחוד בדרכים של מיסים ותשלומים לרשויות. כך למשל, מרבית האנשים זכאים לרמות שונות של החזרי מס – שיכולים להגיע לאלפי שנים בשנה והם פשוט לא יודעים איך לעשות את זה ברמת ההתנהלות הבירוקרטית.

באופן יחסית פשוט, ניתן לאתר הטבות שונות שבני הזוג זכאים להם מן המדינה ולהגיש את הבקשות על מנת לקבל זאת. באופן דומה, ניתן יהיה להסתכל על חשבונות שונים שיכולים להיות אבודים – על כפילויות בביטוחים ובהוצאות מן הסוג הזה שמשפיעות מאוד על ההוצאות השוטפות של המשפחה.

למשל, באמצעות אתרים כמו הר הכסף ניתן להבין האם ישנן כפילויות מסוימות בין הביטוחים שמשלמים – וכך ניתן להוריד את סך ההוצאות בתחום הזה, בנוסף לדרכים דומות לאיתור חשבונות בנק נטושים או ענפי חיסכון שמשום מה נשכחו עם הזמן.

ייעוץ כלכלי למשפחות
ייעוץ כלכלי למשפחות

השקעות

במידה ולמשפחה כן ישנם כספי חסכונות מסוימים – דרך נוחה ופשוטה יחסית להגדיל את כמות הכסף מבלי לייצר עוד עבודה היא להשקיע את הכסף – גם אם במקומות סולידיים. מדובר על הזדמנות שבה הכסף יכול לעבוד בעבורך ולהוסיף תשואות נאות שגם הן – עם עבודה נכונה יכולים לשפר מאוד את המצב הכלכלי של התא המשפחתי.

חשוב לזכור שמדובר על אפשרות שלעיתים לוקח לה זמן עד שהיא מתחילה להיות משתלמת מספיק בעבור המשפחה, שכן על מנת שהתשואות תהיינה משמעותיות לעיתים יש גם צורך להמתין הרבה זמן עם הכסף בכדי לנצל הזדמנות טובה למכור אותו.

 

הרחבת כמות העבודה

דרך נוספת – הכמעט מובנית מאליה – להגדלת כמות ההכנסות של המשפחה הוא לעבוד יותר או לעבור למקום עבודה שבו העבודה מניבה רווחים גדולים יותר. מטבע הדברים, מדובר בעניין בעייתי משום שמציאת מקום עבודה חדש הוא עניין מורכב – בייחוד כאשר האופציות מעטות יחסית.

אפשרות אחרת היא להוסיף גם עבודה בתור עצמאי או פרילנס – במידה וישנם שירותים שאחד מבנות או בני התא המשפחתי יכולים להציע את השירותים שלהם באופן כזה – כך ניתן לייצר הגדלה משמעותית יחסית של מקום העבודה, בייחוד משום שהרווח בעבודות כאלו גדולות יותר.

 

פעולה אפשרית להקטנת ההוצאות פירוט
היעזרות בתוכניות של המדינה הטבות מהמדינה, בייחוד בדרכים של מיסים ותשלומים לרשויות. למשל, זכאות לרמות שונות של החזרי מס וכדו'
השקעות במידה ולמשפחה כן ישנם כספי חסכונות מסוימים – ניתן להגדיל את כמות הכסף באמצעות השקעה של הכסף – גם אם במקומות סולידיים
הרחבת כמות העבודה הגדלת כמות ההכנסות של המשפחה באמצעות הגדלת כמות השעות בעבודה, או למצוא עבודה עם משכורת גדולה יותר, או אופציה אחרת של להוסיף הכנסה באמצעות עסק עצמאי או פרילנס (רוצים מידע על ייעות לפתיחת עסק, קראו כאן)

 

דגשים שחשוב לזכור לפני שפונים לייעוץ כלכלי למשפחות

אחד המצבים הרווחים ביותר שבהם לקוחות נעזרים ביועץ כלכלי למשפחות הוא מצב שבו כמות ההכנסות המשפחתית לא מספיקה על מנת לכסות את ההוצאות הרבות של המשפחה. מדובר על מצב שבו פעמים רבות צריך לשנות את אורחות החיים כדי להתאים את התא המשפחתי למצב שבו הם יוכלו לכסות את החובות שלהם ולעבור למצב שבו הם נכנסים לרווחים. שינוי זה הוא קשה אך הכרחי על מנת שהתהליך יעבור.

מצב נוסף, שגם בוא כדאי לפנות לייעוץ כלכלי לתאים משפחתיים הוא מצב שבו יש צורך להגדיל את סכומי הכסף שנחסכים – על מנת לעמוד בהוצאות כלכליות גדולות יותר – שנהפכות ליותר ויותר קשות לעמידה בהן בישראל כמו רכישת דירה לזוג צעיר. כאן, המטרה היא לטווח הארוך ולכן קשה לראות את ההשפעות של התהליך על היום יום – חשוב תמיד לזכור מה המטרה ומה הם המחירים – ולראות שמדובר בשינוי מבורך.

מטבע הדברים, לא מדובר בפתרון שעובד בן לילה – החיסכון והקטנת ההוצאות נערמים מידי יום וחודש לכדי סכומים משמעותיים ועל אף שמדובר על שינוי תפיסתי שבו שוקלים מחדש כל שקל שמוציאים – זה לא אומר שהתוצאות יהיו מידיות – בייחוד אם סכומי החוב גדולים.

 

סיכום

המודעות לחשיבותו של הייעוץ הכלכלי למשפחות גדל משנה לשנה, בייחוד משום שמדובר על תהליך יעיל שמוכיח את עצמו לאורך זמן – ואנשים מבינים את זה. כאשר מגיעים עם מוכנות לשנות את המצב הקיים – בהחלט אפשרי לשנותו ולצאת מן החובות ולפתוח דף כלכלי חדש! למידע על ייעוץ כלכלי – קראו כאן.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא