ייעוץ עסקי לחברות MVP

מה זה ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי הוא תהליך אשר במסגרתו צד שלישי עורך אבחון לעסק או חברה, מייעץ לבעליהם, מכוון ומלווה אותם, במטרה למנף את ביצועי הארגון העסקי ולמקסם את רווחיותו. הייעוץ העסקי מכסה הן היבטים אסטרטגיים בעסק והן היבטים לוגיסטיים הנוגעים להתנהלות העסקית השוטפת, במטרה לאפשר שגשוג וצמיחה ארוכת טווח של עסקים. אם גם אתם מעוניינים לדעת מה זה ייעוץ עסקי וכיצד הוא יכול לסייע לכם, זהו בדיוק המאמר עבורכם.

מה זה ייעוץ עסקי ומי זקוק לו?

כל עסק – מצליח ככל שיהיה, זקוק לשירותי ייעוץ עסקי. ייעוץ לעסקים מספק לחברות ולעסקים המסתייעים בו, יתרון תחרותי משמעותי מאוד בהשוואה למתחרים שאינם נעזרים ביועץ עסקי.

 

האם ייעוץ עסקי רלוונטי גם עבור עסקים קטנים?

בהחלט! ייעוץ לבעלי עסקים הוא מהלך מועיל ומתבקש עבור כל עסק בכל שלב בהתפתחותו. גם אם מדובר בעסק צעיר בתחילת דרכו, עסק ותיק שנקלע לקשיים, או אפילו עסק קטן ורווחי שבעליו רוצים לקחת אותו לשלב הבא – תמיד יש מה לייעל ולשפר כדי לעזור לעסק לשגשג, לצמוח ולפרוח לאורך זמן.

 

מתי נדרש ייעוץ עסקי?

הייעוץ העסקי נועד לספק לבעלים ומנהלים בעסקים וחברות, הכוונה ותמיכה בהטמעה של שינויים בארגון. ייעוץ מסוג זה נחוץ לכל עסק בכל שלב במחזור החיים שלו. מטבע הדברים, למרות התועלות הרבות הגלומות בתהליך הייעוץ העסקי, אין מדובר במהלך קל עבור בעלי העסק או הנהלת החברה, משום שהוא מחייב אותם לגלות נכונות לקבלת ביקורת בונה על הארגון והתנהלותו, ולמוכנות לביצוע שינויים בהתנהלותו – שלעיתים הם מרחיקי לכת. בשלות מסוג זה היא הכרחית בתהליכי ייעוץ לעסקים קטנים באותה המידה בה היא נחוצה במקרה של יעוץ עסקי לחברות ענק.

 

היתרונות הגלומים בייעוץ עסקי

יועץ עסקי מסייע לבעלי עסקים ללמוד מניסיונם של אחרים, כיצד לנהל את העסק שלהם באופן מיטבי. יועצים עסקיים מסייעים לבעל העסק לאתר היבטים שונים הנוגעים לניהול העסק שבהם ניתן לייעל תהליכים, כדי למקסם את התוצאות.

במסגרת הייעוץ העסקי מוצעים פתרונות שונים לשיפור הביצועים העסקיים, על בסיס תיאוריות עדכניות מתחום מנהל העסקים, ואסטרטגיות המאפשרות את הטמעת השינויים והשיפורים בשטח. יתרונם הבולט של יועצים עסקיים טמון בכך שבמסגרת עבודתם הם נחשפים להתנהלותם העסקית של הרבה מאוד עסקים הפועלים בנישות שונות, ולכן ארסנל הפתרונות שהם יכולים להציע ללקוחותיהם, הוא נרחב ומגוון ביותר.

 

אילו סוגים של ייעוץ עסקי קיימים?

ייעוץ עסקי הוא מונח כללי המאגד תחתיו מגוון סוגים של תהליכי ליווי והכוונה עסקית. יועצים עסקיים מציעים שירותי ייעוץ לעסקים עם התמחויות שונות ואוריינטציה שונה, בהתאם לצרכי העסק. בין סוגי הייעוץ העסקי השכיחים יותר שניתן לקבל במסגרת זו, ישנם:

 

אילו שירותים ניתן לקבל מיועץ עסקי?

במסגרת תהליך הייעוץ העסקי ניתן לקבל סל שלם של שירותים, שמסייעים לבעלי העסק לייעל ולמקסם את ביצועיו במגוון מישורים וביניהם:

  • שיווק ומכירות
  • ניהול עובדים
  • ניהול לקוחות
  • תמחור והמחרה
  • ניהול משפטי וחוזי
  • הנהלת חשבונות
  • ניהול כספי ותזרימי

 

מאחר ומדובר על תחומים רבים שבכל אחד מהם נדרשים ידע מקצועי רב ומומחיות, ישנם גם יועצים עסקיים המתמחים ספציפית במשפטים, ראיית חשבון, תכנון פיננסי, ועוד.

 

כיצד ייעוץ עסקי מסייע לבעלי עסקים וחברות לממש את החזון שלהם?

לא אחת, בעלי עסקים וחברות, שואפים להוביל מהלך עסקי או שינוי ארגוני משמעותי, שאינם נוגעים בהכרח למיקסום רווחים בטווח המיידי, אלא להגשמת החזון העסקי של הארגון. ייעוץ לעסקים הוא הכלי שמאפשר להנהלת הארגון לדייק את מטרותיה ויעדיה, להגדיר את הדרכים להשגתן, ולהביא את היעדים הללו לכלל מימוש מיטבי, בהתאם לחזון העסקי של הארגון.

מה זה ייעוץ עסקי
מה זה ייעוץ עסקי

כיצד הייעוץ העסקי מתבצע בפועל?

תהליכי ייעוץ עסקי מתבצעים בשני שלבים עיקריים והם:

 

שלב האבחון הארגוני

זהו שלב אנליטי שבו היועץ העסקי מבצע ניתוח מדוקדק של התנהלות העסק או החברה. אנליזה זו מתבצעת על בסיס חומרים ומידע אודות הארגון, שאותם מספקים בעליה ו / או מנהליה ליועץ העסקי לטובת התהליך. במסגרת זו, נהוג לבחון את החזון העסקי של העסק או החברה, המודל העסקי שעל פיו הם מתנהלים, מחירון השירותים או המוצרים, ערוצי השיווק שבהם פועלים, מסע הלקוח, חוויית השירות, ופרמטרים רבים ונוספים.

במקרים רבים, שלב האנליזה כולל גם ראיונות ומפגשים עם עובדי הארגון בדרגים השונים, שמסייעים ליועץ העסקי לזהות את הדנ"א של העסק או החברה ולקבל פרספקטיבה נוספת על המבנה הארגוני ואופן התנהלותה.

בסוף שלב האבחון הארגוני, מתבצע ניתוח מקיף של כלל החומרים שנאספו, שעל בסיסו נגזרות מסקנות ותובנות לגבי הצרכים של הארגון, החוזקות והחולשות בתהליכי העבודה הקיימים בו, והדרכים לשפר את ביצועיו.

תוצריו של ניתוח זה מוצגים ללקוח בתור המלצות לפעולות שונות שניתן לנקוט על מנת למנף את המשאבים הארגוניים ולאפשר לעסק או לחברה לממש את יעדיהם בצורה טובה ויעילה יותר. בשלב זה לצורך העניין, עשויה להיות התייחסות מקיפה לנושא של תכנון האסטרטגיה הארגונית, גיבוש של תוכניות עבודה, בדיקת היתכנות לביצוע מהלכים מסוימים, וכיוצא באלו.

 

שלב הליווי העסקי ליישום ההמלצות לשינויים בעסק והטמעתן

זהו שלב המימוש של ההמלצות שנתקבלו בשלב הניתוח העסקי. בשלב זה, מגדיר היועץ העסקי מול הנהלת העסק או החברה, מה נדרש לטובת עמידה במטרות הארגון ומימוש החזון העסקי שלו, במקביל לשימור שורת הרווח של העסק והגדלתה.

 

מה ההבדל בין ייעוץ עסקי וליווי עסקי?

ישנם מספר הבדלים מהותיים בין ייעוץ עסקי וליווי עסקי: ראשית, היעוץ העסקי במהותו, מהווה מהלך התערבותי ממוקד מטרה, המטפל בסוגיות נקודתיות הנוגעות לפתרון בעיות בעסק בהווה. למשל, שיפור ההתנהלות העסקית בפן הכלכלי, השירותי או המקצועי. במסגרת תהליך הייעוץ העסקי, מקבלים בעל העסק או הנהלת החברה עצות מעשיות שמאפשרות להם להשיג את מטרות הארגון בתוך פרק זמן קצר יחסית.

שנית, יעוץ עסקי הוא תהליך קצר טווח. ליווי עסקי, לעומת זאת, הינו תהליך מתמשך שבא להבטיח שהפעילות העסקית עולה על דרך המלך, לבצע התאמות ושיפורים תוך כדי ההתקדמות, ולטפח את היציבות והרווחיות של העסק לטווח הארוך, כאשר היועץ העסקי מלווה את העסק ובעליו לאורך כל הדרך.

 

איך בוחרים יועץ עסקי?

על מנת לבחור יועץ עסקי שיסייע לכם במימוש היעדים שלכם, מומלץ להשקיע מחשבה וזמן בזיהוי אופי הייעוץ העסקי הרלוונטי עבורכם. ישנם כאמור, יועצים עסקיים המספקים ייעוץ לעסק עם אוריינטציה ספציפית, כמו ייעוץ שיווקי אסטרטגי, ייעוץ פיננסי או ייעוץ משפטי.

לכן חשוב להבין קודם כל מהם הצרכים האקוטיים ביותר בעסק שלכם, ולבחור בהתאם. מעבר לכך, חשובה גם הכימיה עם היועץ העסקי הנבחר, משום שבסופו של יום, תצטרכו לתת אמון באיש המקצוע שייעץ לכם, על מנת שתוכלו להוציא אל הפועל את המלצותיו.

 

בשורה התחתונה

הבחירה באיש מקצוע המספק שירותי ייעוץ עסקי, היא במידה רבה עניין סובייקטיבי, התלוי בתחושת הבטן שלכם לגבי היועץ וההתאמה בין הצדדים. אולם חשוב בהחלט לשים לב גם לארגז כלים של היועץ, הניסיון המקצועי שלו והנכונות שהוא מגלה לסייע לכם בהבאת העסק שלכם לגבהים חדשים.

בסופו של יום, תהליך הייעוץ העסקי מחייב גם אתכם כבעלי העסק או מנהליו, וגם את היועץ העסקי, לגלות  מעורבות פעילה בשיפור ההתנהלות העסקית. לכן חשוב למצוא שותף אמיתי לדרך, שאליו אתם מתחברים, ושמגיע עם הידע, הניסיון והכלים הנחוצים להצמחת מפעל החיים שלכם.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא