ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ כלכלי לעסקים

מחפשים ייעוץ כלכלי לעסקים? בעמוד זה נלמד למה חשוב שהיועץ כלכלי יתמחה בעסקים, במה היועץ יכול לעזור, למי זה מתאים, ועוד. 

המאפיינים הכלכליים של העסק בסופו של יום מגדירים את היכולת שלו להישאר בשוק בו הוא פועל לאורך זמן – האם העסק יגדל ויתפתח או שהמתחרים שלו ינצחו אותו והוא לא יהיה רווחי ולא ימשיך לפעול, כמובן שהמצב השני הוא לא המצב הרצוי.

השירותים של היועץ הכלכלי נכנסים בדיוק למשבצת הזו ומסייעים לעסקים לקבל את כל המידע הכלכלי שהם צריכים על מנת שהעסק שלהם רק יגדל, יתפתח וישגשג. כדי לעשות את זה באופן הטוב ביותר – מומלץ מאוד לשכור את היועץ הכלכלי שמתמחה בייעוץ כלכלי לעסקים.

 

מדוע חשוב דווקא יועץ כלכלי המתמחה בעסקים?

מטבע הדברים, לכל תחום וארגון בשוק ישנם מאפיינים אחרים שמגדירים את ההתנהלות הכלכלית שלו – האופן שבו חברות עובדות שונה מן האופן שבו תאגידים עובדים ששונה מהאופן שבו עסקים עובדים – ההבדלים האלו משפיעים מאוד על ההתנהלות הכלכלית בשטח ולכן כדאי יועץ כלכלי שמתמחה בעסקים.

באופן טבעי, השוני בהתנהלות של כל אחד מן הארגונים האלו בא לידי ביטוי גם במציאות הכלכלית היום יומית של העסק – בעוד שעסקים מסוימים מתמקדים במתן שירותים לקבוצות קטנות של אנשים, עסקים אחרים מוכרים מוצרים ללקוחות רבים.

 

מאפיינים משפטיים

על אף שלכאורה המאפיינים המשפטיים של העסק או הארגון לא משפיעים על ההתנהלות הכלכלית שלו – כמובן שמדובר על תפיסה לא נכונה. החוק מסדיר סוגים שונים של עסקים, מה שמשפיע דרמטית על התשלומים השונים שלהם למדינה.

כך למשל, תשלומי הארנונה של עסקים מסוגים שונים משתנה, כמות המס שלוקחים מהם ובייחוד האופן שבו ניתן לקבל החזרי מס שונים מן המדינה – ביחס להוצאות השוטפות של העסק וביחס להוצאות חד פעמיות.

מדובר על עניין חשוב מאוד, שהיכרות קונקרטית יותר עם ההסדרים הספציפיים הפועלים על עסקים ולא על תאגידים למשל – משפיעה דרמטית על היכולת של היועץ הכלכלי לסייע, גם במישור הזה מבחינה תכנונית – ולא בהכרח משפטית.

 

במה היועץ הכלכלי יכול לעזור לעסק?

לכל עסק ישנם צרכים שונים – בעוד שעסק אחד צריך עזרה עם ניתוח הדוחות הכלכליים שלו כדי להבין כיצד הוא יכול להקטין את ההוצאות שלו – עסקים אחרים צריכים את שירותיו של היועץ הכלכלי על מנת שהם ינתחו את האסטרטגיות השונות שהם מפעילים בשוק.

בכל אחד מהתחומים שבהם ישנם היבטים כלכליים – ליועץ הכלכלי, שהוא בעל הכשרה כלכלית מוסמכת – הכלים לעזור ולהביא את הצד הכלכלי של הדברים בתור שיקול רלוונטי לשינוי ושיפור המצב שבו נמצא העסק.

 

ניתוח הוצאות

למשל, היועץ הכלכלי יכול לנתח את ההוצאות של העסק ולעזור במישור הכלכלי בהקטנת ההוצאות האלו – בייחוד בתחומים שבהם הניתוח מראה שניתן להקטין בהם את ההוצאות של העסק באופן דרמטי, למשל בהשקעה של העסק בתחומים שאינם רווחיים לו.

ההוצאות של העסק יכולות להיות גדולות מכל מיני סיבות, שיכולות להיות גם עסקיות במהותן – למשל התקשרות עם ספקים מאוד יקרים שלא לצדק, היועץ הכלכלי יכול להצביע על כך, בייחוד תוך השוואת תנאי השוק – אך את הפעילות העסקית על מנהלי העסק לעשות ולהחיל.

 

ניתוח יעילות מוצרים ושירותים

היועץ הכלכלי יכול לצייר פורטרט נאמן של המצב הכלכלי של כל אחד מן המוצרים שעסק משווק או שירותים. הוא עושה זאת באמצעות סקירה של היעילות של כל אחד מן המוצרים על ידי פירוט של ההוצאות הנלוות לעסק ביחס למוצר ולרווחים שהוא מעמיד לעסק.

הניתוח מן הסוג הזה מראה למנהל העסק אילו תחומים הם הרווחיים ביותר עבורו – ובהתאם כיצד ניתן הן להפוך אותם ליותר רווחיים ובאילו תחומים עדיף להשקיע את מירב המשאבים של העסק, על פני תחומים אחרים שאינם רווחיים מספיק בעבור העסק ומגדילים את ההוצאות שלו שלא לצדק.

בהקשר הזה חשוב לזכור את החשיבות של פיתוח מוצרים. על אף שלכאורה בניתוח כלכלי יבש הם עולים הרבה מאוד כסף לחברה – יש להם את הפוטנציאל העסקי להיות רווחיים מאוד בעתיד – וככל שלעסק יש הרבה חסכונות הוא בהחלט יכול ואף ראוי שהוא יעשה זאת.

ייעוץ כלכלי לעסקים
ייעוץ כלכלי לעסקים
סוג ניתוח פירוט
ניתוח הוצאות היועץ הכלכלי יכול לנתח את ההוצאות של העסק ולעזור במישור הכלכלי בהקטנת ההוצאות האלו
ניתוח יעילות מוצרים ושירותים היועץ הכלכלי יכול לצייר פורטרט נאמן של המצב הכלכלי של כל אחד מן המוצרים שעסק משווק או שירותים

 

מי יכול להיעזר בייעוץ כלכלי לעסקים?

כאשר ראיתם חלק מן התפקידים המגוונים שהיועץ הכלכלי לעסקים יכול למלא בעסק שלכם – כעת חשוב לדעת למי באופן קלאסי השירותים האלו דרושים – וכיצד היועץ הכלכלי יכול לשפר אותם באופן ספציפי יותר.

 

הגדלת היעילות של בית העסק

הרבה פעמים למרות שהעסק מתפקד באופן שוטף – הפעילות הכלכלית של העסק היא לא ממקסמת את כל הפוטנציאל שיכול להיות לעסק במישור הכלכלי. בהקשר הזה, היועץ הכלכלי יכול באמצעות כלים כלכליים שונים להראות כיצד ניתן למקסם את היעילות של העסק כמו שהוא בנוי היום.

ניתן לעשות את זה באמצעות כלי הניתוח השונים שיש ליועץ הכלכלי – למשל פיתוח של תרשימים שונים ותחזיות כלכליות שמסייעות להבין כיצד ניתן להגדיל לאורך זמן את היעילות של העסק – בהינתן נתוני שוק מסוימים.

השינויים שיכול היועץ הכלכלי להנהיג בהקשר הזה לא חייבים להיות מרחיקי לכת יתר על המידה – אלא בעיקר שיפור של המצב הקיים – תוך התמקדות בתחומים ובאיזורים שהלקוח רואה בהם חשיבות יתרה בפיתוח שלהם.

 

הכשרת הקרקע להתרחבות העסק

גם אם העסק עובד טוב מאוד היום – ואף שורת הרווח שהוא עושה היא נאה מאוד – הגיע הזמן לעבור לליגה של הגדולים ולהרחיב את העסק תוך פתיחה של סניפים נוספים של העסק – בין אם יעבדו באותו מודל עסקי וכלכלי ובין אם ישנו צורך במודלים אחרים.

על מנת לעשות זאת באופן הטוב ביותר, חשוב מאוד לראות את ההיתכנות של הרחבת העסק במודל שבו הוא פועל היום. למשל, אם ישנו עובד אחד שמחזיק את העסק – בזמן שיתר העובדים לא יכולים להתנהל בלעדיו – ברור שישנה בעיה באופן שבו העסק מנוהל ולכן כדאי להנהיג שינויים ארגוניים מן הסוג הזה לפני ההרחבה.

במישור הכלכלי, הרבה פעמים מה שעובד לעסק קטן לא יכול לעבוד בעסק גדול יותר וישנו ערך רב לתכנון נכון יותר ופעולה מסודרת יותר – כך שגם אם ישנה תחלופת עובדים גדולה יותר או שינויים בשוק – העסק יוכל להמשיך ולתפקד.

כאשר עושים זאת – חשוב להבין באילו מוצרים הולכים להתמקד ומה היא האסטרטגיה הכלכלית של העסק שתסייע לו להמשיך ולהעתיק את ההצלחה הכלכלית שלו גם לסניפים הבאים שיגיעו בעתיד בעסק – ואף יובילו אותו להמשיך ולהתרחב.

 

העסק לא מרוויח או מפסיד

במצב שבו העסק אמנם כן עובד – מוכרים מוצרים – יש אפשרות להעסיק את העובדיםמ, אבל פשוט לא ניתן לחסוך יותר מזה, חייבים לשנות את האופן שבו העסק עובד על מנת להגדיל את שורת הרווח. לא משנה כמה העובדים ישקיעו מעצמם, אם הניהול הכלכלי לא נכון – אין היתכנות להמשך הגדילה של העסק. מדובר על מצב רווח שיועץ כלכלי טוב יודע כיצד להתמודד אתו כהלכה.

 

לסיכום

שירותיו של יועץ כלכלי לעסקים יכול לסייע מאוד לעסק להתרומם – כאשר ישנם מצבים רווחים שבהם העסקים נמצאים – וליועץ הכלכלי יש את הידע כיצד אפשר להגדיל ולהרחיב אותם כך שיצאו מן המצב שהם נמצאים בו ויגיעו למצב שבו הם מממשים את היעדים שהם מציבים לעצמם.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא