ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ אסטרטגי שיווקי

מתי תצטרכו ייעוץ אסטרטגי שיווקי? כל בעל עסק מודע למצבים שבהם נדלקות כל נורות האזהרה האפשריות, מה שדורש ייעוץ בדחיפות. אבל מה לגבי מצבים נפוצים ו"אפורים" שעלולים לגרום לסיכונים ומשברים שונים כמו טעויות יח"צ או שיימינג ברשת? כדי להיות ערוכים לכל תרחיש בעסק שלכם, חשוב לקבל ייעוץ אסטרטגי שיווקי שיעניק לכם כלים וידע רלוונטיים לעבודת השיווק העסקית.

סיבות לקבלת ייעוץ אסטרטגי שיווקי

לקבלת הייעוץ האסטרטגי יכולות להיות הרבה סיבות טובות. הייעוץ לסוגיו השונים (שיווקי או עסקי) מספק מענה מסוים לעסק ומצייד אותו בידע ודרכי פעולה שיסייעו לו להתנהל בצורה חלקה. כמובן שלא כל עסק זקוק ליועצי אסטרטגיה שיווקיים ובהחלט כדאי לבחור בקפידה את היועץ המתאים, אבל כדאי גם להגיע רק כאשר קיימת מצידכם מוכנות לשיחה, נכונות לקבל על עצמכם אחריות, זמן וכסף וכמובן את השגותיו של היועץ שאולי ייראו בהתחלה שונות מאלו שעמן הגעתם.

 

סיבות נוספות לקבלת הייעוץ

סיבות נוספות לקבלת הייעוץ הן אלו שבשקט-בשקט הסתננו למנגנוני העבודה שלנו וגורמות לנזקים שוחקים בעיקר לטווח הארוך. את הבעיות הללו אפשר לנטרל בקלות ובמהירות באמצעות עבודה נכונה ושימוש בפרקטיקות שמתאימות לעסק ויכולותיו.

 

משהו פה לא זז

כל עסק מגיע לשלב מסוים של תקיעות שייתכן ומקשה עליו להתרחב, לצמוח, ליהנות מרווחים בהתאם לתחזיות, לעמוד ביעדי מכירות שהוגדרו מראש ועוד. במצב כזה אפשר לזהות פער ברמת התשתיות או אולי הגדרת היעדים שבוצעה כך שהמדרגה בין הרמה הנוכחית לרמה הבאה פשוט רחוקה מידי.

 

איך זה בא לידי ביטוי?

ניקח למשל יעד די סטנדרטי שבו העסק מעוניין להכפיל הכנסות חודשיות פי 5 מידי שנה. את המדרגה שבין 1,000 שקלים ל-5,000 שקלים כהכנסה חודשית קבועה יהיה קל למדי לעבור. את המדרגה הבאה שתעלה מ-5,000 שקלים ל-25,000 שקלים בחודש כבר יהיה קצת קשה יותר לצלוח ואת זו שתטפס כבר ל-125,000 שקלים בחודש יהיה אפשר להשיג רק על ידי שינויים אסטרטגיים וארגוניים משמעותיים מאוד בעסק.

 

לאבחן את מה שמתרחש בעסק

היועץ יכול לאבחן את מה שמתרחש בעסק ויבדוק כיצד תכנון שיווקי יעיל שממקסם את תקציבי הפרסום יכול לסייע למקדם ההכפלה לעלות בהתאם ליעדים וכיצד לנהל את התקיעות הקיימת על ידי טקטיקות ופעולות מהירות וממוקדות כדי שהעסק ימשיך להיות פעיל ורווחי, אבל גם מכניס יותר.

 

מאמצי השיווק טובים, החשיפה בקרשים

והנה קושי נוסף שדורש מהיועץ האסטרטגי שלכם להפשיל שרוולים ולגשת למלאכה: העסק מפרסם ומפרסם במגוון אפיקי שיווק, משקיע בהדרכות, בהשקות, בנוכחות ובכל זאת הקהל לא חשוף מספיק. עסק שמנסה לתמרן את עצמו לדעת מתוך הבנה ששום פלטפורמה לא באמת טובה לו ינסה להמשיך ולהניע כך שהכסף נשפך אבל לא חוזר בחזרה.

 

תכנון אסטרטגי אפקטיבי

כדי להתמודד עם המצב דרוש תכנון אסטרטגי אפקטיבי וממוקד שייעל את החשיפה וייתכן שיגדיל את בסיס הקהל. כאן הייעוץ לבדו לא יספיק ותידרש הכנה של תוכנית מפורטת בליווי מתאים הכוללת בחירה של ערוצי החשיפה, החלטה על התוכן השיווקי, על סך תקציב הפרסום, על יצירת תכנים חדשניים, משפכים שיווקיים, קידום אורגני וממומן, הפקת סרטונים ועוד המון.

התוכנית שתבנה תתמקד כמובן בהבנה של קהל היעד והצרכים שלו, כך שהיא גם מדידה ואפשר להעמיד מולה את התוצאות, לוודא שכל פעולה היא יעילה ונכונה, מושכת את הקהל הנכון ומפיקה עמידה ביעדים.

 

העסק מכניס, אבל לא מרוויח

כמובן שמדובר בתופעה נפוצה מאוד ובעיקר בשוק הקמעונאי. היא מתרחשת כאשר הרווחיות נמוכה כך שלא נותר כסף בכיס ובטח שלא בכיס הפרטי של בעל העסק בסיום החודש. הקאצ' במצב כזה הוא שעל פניו העסק משגשג ומתנהל מעולה, אבל כסף לא מגיע ממנו הביתה והמשכורת של בעלי העסק היא ככל משכורת מעבודה שכירה.

 

ייעוץ אסטרטגי שיווקי

במצב כזה ייעוץ אסטרטגי שיווקי לא תמיד יפתור את הבעיה, אלא אם יתגלה שכמות מדאיגה של כספים נשפכים לשיווק בלתי יעיל כפי שפרטנו בסעיף הקודם. ולכן הייעוץ המתאים כאן הוא זה שנועד לשפר את רווחיות העסק גם באספקטי המיסוי, שירות הלקוחות והתפעול – נוסף על השיפור של הפרסום והשיווק.

היועץ עשוי לגשת לכל שלב בעסק מתהליכי הייצור וחומרי הגלם בשימוש ועד לדוחות שנתיים מרואה החשבון. לאחר איסוף הנתונים יהיה צורך לגבש תוכנית אסטרטגית שתראה כיצד להגדיל את הרווחיות בהינתן הבסיס הקיים – בלי לנפח תקציבים ולהשקיע בשטויות, אלא מקסום של כל בורג בתוך העסק: שינוי שיטת השיווק, שיטת התמחור, תהליכי הייצור, פתרונות מס, חידוד קהלי המטרה ועוד. בנוסף תעמיד התוכנית פתרונות שיווקיים ועסקיים שיסייעו לעסק להכניס יותר.

 

העבודה שוחקת

גם מצבים של שחיקה, תחושת עייפות מהעשייה או מההתעסקות עם לקוחות, עובדים או שותפים, אנרגיה ירודה וחוסר מוטיבציה הם זרזים לכשלים בניהול העסק ועשויים להצריך מכם ייעוץ אסטרטגי שיווקי. מספיק שמוצר או שירות מסוימים כבר לא מרגשים את בעל העסק כדי שהוא יתקשה לשווק, להתייחס בסבלנות ללקוחותיו או למכור את המוצר כך שתתרחש פגיעה במוטיבציה וחוזר חלילה.

 

גלגל הצלה

בתוך מעגל קסמים ארור שכזה כמעט בלתי אפשרי לדבר על סיפוק, צמיחה או בכלל הגשמה עצמית. הייעוץ במצב כזה הוא מעין התערבות שתתבל את תהליכי העבודה ותסייע להגדיר חזון, מטרות מעודדות ופעולות מלהיבות כך שהסיפוק מהעשייה ישוב ויכול לגרום לרענון תהליכי העבודה, המוצרים הקיימים ואפיקי השיווק.

ייעוץ אסטרטגי שיווקי
ייעוץ אסטרטגי שיווקי

סערות בכוס תזרים

כאנשים רובנו אוהבים מאוד מתנות והפתעות. אבל כאנשי עסקים, הפתעות נחשבות לגורם בלתי רצוי ובמקרה הרע בעייתי אפילו. הפתעות שנוגעות לתזרים ולאי יציבות תזרימית פוגעות ביכולת הניבוי של העסק ורווחיו וקשה להבין מה קורה וכיצד לתכנן קדימה את הפעילות.

 

פעולות הגיוניות

חלק מהעסקים שסובלים מתזרים בלתי יציב פועלים דווקא בצורה הגיונית כל עוד המכירות שלהם מתרחשות בזמנים מסוימים בשנה (תחפושות בפורים למשל), אבל בעסקים בהם המכירות מתרחשות כל השנה דרוש ייעוץ אסטרטגי מקצועי.

 

תנודות בתזרים החודשי

תנודות בתזרים החודשי מבטאות בעיות שונות בעסק – ממבצעים דרסטיים שמשתקים את המכירות עם סיומם, דרך קהל לא עקבי או ביקוש לא יציב וכלה בניסיונות להתמודד לבד עם משברים, כמו למשל זה שהעסקים חוו במהלך הקורונה.

ייעוץ במצב זה נועד לשפר את רווחיות העסק כך שהוא יתייצב ויהיה ניתן לחיזוי. במצב יציב אפשר לדבר על התרחבות, השקעות, רכישות וצמיחה עסקית.

 

ייעוץ אסטרטגי שיווקי לטווח הארוך

כפי שקראתם, כל מקרה הדורש מומחיות אסטרטגית יכול להיפתר על ידי מתן כלים מתאימים לעסק ולמטרותיו, אך מומלץ לקבל את הייעוץ גם לפני שה"צרה האמיתית" מתרחשת ומעיקה על העסק במשך תקופה ארוכה.

 

ייעוץ איכותי ואפקטיבי

ייעוץ איכותי ואפקטיבי צריך להיות קצר טווח וממוקד מאוד, כך שהוא יתבצע בפגישה אחת בלבד שהיועץ נערך אליה מראש באמצעות נתונים רלוונטיים או בסדרת מפגשים שבהם תבנה אסטרטגיה מתאימה. אם אתם סובלים מבעיה או מתופעה כלשהי שנוגעת לשיווק העסק או שתוכל להיפתר על ידי אפשרויות שיווקיות, רצוי לחשוב בחיוב על ייעוץ אסטרטגי שיווקי.

 

לסיכום

הייעוץ יכול לעזור לכם להרחיב את העסק, לשפר את הפעילות העסקית ולהקל עליכם כבעליו תוך שאתם נהנים מרווחים משמעותיים יותר על ידי הגברת חשיפה, הגדלת הכנסות ומהלכי צמיחה ופיתוח.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא