ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ אסטרטגי לעסקים

ייעוץ אסטרטגי לעסקים מספק פענוח והבנה יעילה של "מפת הטיסה" שהעסק שלכם זקוק לה כדי לנסוק לשמיים ולהצליח בפעילותו לאורך זמן. ייעוץ זה מורכב מאספקטים שונים ורבים וביניהם ההיבט התפעולי, הכלכלי, השיווקי והעתידי. כיצד מקבלים ייעוץ וליווי אסטרטגי ומגבשים תוכנית פעולה? לאילו עסקים זה מתאים? ומה קורה אם בוחרים לוותר על הייעוץ? כל המידע ממש כאן.

גבירותי ורבותיי – זאת אסטרטגיה!

כל מוצר זקוק לניהול מצוין. אבל איך בדיוק עושים את זה? כמובן שתורת האסטרטגיה השיווקית וגם הכלכלית מצריכות מאיתנו לשאול שאלות גדולות כמו מהו השיווק הנכון עבורנו, מהם ערוצי הפרסום העיקריים שבהם עלינו להתמקד וכיצד לנהל תזרים חיובי לאורך הרבעון הכי פחות חודשי בשנה. הפתרונות לשאלות הללו צריך להתקבל במסגרת ייעוץ אסטרטגי לעסקים שמותאם באופן ייחודי לכל עסק בפני עצמו.

 

אסטרטגיה היא "חישוב מסלול"

במילים פשוטות, אסטרטגיה היא "חישוב מסלול" – תוכנית עבודה מסודרת, מפורטת ומדויקת שאליה כל הארגון והפועלים בו מוכרחים להתחייב. האסטרטגיה מגדירה יעדים ומטרות ומקצה משאבים שיעזרו להם להתגשם, נוברת במיתוג ומגלה כיצד לבדל את העסק ולזרוח בשוק תחרותי וקשה, מגדירה קווי זמן מתאימים להשקת מוצרים, תגובה למתחרים, תוכניות מגירה למשברים או אתגרים וכל אמצעי שיאפשר לעסק לשגשג לאורך זמן ומתוך ידיעה ברורה מראש לגבי כל אספקט.

 

כשאין אסטרטגיה ברורה

נסו לדמיין עוגה, אבל אחת מורכבת ורצינית. כזו שיש בה מספר רב של שכבות וקומות, שפע של רכיבים ושעות של עבודה. כמובן שכדי ליצור אותה נזדקק למתכון מפורט עם כל סדר הפעולות, המינונים, הטמפרטורה ואפילו סוג כלי האפייה הנדרשים. אבל מה יקרה אם נתעלם מהמתכון וניגש לאפייה על סמך מה שנדמה לנו? ובכן, ייתכן שנצליח לאפות עוגה מדהימה, יפה וטעימה מאוד. אבל באותו האופן קיים גם סיכוי סביר מאוד שלא.

 

בעסקי ההימורים

בעסקים ההימורים הללו לא מתקבלים. עסק שיש סיכוי שירוויח אבל מנגד אולי גם לא, הוא עסק שבהכרח מתנהל בצורה שגויה וחסרת היגיון. כאשר ההתנהלות העסקית לא מפורטת ומסודרת כראוי, נוצרים פערים בתקשורת ובסנכרון בין מחלקות ועובדים בחברה, כספים מתבזבזים לשווא, הרכישות מתמעטות עקב פערי אמון מול הלקוחות והמתחרים מגדילים את הפער על חשבונכם.

 

ייעוץ אסטרטגי לעסקים

ייעוץ אסטרטגי לעסקים מאפשר התרחבות וצמיחה, הגעה ללקוחות נוספים, מיצוי מלא של הפוטנציאל ובשורה התחתונה גם רווח מוגדל. מהלכים עסקיים או שיווקיים מבריקים ביותר נוצרו בתקציבים הכי מצומצמים רק משום שידעו כיצד להסתפק במשאבים מצומצמים ועדיין להוציא לפועל מהלכים מנצחים ואפקטיביים.

 

ייעוץ אסטרטגי לעסקים – התוכנית האסטרטגית

ייעוץ אסטרטגי בפעולה

בדרך כלל תוכנית אסטרטגית נבנית לטווח זמנים של עד 3 שנים קדימה (בעבר נהגו לתכנן לעשור שלם, אבל השוק הדינמי הנוכחי מחייב גמישות רבה בהרבה) ומתייחסת בעיקר לפתרונות האפשריים של העסק ביחס למצב השוק, המתחרים, העלויות והאתגרים השונים. האסטרטגיה מכילה בתוכה מאפיינים עסקיים שיאפשרו לעסק להתרחב ולצמוח ולנהל שינויים צפויים כמו רכישות, צמצומים, מיזוגים, שינויים תפעוליים, כניסה לשווקים חדשים ועוד.

 

אז למי זה מתאים?

עד לפני עשור או שניים, היה מקובל שחברה תעבור ייעוץ אסטרטגי כל עוד היא נמצאת בסטטוס מפותח ומתקדם מאוד ברמת הצמיחה שלה. במילים אחרות, עסקים יוקרתיים ומשגשגים יזדקקו לפתרונות המשך יעילים על מנת להמשיך להניע כראוי את העסק, בעוד שעסקים קטנים ואפילו מתחילים נהגו להניח שהם יודעים לבד כיצד לפתח את העסק שלהם ולכן נמנעו מייעוץ כלשהו.

 

בעקבות התחרותיות הגואה

בעקבות התחרותיות הגואה והשינויים מרחיקי הלכת בתחומי החיים שהשפיעו על שוק העבודה (מהפכת המידע, תרבות האינסטנט, גלוקליזציה ועוד המון), עסקים רבים נאלצו לפנות לסיוע מקצועי מתוך הבנה שאם לא יעשו זאת בזמן, הם צפויים להתערער במהירות. כיום שכירת שירותיה של חברת ייעוץ אסטרטגי לעסקים נתפסת כצעד הגיוני ושקול שידחוף קדימה את העסק ויעודד פיתוח.

הייעוץ האסטרטגי כאמור מתאים לכל עסק וחברה ובפרט עסקים וחברות המעוניינים לתכנן את 3 השנים הבאות בעסק ללא קשר לגודל מצבם הנוכחי.

 

תזמון קבלת ייעוץ אסטרטגי לעסקים

כמובן שאין כל טעם להמתין עד שהעסק ייקלע למשבר כדי לקבל ייעוץ פרקטי ולמעשה הוא אמור להתרחש יותר בעיקר בתקופות יציבות ומניבות שבהן אפשר לתכנן בצורה יעילה קדימה, תוך בדיקה של אפשרויות שונות באופק כמו השקת מוצרים חדשים, פנייה לשוק חדש ועוד. אחרי התכנון ויציאת התוכנית האסטרטגית לפועל חשוב ליישם את כל ההוראות והתהליכים שנקבעו ולהמשיך את תוכנית הליווי במידת הצורך, כדי לבחון את יעילותה לאורך התקופה.

 

האם תוכנית עסקית היא אסטרטגיה?

במידה רבה כן. תוכנית עסקית מפרטת את כל היעדים והמטרות של העסק, אך התזמון שלה עשוי להיות שונה ברוב המקרים. אם את התכנון האסטרטגי נדרש לבצע מתוך ידיעת מכלול הפרטים והנתונים הקיימים בעסק שלנו, הרי שאת התוכנית העסקית נגבש על מנת שתאפשר לנו לאסוף את כל הנתונים הרצויים.

 

תוכנית העסקית במעמד פתיחת העסק

פעמים רבות נערכת התוכנית העסקית במעמד פתיחת העסק ובעיקר תוך שימת דגש על ההיבט הכלכלי: כמה עובדים צריך לגייס? מה יהיה שכרם? מהו סוג המלאי שצריך לרכוש וכמה הוא עולה? כמה עולה שכירות בחנות או המשרד שממנו יופעל העסק? האם נדרש מקור מימון שישמש כמקפצה לתחילת חייו של העסק? ואם כן, מהו גורם המימון הנכון לעסק באופן אישי?

 

חשוב להכיר

חשוב להבין שכל עוד לא תתרחש תוכנית עסקית וכמובן תכנית אסטרטגית שתלווה אותה לעתיד, גדלים הסיכויים לפערים, לפגיעה באיכות וצמיחת העסק ולכישלון. חברת ייעוץ עסקי שתספק לכם שירות איכותי, נתונים מקיפים וגם מיקוד יעיל תסייע לכם להתפתח ותחסוך לכם זמן יקר ועוגמת נפש.

 

הכנת תוכנית אסטרטגית

הכנת תוכנית אסטרטגית

חשוב להכיר עקרונות ומושגים התחלתיים ברמה העסקית כמו פלח שוק ומחירי השוק, הגדרות פלח השוק וזיהוי צרכים, היכרות עם הזירה העסקית, המתחרים והמשווקים הפועלים בתוכה ועוד. חברת הייעוץ תלווה את בניית תוכנית ותדאג לכלכלנים ויועצים שונים מטעמה שיספקו תשובות לשאלות פתוחות ויסייעו לתהליך הכתיבה. יצירת התוכנית תימשך על פני מספר מפגשים בדרך כלל.

 

ייעוץ אסטרטגי או ייעוץ עסקי – מה ההבדל?

המושגים בתחום בהחלט מבלבלים למי שלא מגיע מהתחום ולכן היכרות איתם תעזור לכם לזהות את הגורם המקצועי שמתאים לכם. יועץ עסקי הוא מומחה מקצועי לליווי, הכוונה ואימון עסקי שמטרתו המרכזית היא לספק התייעלות עסקית. יועץ עסקי יוכל לסייע בתחומי השיווק והמכירות (האסטרטגיה השיווקית), תפעול העסק והמישור הכספי.

 

כיצד זה קורה?

הייעוץ העסקי מתרחש לעתים בחברה שמורכבת מכמה יועצים בעלי התמחויות שונות, אך כיום רוב היועצים פועלים במסגרת עצמאית ומספקים ייעוץ על סמך מומחיותם האישית.

 

ייעוץ אסטרטגי לעומת זאת

ייעוץ אסטרטגי לעומת זאת חולש על כל האספקטים שהעסק זקוק להם על מנת להתייעל ולכן מתמקד בכל תחומי המומחיות הקיימים. מסיבה זו מומלץ לפנות לחברה מקצועית המעניקה שירותי ייעוץ אסטרטגי לעסקים בכל סדרי הגודל ולקבל מענה מקיף תחת אותה קורת גג ובכל נושא שחשוב לדון בו בנוגע לעתידו הקרוב של העסק. חברה מנוסה גם תדאג לליווי שוטף והטמעת תהליכי התוכנית, כך שיהיה אפשר להעמיד מדדים להצלחת התוכנית שיש מי שבודק אותם בשטח.

 

לסיכום

מעוניינים לקבל ייעוץ אסטרטגי מקצועי שיאפשר לכם לנסוק לגבהים חדשים? חברת MVP מתמחה בהכנת תוכניות עסקיות ומתן שירותי ליווי וייעוץ עסקי לעסקים בכל גודל, ייעוץ אסטרטגי ושיווקי, יצירת תוכניות עסקיות, הקניית כלים תפעוליים וניהוליים לשליטה בסביבת העסק, סיוע בגיוס הון ואיתור אפיקי מימון מתאימים כך שתמיד תישארו עם אצבע על הדופק והפעילות העסקית שלכם תתרחש באופן מיטבי.

ייעוץ אסטרטגי לעסקים

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא