ייעוץ עסקי לחברות MVP

צמצום הפער בין הרצוי למצוי – שלושת הצעדים שיחזירו לכם את השליטה על העסק שלכם

יש לכם מוצר טוב בידיים וחזון ברור, עובדים טובים וגם תמחור מוצלח, אבל משהו פשוט לא מתחבר? באווירה היום-יומית נראה כי העסק מתקדם בכיוון הנכון, אבל בסוף החודש התוצאות מאכזבות? מנהלים ובעלי עסקים רבים מתמודדים עם הפערהזה ולא יודעים כיצד להביא לצמצום הפער בין הרצוי למצוי. במאמר הבא נעזור לכם בשלושה צעדים פשוטים להביא את העסק שלכם למקום הנכון עבורו.

ייעוץ עסקי אסטרטגי

עסק שפועל כמכונה משומנת היטב הוא עסק העובד לפי תקציב, עסק שמודע ליעדים ולמטרות שלו ולעמידה בהם. בשנים האחרונות החלו יותר עסקים להבין כי עבודה לפי תקציב היא חלק בלתי נפרד מהפעילות הכלכלית ומהפעילות השוטפת של החברה.

התקציב כשלעצמו אינו יכול לשפר את ביצועי העסק, לשם כך יש לבצע בקרה תקציבית באופן שוטף. בקרה תקציבית מורכבת משלושה חלקים בלתי נפרדים ומאוד אינטואיטיביים, כל אחד בנפרד יקדם אתכם בעוד צעד להצלחה ולשליטה על העסק שלכם ושלושתם יחד ירימו אותו לשחקים – אז בואו נתחיל!

שלב ראשון: הגדרת היעדים והמטרות

הגדרת היעדים לחברה היא משימה מורכבת הטומנת בחובה יותר ממספרים ותיאוריות. על מנת להעריך ולהגדיר את הצפי לחודשים הקרובים יש להתייחס לחזון שלנו אך גם לסביבה בה העסק נמצא – תחום העיסוק, מתחרים קיימים ומתחרים פוטנציאליים ושינויים סביבתיים (כגון: שינויים רגולטורים או שינויים טכנולוגיים).

ככלל, יש לבצע תכנית עבודה שכזו פעם בשנה ובפרט כאשר ישנם שינויים המצריכים ארגון מחדש (כגון: רכישות והשקעות חדשות, שינוי מבני בחברה, מיזוגים וכד').

מנהלים רבים שוכרים את שירותיהם של יועצים עסקיים להשלמת התהליך. יועצים עסקיים אשר מתמחים בתכניות עסקיות ובבניית תקציב ידעו ללוות אתכם בתהליך על כל שלביו, תוך נתינת הטיפים והידע המקצועי הייחודי לביצוע בקרה תקציבית שתמנף את העסק שלך ותעניק לכם את השליטה שאתם זקוקים לה.

שלב שני: מעקב, מעקב ושוב – מעקב!

על מנת לוודא ולבדוק שהעסק מתפקד בקצב הנכון ובקצב שתכננו וקבענו מראש, יש לבצע בדיקה חודשית של הנתונים – מה רמת ההכנסות שלי? ומה רמת ההוצאות? מהם אחוזי הרווחיות? והאם הם תואמים לתקציב שהגדרתי? הבדיקה הזו תראה לנו האם אנחנו בכיוון הנכון או שיש לבצע בדק בית.

במבט השוואתי של החודש הנוכחי אל מול התקציב המתאים יש לחפש אנומליות ולבדוק את מקורן. מומלץ לעבוד בצורה מסודרת ובמונחים קבועים לאורך כל הדרך על מנת שנוכל לעקוב ולבחון את התקדמות העסק לאורך שנים.

צמצום הפער בין הרצוי למצוי - שלושת הצעדים שיחזירו לכם את השליטה על העסק שלכם
צמצום הפער בין הרצוי למצוי – שלושת הצעדים שיחזירו לכם את השליטה על העסק שלכם

במהלך החודש יש להיעזר במדדי ביצוע שונים (KPI). את הגדרת מדדי הביצוע המרכזים ואת בניית הדו"חות השונים (דו"ח מכירות, דו"ח רווחיות, דו"ח מלאי וכד') יש לבנות בהתאם לעסק שלכם ולגורמים המרכזיים שמניעים אותו. יש לוודא כי הדו"חות תואמים לאופי ולתחום העסק, וכי המדדים אכן תורמים לבדיקת התפתחות העסק לאורך זמן ולבדיקת מיקום העסק שלך בהתאם לענף בו פועל העסק.

נהוג לרכז מדדים עיקריים בדו"ח דשבורד מנהלים, יועץ עסקי טוב יידע למפות את העסק שלכם ולייצר בעבורכם את כלי הבקרה השוטפים המתאימים ביותר לאופי הפעילות של העסק אשר ישפרו את הנגשת המידע בזמן אמת ויסייעו למנהלי העסק בצמתי קבלת החלטות.

שלב שלישי: הסקת מסקנות

בכל מצב, בין אם עמדנו ביעדי התקציב ובין אם לאו, יש להביט אחורה ולבדוק מה אנחנו יכולים ללמוד מהעבר כדי להשתפר בעתיד. סקירה של התקופה שחלפה מאפשרת לנו בדיקה על פני זמן, בדיקה של עונתיות ובדיקת האפקטיביות של תהליכים שנעשו. הסקת המסקנות תאפשר לכם לקבל החלטות ולבצע שינויים נחוצים בעסק כדי להגיע אל היעדים ולגרום לו לשגשג.

בקרה תקציבית - ייעוץ עסקי

צמצום הפער בין הרצוי למצוי – להגיע ליעדים שקבעתם

העסק שלכם ראוי לצאת לדרך חדשה, לשלב חדש שימנף אותו ויזכה גם אתכם בהצלחה שלה חיכיתם. בקרה תקציבית היא תהליך בלתי פוסק וכמובן שלאחר הסקת המסקנות יש להמשיך להגדיר את היעדים והמטרות שלו ולבצע מעקב בצורה מעגלית ומתמשכת. אנו ב-MVP נשמח לבנות ביחד אתכם את התשתית וללוות אתכם בתהליך על מנת שתגיעו לתוצאות המרביות להם העסק שלכם מסוגל.

אולי יעניין אתכם גם:

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא