ייעוץ עסקי לחברות MVP

הוצאות, הכנסות, למי זה טוב?

לפני מספר חודשים פגשתי "סוחר" גדול שסיפר לי, כי מידי בוקר הוא כותב על הלוח לכל עובדיו "הוצאות! הכנסות?" – למי זה טוב? לטענתו, לרובנו אין השפעה על ה"פאניקה" של הצרכנים מהלא נודע ולכן אין בידינו הכוח להשפיע על השינוי בהרגלי הצריכה של ציבור הלקוחות, המשפיעים בהכרח על הביקושים ועל הירידה בהכנסות של מרבית העסקים במשק.

בחלק ניכר מהעסקים בהם חלה ירידה במכירות הרווחיות הגולמית שנותרת אינה מספיקה בכדי לשלם ולתפעל את העסק באופן שוטף.

ולכן, בכדי לשרוד את המשבר, אין ברירה אלא לנסות לאזן את תזרים המזומנים על ידי ניסיון חד לקצץ באותם מקומות שהם לכאורה בשליטתנו, ההוצאות! במהלך החודשים האחרונים התחלתי לחשוב על אותו סוחר ושאלתי את עצמי האם זה טוב? ואם כן, אז לכולם? שכן המשבר השפיע לא רק עלינו אלא גם על קהל הצרכנים וטעמיו.

הוצאות, הכנסות, למי זה טוב? אסטרטגיות פעולה נכונות לעסק

אם אנחנו עסק בינוני שצבר מזומנים ואשראי פנויים (התכונן מבעוד מועד למשבר), אזי ההתמודדות עם ההוצאות תביא במקרה הטוב, לצמצום שריפת אותם מזומנים/אשראי פנויים. אולם, מחשבה על הכנסות נוספות ו"מלחמה" על שמירת רמת ההכנסות הנורמאלית מבחינתנו, יכולה לעזור לנו לא רק לשמור על מה שהיה אלא אולי אפילו לגדול.

מכאן נשאלת השאלה האם דווקא עכשיו זה הזמן להשקיע בפרסום? האם זה הזמן לגייס איש מכירות נוסף? השאלה הזו באה לידי ביטוי בימים אלה בויכוח עולמי בין שני פרופסורים ידועים (ניאל פרגוסון –הסטוריון ופול קרוגמן -כלכלן) לגבי ההתייחסות למשבר בארה"ב בעיקר.

הוצאות, הכנסות, למי זה טוב?
הוצאות, הכנסות, למי זה טוב?

אחת הסיבות העיקריות להבדל בתפיסת הגישה בין קרוגמן לפרגוסון היא הדרך שבה הם רואים את המשבר הנוכחי: פרגוסון ממעיט מחשיבותו, מרבה להתייחס אליו כמיתון בלבד, וטוען כי הוא בעיה אמריקאית במהותו. הדבר משפיע על עמדתו בנוגע להגדלת ההוצאות הממשלתיות.

קרוגמן, לעומת זאת, רואה במיתון הנוכחי משבר גלובלי חמור ביותר, שעשוי להוביל ל"עשור אבוד" בארה"ב ובעולם המפותח כולו, לולא ינקטו הממשלות בצעדים הדרושים לעידוד הצמיחה, גם במחיר של הגדלת הגירעון.

בפועל, הוויכוח בין פרגוסון לקרוגמן לא יוכרע לפני שאופיו של המשבר יתבהר והיסטוריונים וכלכלנים כאחד יצליחו להכריע מול איזו סכנה עמד העולם בתחילת 2009. כמו בכל וויכוח פילוסופי, כנראה שהתשובה היא באמצע. או כפי שבתי המשפט שואלים: מהי המידה הנכונה?

לסיכום, ובחזרה לעסק הקטן שלנו, בואו לא נשכח לתת תשומת לב למה שבשליטתנו- ההוצאות! דבר חשוב לזכור בכל בוקר ובמיוחד בתקופת "משבר צריכה". מחשבה על השינוי בהרגלי הצריכה והתאמתנו אליו מקבלת משנה חשיבות בתקופה זו ולכן חשוב לתת את הדעת לא רק לשמירה על הקיים אלא גם לאיתור ההזדמנויות במקביל.

לסיכום: תשמור על הקופסא, אבל זכור כמה חשוב "לצאת ממנה"!

 

אולי יעניין אתכם גם:

ראיינת מועמד פוטנציאלי? יש לך אחריות כמעסיק!

מה חשוב לבדוק לפני שאתם מושכים שכר בעסק הפרטי שלכם?

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא