ייעוץ עסקי לחברות MVP

חברות ייעוץ עסקי – הכלי שלך להצלחה

עסקים וחברות רבות נפתחות, מתוך חלום לצאת לעצמאות כלכלית. אולם, כפי שאנו שומעים לא פעם, מרבית העסקים נסגרים עוד בטרם חגגו שנה. מבין שלל הסיבות, עולה הסיבה העיקרית, היא חוסר ידע. חברות ייעוץ עסקי יכולות לענות על בעיה זו, תוך הבאת החברה שלכם לרווחיות מקסימלית. אז למה אתם מחכים?

פתיחת עסק – חלומם של רבים

ישראלים חובבים עסקים, על כך אין שאלה. עם שיעור של 64 עסקים קטנים ובינוניים לכל 1,000 איש, ניתן לקבוע באופן חד משמעי שישראלים אוהבים עסקים. נתון זה, לצד העבודה שישראל ממוקמת במקום ה – 5 מבין המדינות המפותחות בעולם, לעניין פתיחת עסקים, ממצב את ישראל כאחת ממדינות היזמות הגדולות בעולם.

לחלום האמור יכולות להיות סיבות רבות, בהן ניתן למצוא את הרצון לביצוע מוביליות חברתית בזמן קצר, שכן עסק יכול להביא להכנסות גבוהות ללא כל צורך בקידום, שונה מעולם השכירים. כמו כן, יכול להיות שהדבר נובע מהרצון לעבוד עבור עצמך, וכן מהגשמה עצמית.

 

החלום ושברו – חוסר הניסיון של מנהלים מתחילים

אולם, בכל הנוגע לעסקים בישראל, עולה בעיה ממשית. נכון לשנת 2017, למעלה מ – 75% מהעסקים החדשים שנפתחו, ונסגרו. במספרים פשוטים, 3 מתוך 4 עסקים חדשים, נסגרים באותה השנה. השאלה העיקרית שעולה היא מה הסיבה לסטטיסטיקה הלא מחמיאה?

 

חוסר ניסיון של המנהלים החדשים

הסיבה העיקרית, בעיניי רבים, היא חוסר ניסיון של המנהלים החדשים. כאמור, החלום מוביל רבים לפתיחת עסק, ופעמים רבות לאלו אין את הידע הנדרש להרמת האופרציה. בטרם נעבור למנה העיקרית, נציג לכם, בתמצות, את השלב הראשון והחשוב ביותר לכל עסק, הוא שלב כתיבת התוכנית העסקית.

 

מבוא לעסקים – התוכנית העסקית

התוכנית העסקית הינה מסמך שנערך כחלק מהליך בנייה או התפעול השוטף של חברה. תוכנית זו, ככלל, כוללת תוכניות עתידות לעניין תחומים שונים של העסק, לרבות שיווק, כספים ומבנה הארגון, נועדה להעניק לחברה אופק עתידי מבוסס נתונים, ולא ספקולטיבי.

 

עולם השיווק – הכן את עצמך מראש

על אף שנדמה שהעולם השיווק אינו ענף מדעי, בתחום פועלים חוקרים רבים, אשר מבססים את שיטות הפעולה הטובות ביותר בשוק. בין היתר, נקבע תמהיל השיווק, המכונה בקרב אנשי המקצוע ה – 4P's, וטוען שיש בטרם יציאה לשוק עם מוצר חדש, להחליט מהו המוצר, המחיר, נקודות המכירה ואפיקי השיווק.

במסגרת התוכנית העסקית, יבוצע באספקט השיווקי פילוח שוק, הן של הצרכנים והן של המתחרים. כמו כן, ייבחר קהל המטרה של המוצר, אליו ייעדו את המכירות ועוד.

 

ניהול ארגוני – לא פחות חשוב

מבנה הארגון מתגלה כחשוב למדי, זאת לאור מחקרים שונים בתחום. את האמרה "עובד שטוב הוא עובד שטוב לו", הצליחו לעגן חוקרים בעזרת שורה של ניסויים, אשר מראים שעובד מעוניין בסביבת עבודה, לצד התועלת הכלכלית ההולמת, תניב לו סיפוק עצמי.

משכך, במסגרת כתיבת החלק של הניהול הארגוני, יש לשמור על רווחת העובדים, לצד תועלת כלכלית. אלו יושגו על ידי כתיבת מערך גיוס והשמה איכותי, שיביא אליכם את מיטב העובדים, ניהול קשרי לקוחות, חלוקת תפקידי עבודה ועוד.

 

כספים – שורת הרווח היא החשובה ביותר

רבים נכנסים לעולם העסקים מבלי להתמצא בעולם הפיננסיים. לאור העובדה שבסופו של יום, רווחיות של עסק נקבעת בדו"ח הרווח וההפסד, מדובר על בעיה חמורה.

משכך, על בעל עסק, אשר מעוניין לצאת לשוק הרחב, לבחון מספר אספקטים שונים לעניין הפיננסים. בין היתר, יהא עליו לאתר אפיקי מימון משתלמים, תוך בחינת שיעור קרנות ההלוואה שינקטו ושיעור הריבית בצידן, חישוב זמן עד להגעה לנקודת Break Even (בגדול, החזרת ההשקעה) וכו'.

 

חברות ייעוץ עסקי – להציב לידך את הטובים ביותר

ככל שאתה פועל לבד, ואתה חסר ידע בתחומים שצוינו לעיל, עולה בעיה, אשר לא פעם, מובילה לסטטיסטיקה שצוינה לעיל. חוסר הידע, ככלל, יכול להוביל אותך ואת החברה למקומות רעים, שכן מעבר לחוסר ההצלחה של החברה וניתוץ החלום, אתם יכולים למצוא את עצמכם חייבים הרבה כסף.

משכך, שימוש בשירותיה של חברת ייעוץ מקצועי, תאפשר לך להכיר את העולם העסקי בצורה הטובה ביותר, על סמך ניסיונם של מיטב המוחות בשוק, שהספיקו להתנסות בניהול מערכת מורכבת אחת או יותר מכך.

חברות ייעוץ עסקי – הכלי שלך להצלחה
חברות ייעוץ עסקי – הכלי שלך להצלחה

אז איך בוחרים?

ניתן לעמוד על נקודות רבות לבחינת חברת הייעוץ העסקי עמה תעבוד. בין היתר, ניתן לאתר זמינות השירות ואיכותו, הזיקה של היועץ הספציפי לתחום העיסוק שלכם ועוד. אולם, ישנם שני קריטריונים עיקריים, אותם מומלץ לבחון בעת בחינת חברת ייעוץ עסקי, עמה אתם מעוניינים לעבוד.

 

השכלה – שנים של לימודים בסוף משתלמות

ישנם תחומי עיסוק רבים אשר יכולים להביא לידע רב בעולם העסקי. בין היתר, רואי חשבון, משפטנים, כלכלנים ובוגרי תארים מתמטיים מהווים בעלי מקצוע אשר לרוב, יוכלו לבחון את כדאיות העסק ורווחיותו, גם עוד בטרם נפתח, שכן אלו יודעים לשאול את השאלות הקשות.

ניסיון עשיר של נציגי חברת הייעוץ, יכול להעיד על היקף הידע והתרומה שיהיה להם, ומשכך, על היקף הרווחיות אליה תגיעו בעתיד.

 

רזומה – כי ניסיון זה הכל

ידע, הוא ללא ספק בעל חשיבות רבה. אולם, יש שיטענו כי יישומו בפועל, תוך צבירת ניסיון עשיר, חשוב אפילו יותר. משכך, יש לבחון את הרקורד של יועצי חברת הייעוץ העסקי בטרם תחילת ההתקשרות.

ככלל, ההמלצה היא בחירה באלו אשר הצליחו לתעל את הידע שבידם ברמה הפרקטית. חברי דירקטוריונים, נושאי משרה ניהולית ויועצים בעלי ניסיון ייעוץ יהוו האפשרות הטובה ביותר. כמו כן, על אף שהדבר לא נדרש, זיקה לתחום התעסוקה שלכם יכולה להיות לא רעה, אולם, לעיתים עדיף לבחור באדם המנותק מהתחום, זאת לשם דעה אובייקטיבית ואיכותית.

 

העולם הפיננסי – בשביל להתחיל להרוויח

על אף שצוינו לעיל 3 משתנים שונים, אותם נכלול תחת הייעוץ העסקי, ישנו פרמטר אחד, כאמור בכותרת, שהוא החשוב ביותר. העולם הפיננסי, בו למספרים יש ערך מוחלט, ולא מוערך, הוא זה שקובע את רמת הרווחיות של החברה, וממנו אפשר להבין כיצד יש לנהל את החברה באופן יעיל.

 

אז איך האספקט הפיננסי משפיע על העסק?

בין היתר, תוכלו לבקר באופן שוטף את העסק, על ידי בחינת הדוחות התקופתיים והשוטפים. כמו כן, תוכלו לאתר מוצרים או שירותים שהינם פחות רווחיים, שכן לא נרכשים על ידי לקוחות. בנוסף, ייעוץ עסקי בעולם הפיננסי יאפשר לכם חוסן אל מול המוסדות השונים, הן לאור העובדה שאלו מסייעים לכם על ידי ייצוג, והן לאור העובדה שהיועץ ידאג לעגן את דבריו בנתונים ממשיים, דוגמת שווי ערך חברה.

 

חברות ייעוץ עסקי ואתם

כפי שראינו, הסטטיסטיקה אינה מחמיאה לישראלי הממוצע. אולם, שימוש נכון בכלים העומדים לרשותו, בין אם במהלך פתיחת העסק ובין אם לאחריה, יוכלו להביא להשאת רווחי החברה, ולסיפוק עצמי שלכם, כבעלי הבית, מההצלחה. פנו אלינו, ונוכל לסייע לכם להביא את העסק לאפיקים חדשים.

 

יעניין אתכם אולי?

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא