ייעוץ עסקי לחברות MVP

חברות אימון עסקי

חברות אימון עסקי מצליחות לספק למנהלים, בעלי חברות ובכירים בארגונים שורה של יתרונות יחסיים בנוגע להבנת העסק ומימוש יעדיו, כך שהוא יהנה מתנופה ורווחים משמעותיים. חברה לאימון עסקי מספקת נקודת מבט מבחוץ על העסק ופעילותו ומתייחסת לא רק להיבטים העסקיים הקיימים בו, אלא גם למישורים מנטליים כמו חסמים, שאיפות, דילמות וצמתים בקבלת החלטות.

חברות אימון עסקי ככוח העזר שלכם

אם יש לכם עסק, אתם בוודאי מבינים כמה חשוב להציב יעדים ומטרות וליישם אותם תוך כדי צמיחה, רווחיות וצליחת אתגרים שבדרך. האם זה אפשרי? בהחלט. האם זה פשוט? ובכן, לא ממש. ולכן בדיוק נכנס האימון העסקי – כוח עזר חיצוני שמספק תובנות, הדרכה, הכוונה וליווי ומאפשר לבעל העסק להעריך את הנקודה שבה הוא נמצא, להגדיר מתוכה יעדים מתאימים ולבנות אסטרטגיה שתוביל לשם.

 

יתרונות האימון העסקי

בעלי עסקים עשויים לחוש מעת לעת בחוסר סיפוק או שביעות רצון מפעילות העסק שלהם. הם חשים שהפוטנציאל שלהם לא מומש, תוהים האם הרווחים הנוכחיים לא יוכלו לעלות מכאן והלאה ומהם הצעדים שעליהם לבצע כדי להמשיך קדימה. השאלות הללו מטרידות ואפילו מדירות שינה מעיניהם של בעלי העסקים והמנהלים השונים. לעתים הן גורמות לדיחוי בקבלת ההחלטות ובמקרים אחרים להחלטות פזיזות המתבררות כטעות.

חברה לאימון עסקי מסתכלת על העסק מנקודת מבט הוליסטית: מהו מצבו הפיננסי ומעמדו העסקי? מהו התפקיד של המנהל או הבעלים שנמצאים בתוכו? מהי ליבת הפעילות של העסק ומהם הגורמים שמונעים ממנו להצליח ולפעול כראוי? האם סט התכונות והכישורים של מקבלי ההחלטות מסייע לרווחיות החברה בטווח הארוך?

 

הזדמנות לבדוק מחדש את המערך העסקי

זוהי ההזדמנות לבדוק מחדש את המערך העסקי הקיים ולהבין האם צריך לשנות אותו ואיך. לעבוד על נקודות החוזקה שימנפו את העסק ועל נקודות התורפה שעשויות לעכב אותו. להתגבר על חסמים שמונעים מהארגון להצליח ולאפשר לבעליו לזהות כל גורם שעשוי לחזק ולייעל אותו. בנקודה זו יהיה אפשר לדון גם באסטרטגיה השיווקית של הארגון ולפתור בעיות שנוגעות למיתוג, המכירה, אפיקי הפרסום או כל סוגיה אחרת.

 

למה לצפות ולמה גם לא?

במפגש הראשון מתרחש תמיד תיאום ציפיות. בנקודה זו חשוב להזכיר שלכל מאמן עסקי הגישה האישית והראייה שלו את הדברים, אך צריך לצאת מנקודת הנחה שזהו הליך מטיב וחיובי שאמור לאתגר כדי שבסופו תתרחש צמיחה.

במפגש הזה המאמן צפוי לשאול שאלות רבות, שחלקן יקשו על המתאמן וייתכן שהוא לא יצליח לענות עליהן כמו למשל: למה הקמת את העסק? איזה שינוי היית מצפה לראות? מה הכי פחות אהוב עליך בעסק? שאלות אלו ואחרות נועדו לעודד את תהליך החשיבה העמוק ולקלף משמעויות ותובנות שימשו להצלחת התהליך בהמשך.

 

מחקר שמבוצע לעומק

ככל שהמחקר מבוצע יותר לעומק, המנהל או הבעלים יוכלו לחקור את עולם הערכים והמוסכמויות שהגיעו איתו לתהליך, לאפיין פחדים, לזהות אתגרים, דברים שצריך לבצע, אמונות שצריך לחזור ולפעול על פיהן ועוד. חשוב שהמאמן יהיה אדם שתרגישו עמו בנוח ותוכלו להיחשף בפניו גם בסוגיות רגישות וכואבות יותר.

 

לאחר המפגש הראשוני

לאחר המפגש הראשוני יתחיל תהליך איתור המכשולים ומציאת פתרונות לכל סיטואציה. זוהי דרך שבסיומה אפשר לצמוח וליהנות מתוצאות משביעות רצון, ליצור שינוי לטובה ולהתקדם קדימה. התהליך הזה דורש מיקוד רב וכמה שפחות רעשים סביבתיים שיגבילו את התקדמותו. האימון יקבע תחילה סדר עדיפויות למטרות והיעדים שהוצבו ויחליט מה תהיה מטרה קצרת טווח ומה ארוכה יותר.

 

לסייע למנהל בהגשמה של טכניקות

לאחר מכן, יהיה אפשר לסייע למנהל בהגשמה של טכניקות למימוש אותן המטרות. כאן ניתן לבנות אסטרטגיה עסקית שלמה שתפרט מהן הפעולות הנדרשות בכל שלב וכיצד לבצע אותן, מהם המשאבים הנדרשים לכך וכיצד למדוד את מימוש היעד או המטרה שהוגדרו. אפשר להסתכל על התהליך כולו כמסלול חדשני, המשקף את הצעדים הבאים בארגון ואת המשוכות שאחרי שעוברים אותן מתקיימת צמיחה, התרחבות, רווחים גדולים יותר וכן הלאה.

חברות אימון עסקי
חברות אימון עסקי

אימון עסקי או אישי?

בעלות על עסק או תפקיד ניהולי דורשים מאמצים גדולים שלעתים נוגסים גם בחיים האישיים של המנהלים. כפועל יוצא של התפקיד, בעלי העסק יוצקים אליו את אמונותיהם, השקפותיהם, תכונות אישיות, עמדות וגישות – לא כולן בהכרח נכונות לעסק. ולכן האימון העסקי נוגע בחלקו הגדול גם באלמנטים אישיים מאוד.

האימון יוכל לטפל בבעיות שנוגעות להפעלת סמכות, קונפליקטים, ביטחון עצמי, קשיי מכירה ועוד. האלמנטים הרבים הללו נובעים מהאישיות של בעלי העסק ולעתים מקשים עליו להתקדם ולכן באמצעות כלים ייעודיים שיקבל באימון הוא יוכל לאזן בין אישיותו כאדם פרטי למנהל, להבין כיצד להתנהל בצורה שמתאימה לעסק עצמו וכל אלו מבלי להיפרד או לחיות בניתוק מהעצמיות והאישיות.

 

הדרכה וליווי כבסיס לפעילות משגשגת

מתאמנים שהם עצמאים בעלי עסק חדש או בהתהוות יזדקקו להדרכה וליווי כבסיס לפעילותם גם ברמת המעבר משכירים לעצמאיים. האימון יוכל לסייע להם לתפוס את עצמם טוב יותר מבחינה מחשבתית, לגבש "אני מאמין" חדש ולהבין מהן הגישות שאמורות להנחות את פעילות העסק, מה שצפוי להניח גם את בעליו בנקודת פתיחה אופטימלית יותר מהזווית הרגשית.

 

חברות אימון עסקי – בחירה חכמה היא מפתח ההצלחה

את החברה המספקת אימון עסקי לעתים קשה לבחור. כולן מציעות תהליך שבסופו קיימת התקדמות ולכן ההיצע או הטיב שטמון בכל אחת מהן לא תמיד גלוי לעין. הדרך הטובה ביותר לבחור חברה מתאימה לתהליכים עסקיים היא באמצעות סקירה של מספר פרמטרים "יבשים" ואחריה בדיקה מעמיקה של התהליך מול החברה עצמה.

בבדיקת הפרמטרים ה"יבשים" חשוב לוודא שאותה החברה עובדת באופן מסודר כעסק וותיק ויציב. היא אמורה לספק לכם משמעות אך ללא התניית עיסוק, גיל או רמת מצוינות קיימת. הייעוץ יכול להבטיח יתרונות מסוימים לעומת ייעוץ במקום אחר כמו למשל היצע המומחים באותה החברה או הזמינות האישית שלה לתהליך הליווי וקבלת השירות לאורך הדרך.

 

להקנות גם תהליכי למידה התפתחותיים

החברה אמורה להקנות גם תהליכי למידה התפתחותיים טובים לצד בניית התוכנית העסקית. היא תוכל לעשות זאת במגוון פלטפורמות אך חשובה מאוד גם השמירה על דיאלוג במפגשים אישיים מול גורם מסוים ש"חוסה" על המתאמן בהתאם לשלבי התהליך שנקבעו

 

החוש השישי

בחלק המעמיק ולא בכדי גם הרגשי, החברה אמורה לגרות את המוטיבציה, היצירתיות, ההשראה והתפיסות בהפעלת העסק. עליה ללמד כיצד לבצע מהלכים מתוחכמים, לטפל בחסמים והתנגדויות, להקצות פתרונות למצבים ברמת השטח כמו גיוס הון או כוח אדם, פיתוח עסקי, ניהול זמן, אסטרטגיה כלכלית ואסטרטגיה שיווקית וכיצד יוצאים לפרויקטים או משימות חדשות מתוך ראייה לטווח הארוך.

 

מדידת ההצלחה העסקית

אימון עסקי אמור להביא את החברה למקסום הפוטנציאל והרווחיות שלה. במסגרת התוכנית ייקבעו יעדים שונים שמתאימים לפעילות והמטרות העסקיות.

 

לסיכום

אלו הם יעדים מדידים שאפשר להעריך את ההגעה אליהם באמצעים מספריים או כמותיים, להגדיר באיזה שלב או באיזו סיטואציה הדבר ייחשב כהצלחה (קבלת מימון בערבות מדינה או רווחים של X ₪ בחודש הראשון שאחרי פתיחת סניף חדש למשל) ובאילו מקרים יהיה צורך לערוך שינויים בתוכנית או לטפל בבעיות כדי שהיעדים לא ייפגעו.

ומעל לכל – ההצלחה העסקית היא נתון סובייקטיבי שכל בעל עסק או מנהל יעריך באופן פנימי ואישי מאוד. אם הוא הצליח להנחיל גישה, נהלים, סדרי עבודה או הנהגה יעילים, לא יהיה כל ספק שהוא נמצא בדרך הנכונה להצלחה בתפקידו.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא