ייעוץ עסקי לחברות MVP

אימון עסקי למנהלים

אימון עסקי למנהלים הוא כלי עזר שמוכוון לאנשים שנמצאים בעמדות מפתח. הוא מסייע למנהל/ת לנצח על מערכה שלמה, לעתים גדולה ומורכבת, שאמורה לעבוד בסנכרון ובצורה חלקה ושוטפת. מטבע הדברים מדובר באגוז קשה מאוד לפיצוח ולא תמיד הניסיון או התכונות האישיות של המנהלים מסייעות להתמודדות איתו. כך מתבצע אימון עסקי למנהלים בכירים בשיטה של MVP.

הזמן המתאים לקבל אימון עסקי למנהלים

מנהלים שהגיעו לראשונה לעמדת ניהול בכירה מתוקף קידום בחברה או שהפכו למנהליה אחרי שהעסק שלהם גדל, מתמודדים כעת ואולי גם לראשונה עם שפע של אתגרים בכל אחד מהאספקטים שהעסק נוגע בהם מידי יום.

חלק גדול מאוד מהדברים יגלו המנהלים שאפשר לבצע בקלות לבד. הרי כדי לייעל את מצבת כוח האדם ולהכשיר אותה טוב יותר לעבודתה, לא דרוש מאמן כלשהו שיפקח על הנעשה מטעמו. גם לא דרוש מאמן כשהמנהל מחליט לקבוע מדיניות שירות או מכירות חדשה שאמורה לספק מענה מהיר יותר ללקוחות ולקצר את זמני ההמתנה שלהם. אז מתי האימון העסקי בכל זאת חשוב?

 

אימון עסקי למנהלים

אימון עסקי למנהלים ניתן בעיקר מטעמי הגנה למצבים שעלולים להיות נפיצים או רגישים ובדרך כלל מאלצים את המנהל להתמודד עם הבעיה לבדו. במצב כזה המנהל עשוי לסבול מחוסר שיתוף פעולה, בדידות, חוסר הערכה או אי עמידה ביעדים, כשכל אחד מהמצבים הללו גורע מהפעילות העסקית, מכניס את המנהל עצמו למצב של אי שקט ובמקביל נוטע ספק בכישורי הניהול שלו מול העובדים.

 

אדם נוסף שרואה את המערכת

אפשר לראות באימון העסקי כמקום שבו יש שותפים לעשייה שנמצאים בגובה העיניים. המאמן הוא הגורם ששואל שאלות, מקשיב, מרגיע לחצים, מכוון ומפקס, מציע אפשרויות, פרספקטיבות, נקודות מבט ואפיקים שייתכן והמנהל עדיין לא חשב עליהם או ניסח לגביהם תובנות ומסקנות. למעשה מדובר כאן בשני מוחות שעובדים יחד לטובת הארגון ומייעלים את התפקוד הכללי של העומד בראשו.

עובדי החברה וגם לקוחותיה מזהים את המנהל כמנווט הספינה, כלומר האדם שבזכותו תגיע ההצלחה והאדם שבגללו ייגרם הכישלון. הניהול הוא מראה לפעילות העסק וכאשר הניהול לקוי, כל הפעילות העסקית עצמה תהיה לקויה. ולכן מנהלים שמעוניינים לראות את העסק שלהם מתפתח וגדל, יצטרכו לגדול גם בעצמם – להתפתח מבחינה אישית ועסקית, להפוך את מיומנויות הניהול שלהם למטרות מדידות ולבדוק עמידה תכופה ביעדים הללו.

 

אימון עסקי כמפתח להצלחה

מנהל טוב יודע שעבודת הלמידה שלו לא פוסקת גם אם ניתן לו הטייטל. המפתח להצלחה בתפקיד ניהולי הוא להבין שיחד עם כל הידע, הניסיון והמוטיבציה תמיד אפשר וצריך להמשיך ללמוד ולהתפתח.

בנוסף, גם למנהלים יש מנגנונים שמפעילים אותם רגשית ועשויים להשפיע על תפקודם. זה יכול להיות עובד שהוציא מהכלים, שותף עם דעות שונות משלך, התנהלות מתישה מול גופים או ספקים חיצוניים. בכל מקרה כזה חשוב שיהיו למנהל כלים טובים להתמודדות עם כל תרחיש והוא יצליח לנטרל את ההשפעה הרגשית כדי לפעול בצורה עניינית ולשלוט בסיטואציה באופן מיטיבי.

 

להוביל את הארגון כולו למקום רווחי ויעיל יותר

אימון עסקי המיועד למנהלים אמור להוביל את הארגון כולו למקום רווחי ויעיל יותר, אך גם לדאוג למצבו האישי של המנהל. המטרה היא לנתח את הבעיות שנמצאות בעסק שלו מכל הבחינות וליצור תוכנית עבודה מאורגנת וממוקדת שבה אפשר לפעול לשינוי, להתגבר על חסמים, לגלות חשיבה יצירתית ולמצוא פתרונות אפשריים לכל מצב.

 

תהליך מתמשך הכולל סדרת מפגשים

חשוב להבין שאימון שכזה נוצר בתהליך מתמשך הכולל סדרת מפגשים ובו המנהל לומד כיצד להשתמש בארגז הכלים שקיבל, כיצד לפעול למען ההצלחה במישורים כמו מכירות, הגדרת תפקידים, קביעת יעדים, ניהול זמן ועובדים וקבלת החלטות מקצועיות.

אימון עסקי למנהלים
אימון עסקי למנהלים

מנוף למנהל העסק

זהו מנוף למנהל העסק שיוכל לסייע לו לשייף את יכולותיו, להצליח לשלוט בתהליכים שונים ובפיקוח על כל המחלקות בארגון שלו ולממש יעדים שהוגדרו מראש על ידי סוגיות כמו תמחור נכון, שכנוע ושינוי עמדות, טיפול בהתנגדויות, ביצוע פולו-אפ לתהליכי שיווק ומכירות, מעקב אחרי איסוף לידים ורכישות וסגירת יותר עסקאות לאורך זמן.

 

טיפול בסוגיות עסקיות

כל בעל עסק מבין כמה הכרחי כיום שיתוף הפעולה בין גופים, חברות ולקוחות, אבל רק מעטים מצליחים להוציא לפועל שיתוף פעולה איכותי שמזרים לחברה כספים רבים. האימון יכול לסייע במקסום של שיתופי הפעולה הרצויים ולהתגבר על חסמים פסיכולוגיים שבדרך כלל משתלטים על התהליך וקבלת ההחלטות בו.

לעתים מתעורר גם הצורך לעשות שינוי בסדרי העדיפויות במהלך יום העבודה של המנהל וליצור תעדוף של סוגיות הניהול והקצאת המשאבים, כדי שהעסק כולו ינוע בכיוון הנכון. האימון מצליח לגרום למנהלים להבדיל בין עיקר וטפל, לנצל באופן נכון את זמנם ולדאוג לעשייה אפקטיבית.

 

אימון עסקי- כלכלי למנהלים

מבחינה כלכלית, מנהלים שהם גם בעלי החברה שלהם עשויים להתנהל באופן לקוי, שבו הרווחים שנותרו בסוף החודש נמוכים עד כדי מצב שבו אי אפשר למשוך משכורת הביתה. ביעוץ כלכלי שנכלל בתוכנית האימון למנהלים, יהיה אפשר להבין מהי המשכורת החודשית הריאלית שהמנהל אמור להרוויח ולהעביר לכיסו וכיצד פועלים גם במצב של תזרים שלילי בסוף החודש.

לסוגיית הניהול הכלכלי יש גם משמעות אישית חשובה – היא מספקת למנהל אומדן להתנהלות האמיתית של העסק ופעולותיו, כך שהוא יבין מהי מסגרת ההוצאות והתשלומים החודשית וכתוצאה מכך גם להסיק לגבי יעילותו ורווחיותו של העסק ולהצביע על בעיות בנושא לפני שהן מתפתחות לכדור שלג בלתי ניתן לעצירה.

 

ייעוץ בנוגע ליחסי עובד-מעביד

מנהלים שלא מצליחים לתקשר עם עובדיהם בצורה מוצלחת נמצאים בבעיה קשה. הם מנהלים את יום עבודתם במנותק ממה שבאמת קורה בארגון שלהם ולא פעם יוצרים סלידה או חיכוכים שגורמים לתחלופה רבה של כוח האדם או לפעולות שנחשבות לכשל שאיש איננו מאבחן ועוצר בזמן.

האימון מסייע למנהל להבין כיצד לנהוג מול עובדיו, מה לדרוש וכיצד לפעול מתוך מטרה אחידה שתניע רווחיות, אבל גם תשמור על האווירה הרצויה ואיכות העבודה. את ההתייעלות שנוגעת לכוח האדם אפשר לייצר תמיד – בין אם באמצעות תמריצים שונים או עמלות ובונוסים ובין אם במסגרת של הצבת יעדים וחלוקת מצטיינים בסוף החודש. המנהל יכול להבין מה למדוד וכיצד, איך להגביר את המוטיבציה ולטפל במחלוקות או בעיות ברמת השטח.

 

לימודים או עיסוק ספציפי

חשוב לזכור שחלק גדול מאוד מהמנהלים הרוויחו את תפקידם הודות ללימודים או עיסוק ספציפי, אך הם לא למדו כיצד לנהל צוות או שהיו קודם לכן מנהלים בדרגה זוטרה יותר. במצבים אלו, מנהלים שלא ימהרו לרכוש כלים מתאימים ימצאו את עצמם במצב שבו העובדים הם אלו שמנהלים אותם ויגרמו לא פעם לעיכובים בלוחות הזמנים, קבלת פרויקטים פחות רווחיים ותעדוף לא אפקטיבי בביצוע העבודה היומית.

 

מן הצד השני

מן הצד השני, גם מנהלים שיודעים מצוין כיצד מנהלים צוותי עובדים זקוקים לדרכי פעולה ולכלים מתאימים לניהול סיטואציות שהם טרם התנסו בהן. עימות מיותר מול עובדים שעשוי לגרום לעזיבתם, עשוי להתבטא בקנסות, אובדן הרווחיות והקושי למצוא בעלי תפקידים שיאיישו כראוי את אותה המשבצת.

המנהל אמור להבין מתי ואיך לפעול בסיטואציות מסוימות וכיצד לנטרל מראש כאלו שיגרמו לבעיה בין אם בעתיד הקרוב ובין אם בעתיד הרחוק (תביעה, שביתה, פגיעה באיכות המוצר או השירות וכן הלאה).

 

תנו למצוינות שלכם לזרוח

אימון עסקי למנהלים מטפל בלבטים, צמתים ודילמות הנוגעות לניהול עצמו ומאפשרות למנהל להתמודד עמן פעם אחת כמנהל ופעם שנייה כאדם המורכב מתחושות, רגשות ואתגרים אישיים. מכיוון שיש לנו היכרות של שנים עם תחומי הייעוץ השונים ומנהלים בכל תחום מקצועי, נוכל לספק לכם את האימון והייעוץ העסקי הטובים ביותר וללוות אתכם לכל אורך הדרך עד לקצירת הפירות.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא