ייעוץ עסקי לחברות MVP

מה חשוב לבדוק לפני שאתם מושכים שכר בעסק הפרטי שלכם?

כבעלי עסק, יתכן ולא פעם התחבטתם בשאלת משיכת השכר שלכם ותהיתם מהו סכום הכסף הראוי אותו תמשכו בסוף החודש או האם עדיף בכלל למשוך דיבדנד. מה חשוב לבדוק לפני שאתם מושכים שכר בעסק הפרטי שלכם? לשאלה זו מספר רב של גורמים המשפיעים על קבלת ההחלטה, כשבראשם ניצבת השאלה – האם בעל העסק מחפש פתרון קצר או ארוך טווח.

במאמר זה ננסה לבחון את נקודת האיזון האופטימלית עבור בעל העסק בכל הנוגע למשיכת שכר ורווחים ובאיזה אופן.

 

שכר עצמאים או דיבידנד, עדיף ייעוץ עסקי

מה חשוב לבדוק לפני שאתם מושכים שכר בעסק הפרטי שלכם?

הצעד הראשון שעליך, כבעל עסק, לבצע הוא לוודא שאכן ישנה אפשרות משיכת משכורת. לדוגמה; במקרה בו בעל העסק מעוניין במשכורת של כ- 20 א' ₪ בחודש בעוד שרווח העסק הוא כ- 10 א' ₪, יוצר לנו בור תזרימי של כ- 10 א' ₪, מצב כזה אינו כדאי מכיוון שהפסד עסקי אינו ניתן לקיזוז כנגד השכר מבחינה מיסויית.

לאחר שעברנו את הצעד הראשון ווידאנו שיש לנו רווחים מהחברה הניתנים למשיכה, נעבור לצעד הבא ולשאלתנו: כמה כסף כדאי למשוך ובאיזה אופן? בנוסף לחישוב של נקודת האיזון האופטימלית יש לקחת בחשבון שיקולים רבים נוספים בטרם נבחר את הנקודה האופטימלית המתאימה וטווח הזמן לכל בעל עסק, שיקולים כגון; ביטוח השכר לעניין אבדן כושר עבודה, ביטוח לאומי (נושא הקצבאות) וגיל בעל השליטה.

מה חשוב לבדוק לפני שאתם מושכים שכר בעסק הפרטי שלכם?
מה חשוב לבדוק לפני שאתם מושכים שכר בעסק הפרטי שלכם?

נדגיש כי ביטוח חיים ופנסיה נדרשת אינם שיקולים עיקריים אך יש להם השפעה מכרעת על בחירת התמהיל לצורך משיכת הרווחים והם מהווים שיקולים כבדי משקל בראייה לטווח הארוך או הקצר יותר.

במידה ואנו מעוניינים להסתכל אך ורק על הטווח הקצר וליהנות מהכסף כאן ועכשיו ללא השקעה בתכניות פנסיה ופיקדונות וללא ראייה עתידית, הסכום האופטימלי למשיכה כשכר הוא 20 א' ₪ ברוטו ואת היתר נמשוך כדיבידנד.

אך, אם מדובר בבעל עסק עם ראייה לטווח ארוך אשר מעוניין בהפרשות סוציאליות מלאות, אזי שהנקודה האופטימלית עומדת כעת על כ- 36 א' ₪ ברוטו משכורת, בהתאם לתיקון 190 לפקודת המס הכנסה שהגדיל באופן משמעותי את ההוצאה המותרת בחברה בגין הפרשות לקצבה של בעלי שליטה.

כמובן שהנושא אינו חד ערכי ואין סכום מדויק שלפיו אנו נמשוך שכר ודיבידנד, שכן התחום מושפע מרבדים רבים והעדפות שונות כפי שצוינו לעיל. אולם, ראוי לציין כי ישנו טווח שכר שהינו הטווח האופטימלי ביותר עבור בעל העסק מבחינת משיכת רווחים ושכר מהחברה ותשלום מינימלי של מסים, יועץ עסקי טוב יוכל לבצע בעבורך חישוב כלכלי לנקודת האיזון בין משיכת שכר לבין משיכת דיבידנד בהתאמה לצרכים שלך כבעל עסק.

אין לראות באמור ייעוץ מכל סוג שהוא, על כל מקרה להיבחן לגופו, בכל מקרה מומלץ להיוועץ עם יועץ מס.

אולי יעניין אתכם גם:

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא