ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ כלכלי לחברות

ניהול חברה יציבה, מצליחה ורווחית, מספק אינספור אתגרים לבעליה ומנהליה. לא תמיד, מאפשרת הפעילות העסקית השוטפת, להתבונן על תפקודה הארגוני של החברה על מנת לזהות בו כשלים או נושאים המחייבים תשומת לב מיוחדת. אולם בעזרת שירותי ייעוץ כלכלי לחברות, ניתן להיעזר באנשי מקצוע מנוסים עם רקע עשיר בעולמות הפיננסיים, אשר יכולים לבחון את התנהלותה של החברה בעין רעננה ובמבט אובייקטיבי ובלתי משוחד, במטרה לזהות את המקומות שבהם החברה יכולה וצריכה לשפר את ההתנהלות הכלכלית, על מנת להגדיל את שורת הרווח שלה.

 

מה פירוש ייעוץ כלכלי לחברות?

ייעוץ כלכלי לחברות ועסקים, הינו תהליך המתבצע בעזרת איש מקצוע המגיע מחוץ לארגון עם הבנה כלכלית וחשבונאית. ראשית התהליך היא באיסוף הנתונים הפיננסיים של החברה ואבחון של המצב התזרימי והכספי בארגון. מטרתו של תהליך אבחוני זה, היא לגזור מסקנות בנוגע להתנהלותה הכלכלית של החברה ועל בסיסן – לגבש המלצות לשינויים ותוכנית פעולה, שתסייע להנהלת הארגון בשיפור התנהלותה הכלכלית של החברה, כך שתתמוך במימוש יעדיה.

 

ייעוץ פיננסי לחברות – מכלול היתרונות

יועצים פיננסיים לחברות הם אנשי מקצוע המתמחים בהכוונת ארגונים להבראה כלכלית וגיבוש הרגלים נכונים להתנהלות פיננסית תקינה וניהול תקציב מאוזן ויעיל. בין הכלים שהיועץ הכלכלי מעמיד לרשותם של נועציו, במסגרת שירות זה, ישנם:

  • בניית תזרים מזומנים בחברה
  • הפקת דוחות תזרימיים למעקב יעיל אחרי ההכנסות וההוצאות בארגון
  • בדיקה של רווחיות החברה וגזירת מסקנות כלכליות ישימות שהן מעבר לתמונת מצב חשבונאית גרידא
  • שיפור במודל התמחור וההמחרה של החברה

 

כל אלו, באים לסייע לבעלי החברה והנהלתה, לאמץ שיטות עבודה וכלים שיעזרו להם בתכנון מהלכים פיננסיים שונים ובהיערכות תקציבית נכונה לאתגרים השונים שמזמנת להם התנהלותם העסקית.

מי זקוק לייעוץ עסקי לחברות ובמה הוא נבדל מייעוץ כלכלי לחברות? נדיר למצוא בעלי חברות ועסקים במדינת ישראל, שאינם מתמודדים עם אתגרים במסגרת ההתנהלות העסקית השוטפת.

לראייה – כשליש מהעסקים הקמים בארץ, נסגרים כבר בשנה השנייה לפעילותם. נתונים מדאיגים אלו, מצביעים על כך, שייעוץ עסקי לחברות, הוא תהליך שכל חברה ועסק יכולים להפיק ממנו תועלת.

גם תהליך זה, בדומה לייעוץ כלכלי לחברות, נעשה בעזרת גורם מקצועי חיצוני לארגון.

אולם בעוד שהייעוץ הכלכלי לחברות, שאותו הזכרנו לעיל, מתמקד בשיפור התנהלות החברה בהיבטים פיננסיים, הייעוץ העסקי לחברות, הוא מהלך כולל יותר, שנועד להביא את הארגון לביצועים מיטביים במגוון תחומים שאינם בהכרח רק התחום הכלכלי, וזאת במטרה לשפר כפועל יוצא, גם את רווחיותו.

ייעוץ עסקי לחברות חיוני לארגונים שמעוניינים להשיג גידול במחזורי המכירות שלכם, לפרוץ לשווקים חדשים, לשפר את תהליכי העבודה בארגון, או את השיטות לניהול העובדים, וכן הלאה.

תפקידו של היועץ העסקי, הוא אם כן, לסייע להנהלת החברה בבניית תוכנית עבודה מפורטת, ברורה וישימה, עם יעדים מוגדרים ומדידים, ומשימות מוגדרות מראש שיתמכו בהשגת היעדים הללו. ייעוץ כלכלי לחברה עשוי להיות אחד הנושאים המטופלים במסגרת זו, אך לא היחיד.

 

מהם השירותים הכלולים במסגרת ייעוץ כלכלי לחברות?

תהליך הייעוץ הכלכלי לחברות, כולל במרבית המקרים את הנדבכים הבאים, שבעלי החברה מחליטים האם להסתייע בהם או שלא, בהתאם לצרכי הארגון והשלב בו הוא נמצא במחזור חייו:

  • ייעוץ עסקי לחברות וכתיבת תוכנית עסקית
  • יצירת תזרים מזומנים לחברה
  • גיוס פתרונות מימון לחברות ועסקים
  • סיוע בקבלת הלוואות או משכנתאות לחברות
  • שיקום חברות

 

מהו שיקום חברות והאם החברה שלי זקוקה לו?

חלק לא מבוטל מהחברות בישראל ובכלל, נקלעות בשלב כזה או אחר של פעילותן העסקית, במשבר כלשהו. ברבים מן המקרים, המשבר בחברה מופיע בשנות פעילותה הראשונות. אולם קשיים עלולים בהחלט להתעורר גם בקרב חברות ותיקות ויציבות לכאורה.

לעיתים הקשיים הם נגזרת של התנהלות פיננסית קלוקלת והרגלי עבודה בעייתיים בתחום הכספים, שנגררו לאורך שנים. אולם ישנם גם מקרים שבהם המשבר התזרימי נוצר בעקבות נסיבות חיצוניות לארגון שאינן בשליטתם של קברניטיו, כדוגמת משבר הקורונה.

כך או כך, שיקום חברות המתבצע בעזרת יועצים כלכליים לחברות ועסקים, הוא תהליך שנועד לסייע להבראתה הכלכלית של החברה, ולהקנות לבעליה או מנהליה, כלים ליציאה יעילה ממצב הביש שנקלעה אליו. זאת בנוסף להטמעת שינויים שונים בארגון שיסייעו לה לשמור על איזון בעתיד.

ייעוץ כלכלי לחברות
ייעוץ כלכלי לחברות

מדוע כדאי להסתייע בשירותי ייעוץ כלכלי לחברות?

ייעוץ כלכלי לחברות, הוא כלי עוצמתי ויעיל, שכל ארגון מסחרי בכל שלב בפעילותו העסקית, עלול להזדקק לו. יועצים כלכליים לחברות, מסייעים לארגונים רבים לצמצם את ההוצאות ולמקסם את ההכנסות. זהו תהליך יעיל ומתבקש מאין כמוהו, כבר בשלבי הקמתם של עסקים ובתכנון ההתנהלות העתידית שלהם, בשלבי הצמיחה הראשוניים שלהם.

כאמור לעיל, שירות הייעוץ הפיננסי לחברות, מבוקש גם מאוד בקרב עסקים וחברות שנקלעו לקשיים תזרימיים ומתקשים לצאת מהם בעזרת הטמעת שינויים בהרגלי ניהול ההוצאות שלהם.

אולם שירות זה מספק מענה מועיל גם בהקשרים חיוביים יותר, כדוגמת חברות מצליחות ורווחיות, המעוניינות להתייעל ולהרחיב את פעילותן מעבר לקיים, ולשם כך זקוקות להכוונה במישור התקציבי, המיסויי והתזרימי.

מעבר לכך, הייעוץ הפיננסי לעסקים וחברות, מספק גם תועלת נקודתית, כאשר הוא מתבצע לקראת מהלכים עסקיים שונים, כדוגמת השקעות מתוכננות של החברה, רכישה או מיזוג, ומסייע לאמוד את כדאיותם ולהיערך אליהם בתבונה מבחינה תקציבית.

 

כך ייעוץ כלכלי לחברות מייצר גם חיסכון כספי וגם חיסכון בזמן

ניהול כלכלי של חברות הינו משימה תובענית ביותר אשר מחייבת זמינות, עקביות ובקיאות רבה בעולמות הכלכלה והחשבונאות.

הדבר נכון שבעתיים כשמדובר בייעול ההתנהלות הפיננסית בחברה שהיא תהליך מורכב ועתיר שלבים, אשר מצריך איסוף ממושך של נתונים כלכליים, ניתוח של הפעילות הכלכלית בחברה, זיהוי נקודות כשל בהתנהלותה, אשר גורמות לגידול בהוצאותיה ולאובדן רווחיות, גיבוש פתרונות שיאפשרו חיסכון בעלויות ומקסום ההכנסות עם מינימום סיכון, ובניית תוכנית שתעזור להטמיע את מכלול השינויים הללו.

כל אלה, כרוכים בהשקעת משאבים רבים, לא מעט אנרגיה, ובעיקר – זמן רב, שיכול היה להיות מנותב לפיתוח החברה בפן השיווקי והמקצועי. מסיבות אלו, חברה המספקת שירותי ייעוץ כלכלי לחברות, היא בחירה משתלמת וחסכונית יותר בחשיבה קדימה.

 

מדוע ייעוץ כלכלי לחברות מתבצע על ידי גורם חיצוני ולא על ידי גורם מתוך הארגון?

ישנם כמה טעמים לכך, שהייעוץ הכלכלי לחברות מתבצע בעזרת איש מקצוע חיצוני ולא בידי גורם פנים ארגוני. ראשית, מדובר במהלך שמצריך מהנהלת הארגון לפנות משאבים רבים, ובפרט זמן. על מנת לבחון את התנהלותה הכלכלית של החברה נדרש לא רק זמן, אלא גם ידע פיננסי וראייה רוחבית, כדי לזהות כשלים חוצי ארגון שעשויים להסביר בעיות תזרימיות שונות.

בעזרת שירותיו של יועץ כלכלי לחברות, שהוא איש מקצוע בעל הכשרה פיננסית ענפה, ניתן כאמור, לבחון את התנהלות החברה בעין רעננה, אובייקטיבית ובלתי משוחדת, כדי לזהות את ההקשרים בהם החברה יכולה ונדרשת לשפר את ההתנהלות הכלכלית שלהם, לשם הגדלת רווחיותה.

זאת ועוד, עבודתם של העוסקים במלאכת הייעוץ הכלכלי לחברות, מפגישה אותם במרוצת השנים, עם מנעד רחב של בעלי חברות ומנכ"לים. מכאן שליועצים כלכליים לחברות ועסקים, יש יכולת להבין את הצרכים התקציביים של חברות מסוגים שונים, ובחלק מהמקרים – אף בצורה טובה יותר מהנהלת הארגון, המתבוננת על מצבה של החברה מבפנים ובאופן משוחד, לעיתים.

 

בשורה התחתונה

ייעוץ כלכלי לבעלי חברות ועסקים, נועד לסייע לארגונים מסחריים לייצר לעצמם אסטרטגיה כלכלית התפורה למידותיו של הארגון. מטרת התהליך היא לאפשר לחברה להגשים את החזון העסקי של בעליה ולהגיע לשגשוג מרבי, באמצעות ניצול אופטימלי של המשאבים העומדים לרשותה.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא