ייעוץ עסקי לחברות MVP

חברות ייעוץ כלכלי

חברות ייעוץ כלכלי יוכלו לעשות פלאים עבור העסק שלכם. הייעוץ הכלכלי הוא המפתח לחברה מצליחה. על מנת לחיות באופן הטוב ביותר, על עסק או על אדם פרטי להגיע למצב שבו הוא משיא רווחים גדולים ככל שניתן בהינתן הנסיבות הקיימות שבהן הוא מתקיים – בין אם זה במסגרת חברה קיימת או משק בית.

על אף שישנה תדמית לפיה רק מי שנמצא במצב כלכלית נזקק לשירותיהן של חברות לייעוץ כלכלי – מדובר בתדמית שגויה. כמעט כל חברה צריכה שירותים שוטפים של ייעוץ כלכלי שבמסגרתם ניתן להמשיך בתהליכי יעילות כל חודש בחודשו.

במאמר זה יוסברו מה הם התפקידים השונים של חבורת ייעוץ כלכלי, מה ניתן להפיק מהן, למי דרושים שירותיהם של חברות ייעוץ כלכלי ומידע נוסף שכדאי לדעת טרם שוכרים את שירותיה של חברת ייעוץ כלכלי כזו או אחרת.

 

מה עושות חברות ייעוץ כלכלי?

התפקידים של חברות ייעוץ כלכלי הם רבים מאוד ותלויים בצרכים של הלקוח. לכן, אחד הדברים הראשונים שחברת הייעוץ הכלכלי עושה כאשר היא מגיע ללקוח הוא לנתח את הצרכים השונים של הלקוח ובהתאם לפרוס את השירותים.

 

מיפוי הצרכים

באופן טבעי, לכל אדם או עסק ישנו מודל כלכלי שהוא פועל לפיו – באמצעות הכנסה מסוימת (שנעשית לרוב על ידי מתן שירותים או מכירת מוצרים) מקוזזות ההוצאות השונות הנלוות להם ונותרים עם שורה הסוכמת את היחס בין ההכנסות להוצאות.

הדבר הראשון שעושה חברת הייעוץ הכלכלי הוא בדיוק להסתכל על התמונה הגדולה שכוללת את המרכיבים השונים של התמונה הזו. למשל, כאשר מסתכלים על השורה התחתונה הכלכלית, צריך לזכור שהיא טומנת בחובה הרבה קטגוריות שונות.

 

ניתוח פרטני של ההוצאות וההכנסות

למשל, שורת ההוצאות כוללת מרכיבים רבים – שכר לעובדים, שכירה של משרדים, הוצאות הקשורות לבניית המוצר, לשיווק וכולי. ישנו צורך להסתכל ולפרק כל אחד מן הגורמים האלו ליסודם על מנת לראות כיצד ניתן להתייעל בכל הנוגע אליו.

מטבע הדברים, לכל אחד מן התחומים ישנן תאוריות רבות שמסדירות את התחום. למשל, בתחום משאבי האנוש ישנם כלים רבים שמסבירים כיצד ניתן להגיע לתפוקה מקסימלית של עובדים, ומאידך הם לא יישחקו כאשר הם עושים זאת.

באופן דומה, כאשר מושקע כסף בשיווק המוצר – יש צורך לבדוק מעת לעת האם האסטרטגיה השיווקית עובדת והאם היא משתלמת ביחס לסכומי הכסף שמוציאים על הפרויקטים השיווקיים השונים של החברה. גם כאן – היועץ הכלכלי בעיקר יכול לעזור בניתוב הכלכלי של התחומים ולא בפן המקצועי גרידא שלהם.

 

ייעול כלי המס והחשבונאות

חברות ועסקים רבים לא משכילים להשתמש בכלים הרבים שהמדינה מעניקה להם באמצעות הגשה של החזרי מס או קבלה של מענקים שונים. לכן, תכנון מס שבנוי באופן נכון לצד עבודה חשבונאית מדויקת יכולה לחסוך סכומי כסף עצומים מידי מחזור.

גם כאן, כאשר חברת הייעוץ הכלכלי מקבלת את פילוחי ההוצאות – ניתן בפשטות יחסית להבין האם ישנן הוצאות שניתן היה לקזז והן לא קוזזו או כל עניין אחר הקשור במישור זה. עבודה נכונה ומודעת לתחומים אלו משנה מאוד את האופן שבו העסק מתנהל עם רשויות המס – הנטל הופך לברכה כאשר יודעים להתנהל אתו כשורה.

חברות ייעוץ כלכלי
חברות ייעוץ כלכלי

חברת ייעוץ כלכלי תבצע עוברכם גם ניתוח דאטה

כל חברה באופן טבעי אוגרת המון מידע הנוגע לעסק – אילו מוצרים הם הרווחיים ביותר, אילו מוצרים נמכרו ואילו לא, מה הם השעות החמות שבהם נמכרים הכי הרבה מוצרים (ובאופן דומה – איזה מוצר נמכר מתי) ועוד מידע רב.

שימוש נכון במידע הזה יכול להיות מועיל מאוד מבחינת התכנון הכלכלי של החברה – לכן אפשר לנצל אותו על מנת לשכלל את התוכנית העסקית והכלכלית של החברה – מה שכמובן יוביל למיקסום הרווחים ביחס להוצאות השונות של החברה בעניין זה.

ניתוח דאטה הוא אחד התחומים החמים והחשובים ביותר שמשפיעים מקצה לקצה על אורחות החיים שלנו. חייבים לדעת לעבוד איתם על מנת להישאר רלוונטיים בשוק של העסק, לא משנה איזה שוק זה. לכן, כדאי מאוד להשקיע את המשאבים בכך.

חברות הייעוץ הכלכלי יכולות הן לעזור בניתוח המידע עצמו, על היבטיו הכלכליים השונים (למשל סיוע בהנפקת המידע הכלכלי, סיוע בהטמעת מערכות איסוף וניתוח הדאטה הרלוונטיות והפנייה לאנשי מקצוע מן התחום).

 

מי שוכר את שירותיהן של חברות לייעוץ כלכלי?

כפי שניתן להבין, השירותים שמציעות החברות לייעוץ כלכלי רלוונטיים לכל עסק ועסק, לא משנה מה מצבו הכלכלי כיום. עם זאת, באופן טבעי, הכלים שמציעות החברות לייעוץ כלכלי משתנים ביחס למצב של החברה והצרכים שלה.

 

כאשר המודל הכלכלי כמו שהוא היום לא עובד

המצב הראשון, אם כן, שבו נהוג לשכור את שירותיהן של חברות לייעוץ כלכלי הוא מצב שבו המודל הכלכלי של החברה היום הוא לא טוב מספיק – ההוצאות גדולות מן ההכנסות. פעמים רבות, מנהלי החברה מנסים להיאבק במצב אך לא מצליחות.

לכאורה, כבר עשו הכל אך המודל פשוט לא עובד. במרבית המקרים – לא באמת עשו את כל מה שצריך לעשות על מנת להגיע למיקסום הפוטנציאל של העסק על מנת שהוא יעבוד. לכן, השירותים שחברות לייעוץ כלכלי מציעות יתמקדו בעיקרן בזה.

לכן, תחילה יבדקו את תכנוני המס והמצע המשפטי שעל בסיסו החברה עובדת (למשל יכול להיות ששינוי הסטטוס המשפטי של החברה והגשת החזרי המס יספיקו על מנת להוביל את החברה לרווח ראשוני מידי חודש).

לאחר מכן, יגיעו לשינויים יותר דרמטיים באופן שבו החברה עובדת. למשל – האם ישנם עובדים מיותרים בחברה? האם ניתן לשנות את היצע המוצרים שהחברה, כך שישארו רק המוצרים הרווחיים ביותר, והמוצרים שהרווח שלהם קטן מאוד יורדו מן המדף? וכולי.

 

חברות לקראת גדילה או מיזוג

במצב שבו החברה עומדת בצומת החלטות – ישנה אפשרות להגדיל את החברה או להתמזג עם חברה אחרת, כדאי מאוד לשכור את שירותי החברות לייעוץ כלכלי בשלב הזה על מנת לוודא שפועלים בצורה המיטבית ומוכנים להגדלה.

למשל, כאשר יש לבחור עתודת עובדים שתהיה המנהלת של הסניפים החדשים, כאשר עומדים בפני גיוסי עובדים גדולים או מעוניינים למקסם כמה שיותר את הטבות המס טרם המיזוג – שמשנה לעיתים את סטטוס המס של החברה.

כאמור, גדילה או מיזוג כוללים היבטים רבים שיש לשים לב אליהם לפני שמגדילים את העסק. באמצעות פילוח דוחות מדויק ניתן לעשות זאת ולוודא שכל המישורים שבהם ניתן להגדיל את הרווח של החברה לפני המיזוג ממומשים.

 

ליווי שוטף

כפי שניתן להבין ההתייעלות המתמדת שהחברות לייעוץ כלכלי מאפשרות רלוונטית לכל חברה שפועלת היום בשוק. תמיד יש מקום לשיפור והגדלת הרווחים של החברה וכדאי מאוד להיות עם יד על הדופק באופן שוטף על מנת להפוך את החברה למשגשגת.

 

סיכום

השירותים שהחברות לייעוץ כלכלי מציעות הם רבים מאוד ורחבים ובפועל מתאימים למצבים רבים מאוד שחברות בשוק מצויות בהן. כל חברה היא פעלת סטטוס שונה ונסיבות אחרות וחברות הייעוץ הכלכלי מתאימות את שירותיהן ביחס למצבה של החברה.

לכן, בין אם המודל שהחברה פועלת בו היום לא מתאים לכם, אתם לקראת שינוי גדול בעסק או אתם מעוניינים בליווי שוטף – פנו היום לחברת ייעוץ כלכלי.

 

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא