ייעוץ עסקי לחברות MVP

ליווי עסקי לעסק קיים

ליווי עסקי לעסק קיים מאפשר לבעליו לקצור הצלחה פיננסית תוך כדי יישום של פעולות, שינויים ומהלכים חדשים. הצלחה כשלעצמה היא עניין מתעתע וגמיש מאוד, במיוחד בעידן רווי שינויים וחדשנות ולכן רק בעלי עסקים שפועלים עם אצבע על הדופק ומגיבים במהירות יצליחו כמצופה ויהנו בין היתר מאהדת הלקוחות, מוניטין איכותי ותדמית שיספקו להם רווחים גם בעתיד הרחוק.

ליווי לעסק קיים לעומת עסק חדש

בעוד שבעלי עסקים מתחילים זקוקים לטיפים, גישות עבודה ואפילו תכנון התחלתי של אספקטים כמו תמחור, הקמת מחלקות, גיוס הון כלכלי ואנושי, יצירת נהלים ומדיניות עבודה, חוזים ועוד, בעלי העסקים הקיימים כבר צברו וותק בתפעול וניהול העסק וכעת מחפשים את הצעד הבא או את האפשרויות שיסייעו להם להגדיל את רווחיהם.

העסק הקיים עוסק גם לא פעם בשרידות. אנו חיים בעולם דינמי שנע בקצב מסחרר ולכן עסקים מחליפים עסקים אחרים על סמך טכנולוגיה, העדפות הלקוחות המשתנה ושינויים במבנה הכלכלי המקומי והעולמי. לכן הליווי העסקי מציע לא רק התייעלות בכל המישורים התפעוליים של החברה, אלא גם תהליכי חשיבה ויישום מהלכים שיטיבו איתה ויספקו הגנה כלכלית גם בטווח הארוך.

 

פעולות נוספות במוקד

הליווי צפוי להתמקד גם בפעולות שנוגעות לשיווק העסק והעבודה השוטפת מול קהל היעד. הוא מקדיש זמן רב ומאמץ לבדיקת ההתנהלות הקיימת ומספק לבעלי העסק פתרונות לטיפול במשברים, חסמים או אתגרים כך שיוכלו לעלות שלבים נוספים בסולם ולהתקדם לעבר הצלחה בטוחה.

 

מיצוב ומיתוג מחדש לעסק הקיים

הרבה בעלי עסקים נמנעים מתהליכי מיצוב ומיתוג מחדש משום שלתפיסתם מדובר במהלכים לא יעילים, שיתקבלו על חשבון העבודה השוטפת ולא בהכרח ישתלמו. אלא שעסק שצבר מוניטין ואז חווה משבר מסוים מוכרח לבצע פעולות חריגות מהשגרה שלו כדי להתאושש ולבדוק את עצמו לעומת המתחרים בכדי להשיג מחדש את היתרון התחרותי ולמקסם את רווחיו.

הדבר דומה למרוץ מכוניות שבו מהירות הנסיעה הקבועה לא בהכרח תגרום לרכב להגיע ראשון לסיום המסלול. הנהג זקוק לשורה של תמרונים, שיפורים מכניים וכישורים שיאפשרו לו לצבור פער על פני אחרים, לנוע באופן חלק עד לכיבוש היעד ולקטוף את הפירות מעמלו.

 

לא מדובר במלאכה פשוטה

כמובן שלא מדובר במלאכה פשוטה, בטח שלא כאשר לבעלי העסק מטבעם קשה לקבל החלטות במנותק מהרגשות והאמוציות שמאפיינות אותם. פעולות שיש להן בסיס אמוציונלי עלולות לגרום לבעל העסק לערוך וויתורים מסוימים ולהתקבע לנוסחאות עבודה בלתי יעילות, שלו רק היה להן בסיס רציונלי המאפשר פתיחות מחשבה, יצירתיות, תעוזה וחשיבה מחוץ לקופסה, היו מניבות תפוקה ורווחים משמעותיים בהרבה.

 

ליווי עסקי בעקבות משבר

מסעדת בשרים מצליחה מאזור המרכז נהנתה במשך תקופה ארוכה מפעילות ענפה מאוד: ערב אחרי ערב המסעדה הייתה מלאה עד אפס מקום, מה שאפשר לבעליה להעלות את המחירים ולהוסיף אנשי צוות, להרחיב את המטבח ולעצב מחדש את המסעדה מבלי לפגוע בחוויית השירות ואיכות המזון הנמכר במסעדה, גם לא בכמות הלקוחות שעמדו בתור כדי להשיג מקום לארוחה.

הכל התנהל כשורה במשך ארבע שנים יציבות ופוריות מאוד, עד לפוסט שעלה ברשת החברתית פייסבוק ובו לקוחה התלוננה על חוויה פחות נעימה, במסגרתה התרחש ויכוח קולני עם מנהל המשמרת במקום. בנקודה זו חשוב להדגיש שגם לעסק הטוב ביותר יש יכולת "לספוג" לקוחות פחות מרוצים, במיוחד למוסד וותיק עם תדמית חיובית ויומן מלא לתאריכים קדימה שפועל מול נהלי עבודה מסודרים ומכתיב נהלים גם למקרים נקודתיים מהסוג הזה.

 

השפעות נלוות

אלא שהפעם אותו אירוע שהיה אמור להסתיים בזמן אמת מול האחראי במסעדה עצמה גלש גם לפסים אישיים ברשת. הלקוחה כאמור העלתה תלונה בעמוד המסעדה וזו מצידה מיהרה להגיב בדרך אגרסיבית ואפילו משפילה. התגובות מצד הגולשים ההמומים לא איחרו להגיע ומלבד הוויראליות של אותו משבר שהגיע גם לעיניהם של גולשים רנדומליים ברשת וצבר כותרות, המסעדה נותרה ריקה מאדם תוך פחות מ-24 שעות, הזמנותיה מראש בוטלו לחלוטין והיא נסגרה סופית תוך פחות מחודש.

אמנם מדובר באחד ממשברי הרשת הראשונים שהתרחשו לעסק בישראל והמחישו עד כמה גדול ואפילו הרסני עשוי להיות כוח ההמונים, אך מאז למדו גם בעלי העסקים כמה חשוב לטפל במשברים הללו בזמן ולמנוע מהם להתגלגל עד כדי נקודת האל חזור.

 

דרכים אפקטיביות לניהול וטיפול במשבר

הליווי העסקי יוכל להציע לעסק דרכים אפקטיביות לניהול וטיפול במשבר, באופן שישמור עליו וימנע ממנו לחוות מפלה כלכלית. בנקודה זו חשוב שהחלטות יתקבלו גם על סמך ייעוץ אובייקטיבי חיצוני ולא רק מתוך ראייתו האישית של בעל העסק ולכן היועץ הוא גורם מנוסה ויעיל להיעזר בו.

 

לבנות תוכנית אסטרטגית חדשה

אפשר יהיה לבנות תוכנית אסטרטגית חדשה ולתכנן בזהירות את היציאה מהמשבר, להבין מה צריך לשנות וכיצד לפעול, האם חשוב לערוך שינויים במצבת כוח האדם או בנהלי העבודה, להפריד בין עיקר ותפל ולהפיק לקחים שאפשר להסיק מהם מסקנות חשובות לעתיד.

ליווי עסקי לעסק קיים
ליווי עסקי לעסק קיים

ליווי עסקי לעסק קיים בניהול השוטף

ביום שגרתי בעסק הוא בא במגע עם גורמים רבים: עובדים, שותפים, לקוחות, ספקים, גופים בירוקרטיים ועוד. העיסוק השוטף מקשה על הראייה של הדברים מבחוץ ולכן איש מקצוע חיצוני הוא הגורם היחידי שיוכל לאתר כשלים, לזהות בעיות בשרשרת העבודה ולהבין מה "תוקע" את העסק מלהתקדם קדימה ולהתנהל בצורה רווחית וחלקה יותר.

הליווי מסוגל להעניק זווית חשיבה מקורית ורעננה למה שמתרחש בעסק ולמצוא פתרונות מתאימים. לדוגמה, לזהות את הדרך הטובה ביותר לגיוס כספים לטובת פיתוח עסקי, להבין באילו משאבים כדאי לשווק ולפרסם את העסק או כיצד לייעל את תהליך המכירה של שירות או מוצר כלשהו.

 

הניהול השוטף הוא אחת ממטרות הליווי המרכזיות

חשוב לזכור שהניהול השוטף הוא אחת ממטרות הליווי המרכזיות ביותר. בעלי העסק שמכירים היטב את המוצר, את המדיניות ואת דרכי פעולתם מתקשים לשלוט או לפקח בצורה מצוינת על כל הסוגיות הטכניות והבירוקרטיות ולכן שווה שיקבלו השלמה לניהול השוטף, כך שיוכלו לבצע את עבודתם ממקום נינוח ויעיל, במקום מתוך כיבוי שריפות או לחצים ודאגות באופן יומיומי.

 

גיבוש רעיונות ויצירת תוכנית עסקית

התוכנית העסקית היא ליבת תהליך הייעוץ העסקי. היא אמורה לכלול פעולות ישימות ומדדים להערכת מימוש היעדים ולהתקדם בתהליך מסודר אך קפדני ויעיל צעד אחר צעד עד להגשמת המטרה המרכזית (הכנסה חודשית בסכום X, פתיחת שני סניפים חדשים, שירות או מוצר חדשים, מיזוג חברות, חדירה לשוק חדש ועוד).

כמובן שאת התוכנית העסקית לא ניתן לייצר לבד, שכן בעלי העסק חסרים את הראייה הייחודית ונקודת המבט של גורם חיצוני מנוסה. תוכנית זו מיוצרת אחרי שהיועץ בוחן את טיב הפעילות וביצועי העסק, עומד על הבעיות הקיימות בו ומבין מה חשוב לבעל העסק להשיג ולהגשים. התוכנית עצמה יכולה להתבסס רק על התחום הפיננסי, השיווקי או התפעולי אבל לפעמים היא תכלול את כולם יחד.

 

לסיכום

אנשי המקצוע שלנו בחברת MVP יספקו לכם הליך יעיל ומקצועי שבמסגרתו נבנית העוצמה של העסק כולו. אנו מעניקים לכם, בעלי עסקים וחברות מכל סוג את מעטפת שירותי הייעוץ והליווי העסקי הטובה ביותר, תוך בנייה של תוכנית עסקית ישימה הכוללת תמיכה, איתור חסמים ופתרונם, בדיקת עמידה ביעדים ולקיחת חלק פעיל בניהול העסק השוטף, עד שיהפוך ליציב ורווחי.

 

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא