ייעוץ עסקי לחברות MVP

ליווי עסקי לעסק בהקמה

בשלב בו העסק נמצא בהקמה, בעל העסק נמצא בשאלות רבות ובחוסר ידיעה, אך בו בעת נמצא בשלב מרגש מאוד – החלום שלו – להקים את העסק שלו מתחיל ומתממש וקורם חיים ומופיע במציאות. מימוש החלום טומן בחובו קשיים ואתגרים רבים, שניתן להתגבר עליהם ולהפוך את חווית הקמת העסק למעצימה ומשמעותית בעבור העסק באמצעות תהליך ליווי עסקי לעסק בהקמה.

המאפיינים של עסק בהקמה הם מאוד ייחודיים ולכן חשוב מאוד לשכור איש מקצוע – מלווה מקצועי – שמתמקד בתהליכים האלו בעסקים מן הסוג הזה. ככל שהניסיון של המלווה יהיה ספציפית יותר עם התהליכים המדוברים – היכולת שלו לעזור במהלך ההקמה היא רבה יותר וכמובן יותר יעילים.

במסגרת מאמר זה יימנו היתרונות השונים בבחירה לפנות לתהליך של ליווי עסקי לעסק בהקמה כאשר העסק שאת או אתה מקימים נמצא במהלכי הקמה – בחירה מאוד חכמה שלא מספיק אנשים מודעים אליה עדיין – ויכולה להפוך את הקמת העסק לשלב ראשון בביסוס שלו בתור עסק.

 

המאפיינים המיוחדים של ליווי עסקי לעסק בהקמה

הקמת עסק – מקפצה כפול שכדאי לנצל

הליכי הקמת העסק הם השלב הראשון שבו הלקוחות יכולים לראות את העסק מתחיל ונוצר ברחוב שלהם (למשל אם מדובר בבית קפה, מסעדה או חנות) – שלב שבו מתחילה להתעורר הסקרנות שלהם – דבר חיובי במיוחד שכדאי לדעת לנצל לכדי אקט שיווקי נכון.

באמצעות ליווי עסקי לעסק בהקמה, ניתן יהיה לראות כיצד ניתן לתעל את התגשמותו של החלום – פתיחת העסק – לכדי רתימת לקוחות פוטנציאליים כבר בשלב הזה. כך למשל, ניתן במהלך ההקמה להעמיד שלטים שונים מעוררי סקרנות ואף להפנות למדיה החברתית של העסק שנפתח.

ככל שהסקרנות שתתעורר תהיה גדולה יותר – כך כמות הלקוחות הראשונית שתגיע יכולה להיות גדולה יותר – דבר שאם מנצלים נכון בהחלט מהווה יתרון עצום לעסק – שדווקא ההתחלה שלו, ככל שתהיה טובה יותר – יכולה לבשר דברים טובות על העתיד לבוא.

בנוסף, כבר במהלך ההקמה ניתן להמשיך ולייצר את ההיכרות של הלקוחות עם בעלי העסק, למשל אם מדובר על בית קפה – ניתן להתחיל ולחלק עוגיות או דברים מן הסוג הזה, שמייצרים אווירה נעימה יותר סביב בית העסק. כך כמובן שניתן להגביר את האמון שבין הלקוחות הפוטנציאליים ובין בית הקפה.

 

גמישות לוח הזמנים וההתכוננות לבלתי צפוי

באופן טבעי, כמעט כל תהליך הקמת עסק כולל אירועים רבים שאינם צפויים. לעיתים, מרוב שהם אינם צפויים, הם עלולים להאריך משמעותית מאוד את זמן ההקמה של העסק ולהגדיל את העלויות של ההקמה – דבר שלא הולך ברגל ויכול להוות מכשול אמיתי להקמתו.

באמצעות תכנון מוצלח מראש, שניתן לעשות במסגרת תהליך ליווי עסקי לעסק בהקמה, המלווה ובעל העסק המוקם יכולים לנסות ולהתכונן לתרחישים שונים שעתידים להגיע וכך להגדיל הן את הוודאות של בעל העסק בכל מה שקורה, שבאופן טבעי מסב לו לחץ רב, והן יכולים להכין גיבוי כלכלי לכל מיני אפשרויות נפוצות יותר.

כך, נהוג מאוד בכל מה שקשור לבנייה ולשיפוץ, להותיר אחוז מסוים מן העלויות בתור גיבוי במידה ודברים ישתבשו, כך, במסגרת התקציבית הקיימת ניתן יהיה להתכונן לכל מיני תרחישים, ולמנוע מצב שבו הם משתקים את העבודה על העסק או גורעים ממקומות אחרים, כמו כמות הסחורה שצריך לקנות באופן ראשוני לעסק.

באופן דומה, ספקים ונותני שירותים עלולים להתעכב מסיבות כאלו ואחרות – מה שיכול להוביל לשיבושי לוח זמנים, שבתורם מעכבים את הפתיחה של העסק. גם כאן, עבודה נכונה מראש יכולה למנוע את המצבים האלו או להגביר את הגמישות שיש לעסק ביחס לכל אחד מהם.

ליווי עסקי לעסק בהקמה
ליווי עסקי לעסק בהקמה

ליווי בתהליכי הרישום של העסק

הקמה של העסק איננה מסתכמת  בהקמה פיזית של מבנה שיהיה העסק אלא היא דורשת הכרה רשמית ומשפטית בעסק. משמע, קבלת רישיון עסק, רישום של חשבון בנק עסקי וכל ההתקשרות מול הגופים השונים הדרושה על מנת שהעסק יוכל להתקיים באופן הטוב ביותר והדרוש לו.

כך, יש תהליכים רבים יחסית שיש לעבור. במהלך הליווי העסקי, בעל העסק, שלעיתים רבות מוצא את עצמו טובע בין כל המידע והדברים שהוא דרוש לעשות, יכול לקבל הדרכה סדורה יותר באשר למטרות השונות שיש לו ולשלבים שיש לו לעבור במסגרת התהליך של ההקמה של עסק מול הרשויות.

תהליכי הרישום של העסק יכולים לכלול שלבים רבים – בהתאם לסוג העסק וחשוב להיות מוכנים לכך מראש. כך למשל, האישורים שצריכים להינתן מרשות הכבאות הם אישורים שיכולים לדרוש כמה ביקורות של נציגים מטעמם ושינויים שיהיה צורך לעשות במבנה העסק כמות שהוא על מנת שהוא יוכל להיפתח.

התאמת הסטנדרטים עלולה גם היא לעכב את לוח הזמנים המצופה של הקמת העסק – וכאמור, יש להיות מוכנים לכך ולדעת מה כל אחד מן האישורים דורש וכיצד הוא יכול להסתבך. עבודה נכונה והיכרות עם הקשיים של כל אחד מן השלבים האלו לעומק תקל מאוד על התהליך.

 

לקראת התקשרויות משפטיות רבות – הכנה

במסגרת ההקמה של העסק, בעל העסק יתקשר בחוזים רבים וביחסים משפטיים רבים – למשל עם העובדים שלו, ובכך יהיה כפוף למסגרות משפטיות רבות. לעיתים, כאשר נכנסים אליהן לא מבינים את כובד המשקל של ההחלטות האלו וגם כאן – כדאי מאוד להבין מה ההשלכות של ההתחייבויות ארוכות הטווח האלו, שיכולות להתבטא במאבקים משפטיים ארוכים לאחר מכן.

לכן, גם כאן ישנו צורך להכיר את המסגרות השונות של הדין שרלוונטיות לתהליך. כך, כל החלטה שנעשית מחד תיעשה בכובד ראש מתוך היכרות בתוצאות של המעשים, ומאידך תיעשה יותר בבטחון משום שיודעים מה עומד מאחורי כל החלטה והיא לא נעשית כלוט בערפל – אלא משרה יותר וודאות והבנה של התהליך שנמצאים בו.

 

ליווי עסקי – סדר בבלגן והגדרת יעדים

באופן כללי, המתודה הרחבה ביותר שבה עובדים במסגרת הליווי העסקי והיא רלוונטית במיוחד ביחס לעסקים בהקמה היא הגדרת יעדים מדויקת יותר. כך, למרות שנדמה שישנן מטלות רבות, ככל שהן מאורגנות על הדף ומפורטות גם לתת מטלות וחלקים קטנים יותר של שלבים שיש לעבור – ניתן לעבוד באופן שיטתי ולפתור את כל אחת מן הבעיות המנויות.

היעדים יכולים להיות מגוונים להיות קשורים הן במטלות השונות שיש לעשות על מנת שהקמת העסק תעבוד באופן החלק ביותר והן קשורות ליעדים הקשורים לעסק המוקם, כמו פיתוח האסטרטגיות השיווקיות השונות שדובר עליהן בתחילת המאמר או בניית תוכניות עסקיות ותוצרים אחרים שעל עסק בשלבים אלו לעשות על מנת שיפעל באופן הטוב ביותר.

 

סיכום

ליווי עסקי של עסקים בהקמה היא עבודה חשובה ביותר שיכולה להכניס הרבה מאוד סדר לכל העבודה המרובה והמפוזרת של הקמת העסק. כך, לא רק שניתן להקים את העסק באופן שיטתי, לנטרל מוקשים שונים שיכולים להקשות מאוד על הקמת העסק, בין אם ניהולית, לוגיסטית או כלכלית, אלא גם ניתן להשתמש בשלב זה בתור מקפצה לעסק החדש שזה עתה עתיד לקום.

באמצעות עבודה נכונה, לא רק שלא מדובר על שלב כאוטי ומפוזר, אלא על עבודה ברורה שקשורה בהבנה עמוקה יחסית של האופן שבו מקימים את העסק ושל הקשיים שעתידים להגיע – התכוננות מקלה על הקושי ומשפרת את ההקמה של העסק.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא