ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ פיננסי לחברות

הקמת חברה היא הליך שכרוך במשאבים לא מבוטלים וסיכון רב – בישראל של היום, חברות רבות מתפרקות מדי יום בשל התנהלות פיננסית שגויה. התחרות במגזר העסקי בישראל קשה והבירוקרטיה הדרושה מורכבת מאוד, ולכן חברה זקוקה לכל הכלים האפשריים על מנת לשרוד. לשם כך נועד ייעוץ פיננסי לחברות, אשר באמצעותו החברה תוכל לקבל את כל האמצעים שהיא מעוניינת בהם כדי להצליח. רבים מסתייגים מהעסקת ייעוץ פיננסי, אך המאמר הזה יציג נקודת מבט מעט אחרת. כל הפרטים במאמר 

מהו ייעוץ פיננסי לחברות?

נתחיל מהסוף – המטרה של ייעוץ פיננסי היא להעניק לחברה ולבעליה כלים להתנהלות כלכלית נבונה, באופן שיאפשר להם לשמור על היציבות הכלכלית של החברה ואף להניב ממנה רווחים.

למעשה, כל חברה יכולה להשכיר את שירותיה של חברת ייעוץ פיננסי לחברות על מנת לקבל ניתוח מעמיק של מצבה הכלכלי. חברת הייעוץ הפיננסי מנתחת את התנהלותה הכלכלית של החברה על מנת לזהות מהם המקומות בהם ניתן להשיא רווח ולצמצם הפסדים.

במסגרת ייעוץ פיננסי, החברה מקבלת ליווי צמוד בהתנהלות הפיננסית היום יומית ובאתגרים ייחודיים, כמו מיזוג ורכישה. חברת ייעוץ פיננסי מורכבת ממומחים בתחום ההשקעות, פיננסים, פתרונות מימון ואסטרטגיה כלכלית, אשר מתמחים בנושאים אלו מזה שנים רבות ומוכנים ומזומנים לשתף עמכם את הכלים שלהם להצלחה.

 

למה חברות זקוקות לייעוץ פיננסי?

בין אם נרצה ובין אם לא, כסף הוא שחקן מרכזי בעולם הקפיטליסטי בו אנחנו חיים, ולא ניתן להסתדר בלעדיו. כאשר אדם בוחר להקים חברה, הוא זקוק לסכומי כסף גדולים על מנת להקים את החברה, על מנת לתחזק אותה ועל מנת להבטיח את יציבותה הכלכלית. ללא כסף זה, החברה תתפרק במהרה.

הקושי העיקרי בניהול חברה הוא שמירה על איזון כלכלי. זהו אתגר מרכזי בכלכלה הישראלית כיום, ובייחוד לאור משבר הקורונה אשר טלטל את בעלי העסקים בישראל והכתיב מחדש את סדרי העדיפויות העסקיים.

אתגר נוסף שחברות מתמודדות עמו הוא התחרות האדירה במגזר העסקי. השוק החופשי הנהוג בישראל ובעולם המערבי מאפשר הקמה של אינספור תאגידים, אשר יוצרים תחרות בלתי פוסקת שהופכת את שיווק החברה לכמעט בלתי אפשרי.

מצד שני, הקמת חברה עשויה להניב רווחים נאים מאוד, אך רק בכפוף לכך שתקציב החברה תוכנן בקפידה, החברה עצמה מתנהלת ביעילות והמוצר או השירות שהיא מציעה הוא איכותי ומקורי באופן יחסי. מדובר בשילוש כמעט בלתי אפשרי, ובייחוד כאשר בעל החברה אינו מחזיק בניסיון רב בתחום. על מנת למנוע את התמוטטותה של החברה לבוץ כלכלי טובעני, מומלץ להיעזר בייעוץ פיננסי לחברות אשר יעניק לחברה יתרון מובנה בשני תחומים לפחות מתוך השלושה.

 

אילו חברות זקוקות לייעוץ פיננסי?

חשוב להבין שכל חברה יכולה להיעזר בייעוץ פיננסי, בין אם מדובר בעסק קטן וחדש או חברה ענקית וותיקה. הייעוץ אמנם ישתנה מחברה לחברה, אך הרעיון שעומד בבסיס הייעוץ אינו משתנה – כל חברה, ותיקה וחדשה, קטנה וגדולה, מקרטעת או משגשגת – יכולה להיעזר בייעוץ פיננסי על מנת להשיא את הרווחים שלה.

 

ייעוץ פיננסי לחברות בהליכי הקמה

ייעוץ פיננסי מומלץ במיוחד לחברות שנמצאות בשלב ההקמה, שהרי אלו שלבים קריטיים להתבססות החברה. ייעוץ פיננסי בעת הקמת חברה יכול לסייע לבעלי החברה לקחת הלוואה בתנאים טובים יותר, לבנות מתווה כלכלי מקיף יותר ולהתנהל בצורה חכמה וחסכונית יותר.

למעשה, העסקת שירות ייעוץ פיננסי בשלב ההקמה הוא אחד הדברים החכמים ביותר שתוכלו לעשות למען החברה שלכם.

 

ייעוץ פיננסי לחברות שאינן מניבות רווח

ייעוץ פיננסי מומלץ מאוד במקרים בהם החברה אמנם יציבה כלכלית, אך היא מניבה רווח כספי שתואם להפסד, כך שהיא אינה רווחית עבור בעליה. ייעוץ פיננסי יסייע לכם למצוא את נקודות החולשה של העסק על מנת לזהות מדוע העסק אינו מרוויח יותר כסף וכיצד ניתן לעשות זאת.

 

ייעוץ פיננסי לפני התרחבות או מיזוג

נמליץ על קבלת ליווי מייעוץ פיננסי כאשר אתם עומדים בפני התרחבות או מיזוג – הליכים אלו נוטים לערער את היסודות הכלכליים והלוגיסטיים שעליהם יושבת החברה, ולכן חשוב לבצע אותם בצורה מבוקרת.

ייעוץ פיננסי לחברות
ייעוץ פיננסי לחברות

ייעוץ פיננסי בעת משבר כלכלי

אם אתם חשים כי החברה שלכם נמצאת רגע לפני נקודת האל-חזור בדרך לפירוקה, אל תקטינו ראש – פירוק חברה הוא הליך ארוך ומגביל, שבמסגרתו יש לחלק את כל נכסי החברה לנושים באופן שאינו משתלם בכלל עם ההשקעה הראשונית בעסק.

לפיכך, מומלץ לשכור את שירותיה של חברת ייעוץ פיננסי לחברות – ייעוץ פיננסי יכול בהחלט להוציא אתכם מהמצב הכלכלי הקשה ואפילו לנתב אתכם להשאת הרווח הכלכלי. אם אין מנוס מלפרק את החברה, הייעוץ הפיננסי יעמוד לצידכם וידאג לשמור על הזכויות שלכם ועל הנכסים הפרטיים שלכם בהליך.

 

מה כולל ייעוץ פיננסי?

ישנם מספר כלים עיקריים שהייעוץ הפיננסי מציע –

 

תחזיות גדילה ושרטוט תוכניות עתידיות

כאמור, יועץ פיננסי הוא איש מקצוע המתמחה במגזר העסקי ובייעוץ לחברות. בזכות הכשרתו וניסיונו בתחום, הוא יכול – בהתבסס על נתונים משתנים וקבועים הנגזרים מהשוק העסקי בישראל – לחזות את גדילתה של החברה ולתכנן בהתאם לכל תרחיש אפשרי את האפשרויות של העסק.

תחזית גדילה ובניית תוכנית כלכלית הן משימות קשות אשר אינן מתאימות לאדם שאינו מחזיק בהכשרה כלכלית מתאימה ובניסיון רב שנים בתחום. תחזיות אלו עשויות להכתיב לחלוטין את האופן שבו החברה תפעל, ולכן תרצו להתבסס על ייעוץ פיננסי שניתן לסמוך עליו.

 

בקרה כלכלית של העסק

בקרה כלכלית היא מנגנון שבאמצעותו ניתן לבחון את ההתנהלות הפיננסית השוטפת של העסק, מהקטן לגדול. בקרה כלכלית נעשית באמצעות הנפקת דו"חות תקופתיים, תצפית על ההתנהלות הכלכלית של הארגון ומעבר קבוע על כל הנתונים המתקבלים בסוף החודש.

נתונים אלו, על פי רוב, חושפים הרבה יותר משהעין משגת. לכן, כדאי להיעזר ביועץ פיננסי אשר יתפעל את הבקרה הכלכלית, ינפיק את הדו"חות השונים ויציע ניתוח מקיף שיעניק לבעל החברה את התמונה המלאה על מנת שיוכל להחליט את ההחלטה הנכונה ביותר לעסק שלו.

 

אל תקלו ראש – היעזרו בייעוץ פיננסי לחברות

כמעט כל בעל חברה עבר כברת דרך על מנת להגיע למקום שהוא בו כיום. בהתאם לכך, פירוק חברה בשל פשיטת רגל או חוסר הכנסות היא פעולה מצערת במיוחד, שהרי לכל אדם יש זכות להקים את חברת חלומותיו ולהצליח לנהל אותה כראות עיניו.

רבים מסתייגים מהעסקת ייעוץ פיננסי לחברות, שהרי מדובר בהוצאת כספים נוספים שאינה תמיד מתאפשרת בקלות עבור בעלי חברות ועסקים קטנים שמנסים להצליח. עם זאת, חשוב להבין שהעסקת ייעוץ פיננסי לחברות יכולה להציל את העסק שלכם ואפילו להוביל לשגשוג כלכלי משמעותי, כך שתחסכו – ואף תרוויחו – כסף רב יותר מאשר הייתם חוסכים מכך שלא תעסיקו ייעוץ פיננסי.

חברת MVP מתמחה בייעוץ פיננסי לחברות מזה 15 שנים, בהן שיתפנו פעולה עם למעלה מ- 150 חברות: מעסקים קטנים ועד חברות גדולות. נשמח לעמוד לשירותכם ולהציע לכם ליווי פיננסי ואסטרטגי, כך שהעסק שלכם יממש את הפוטנציאל שיש לו ויצליח להניב רווח נאה.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא