ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ פיננסי אסטרטגי

מחפשים ייעוץ פיננסי אסטרטגי? בעמוד זה, נלמד מה זה הייעוץ מסוג זה, מתי הוא כדאי, איך הייעוץ הפיננסי והאסטרטגי משתלבים זה בזה, ועוד. כל זאת ועוד, כאן.

ייעוץ פיננסי הוא פונקציה חשובה מאוד של ייעוץ, אשר גם אם עסקים נעזרים ביועצים פיננסיים על מנת להקטין את כמות ההוצאות השונות שיש להם ולהגדיל את החיסכון שלהם מידי חודש בחודשו, הם לא נוטים לשלב אותו עם מחשבה אסטרטגית ארוכת טווח.

במאמר זה יוסבר התפקיד החשוב והמשמעותי של יועץ פיננסי אסטרטגי – וכיצד השילוב בין שני עולמות התוכן יכול להעשיר משמעותית את הלקוח (בין אם מדובר בחברה [קטנה או גדולה], עסק, עצמאי או כל גוף אחר) בטווח הארוך באמצעות כלים לקבלת החלטות ארוכות טווח שיגדילו גם את ההכנסות ויקטינו את ההוצאות בכל מיני כלים ודרכים.

 

מה זה בדיוק ייעוץ פיננסי?

ייעוץ פיננסי הוא תחום עשיר ומורכב שכולל פיקוח על הצדדים הכלכליים השונים הקשורים בעסק – סוגי הוצאות שונות כמו תשלומים ומיסים, כמות העובדים והאיכות שלהם בעסק, פונקציות שונות שדרכן ניתן להגיע לחיסכון בעסק, הנפקת דוחות כלכליים וחתירה מתמדת לייעול כלכלי.

הכלים שבהם משתמש היועץ הפיננסי הם רבים ומגוונים – ובעיקר מותאמים לצרכים השונים של הלקוח. למשל, יכולים להיות לקוחות אשר בעיקר יצטרכו סיוע בהקטנת ההוצאות הקשורות בִתחום המיסוי של העסק (למשל על ידי החזרי מס מסוגים שונים, קבלת החזרים מן המדינה, והגשת דוחות נכונים), בעוד שאחרים יצטרכו עזרה בשליטה בהוצאות בעסק – על מנת להגדיל את החיסכון שלו.

היועץ הכלכלי יכול לסייע באיתור הוצאות גדולות בעסק שאינן יעילות לו (למשל מחלקות מסוימות במשרדים אשר כמות הרווחים שהן מעניקות נמוכים מאוד ביחס להשקעה הכלכלית הדרושה בהם), ניתוח כלכלי של המוצרים השונים שנמכרים בעסק על מנת להבין באיזה מוצרים כדאי להתמקד ובאילו לא.

 

מה זה אומר בדיוק ייעוץ אסטרטגי?

הייעוץ האסטרטגי מאפשר לפתח את העסק לכיוונים שונים – תוך הסתכלות באופן מודע וממוקד בעתיד של הארגון, תוך חתירה להגדרת מטרות קונקרטיות ומופשטות שהוא חותר להיות בהם. מדובר על מדיניות במובנה הרחב ולכן היא כוללת את התחומים השונים הקשורים לניהול הארגוני – מדיניות השיווק, קבלת והרחבה של מוצרים מסוימים, קבלת החלטות הנוגעות להון האנושי בארגון ועוד.

כל חברה וחברה צריכה להסתכל באופן מדויק יותר על העתיד – תוך הגדרה של הציפיות מן העסק בעתיד. לאילו כיוונים יש להתפתח, אילו כיוונים יש לזנוח – במילים אחרות – מה הוא החלום של החברה להיות בו עוד כמה שנים, ובמקביל, כיצד ניתן להגיע לאותם היעדים.

על אף שמדובר על עבודה שנשמעת מאוד מופשטת, היא גם כוללת כיוונים פרקטיים ומדויקים יותר – הגדרת מטרות קונקרטיות שרוצים להגיע אליהם תוך מספר מסוים של שנים, שינויים מסוימים שניתן להגיע אליהם יחסית מהר, ולמעשה להחליט באופן שיטתי לאן מנווטים את העסק.

 

איך הפיננסי והאסטרטגי משתלבים זה בזה?

הפיננסי והאסטרטגי קשורים מאוד זה לזה, במספר היבטים שונים שכדאי לשים לב אליהם כאשר שוכרים את שירותיו של יועץ אסטרטגי ופיננסי – באופן כללי המטרה של שני השירותים היא משותפת, חתירה למקסימום רווחים והגדלת היעילות של העסק תוך חתירה מתמדת לעמידה ביעדים שמוגדרים באופן משותף.

ניתן לראות את ההשפעה הפיננסית על הייעוץ האסטרטגי בכך שבאמצעות הבאת מידע פיננסי מדויק ופילוח דוחות ניתן יהיה להסיק מסקנות באופן מדויק יותר אשר תואם את תנאי השטח ואת השוק שבו המוצר מתקיים. למשל, באמצעות הבאת דוחות המנתחים את הרווחיות של מוצר מסוים – ניתן יהיה לקבל החלטות מבוססות יותר באשר לעתידו האסטרטגי של מוצר כזה או אחר.

ההשפעה לא מסתיימת רק בדוחות אלא גם היכולת לנתח את המידע הכלכלי משפיע על החלטות אסטרטגיות ארוכות טווח יותר. כך, למשל ניתן יהיה להחליט מה יעלה בגורלן של מחלקות שלמות בחברה – אשר הפוטנציאל הכלכלי שלהן גדול יותר או פחות מאשר מחלקות אחרות.

באופן טבעי, סוג ההחלטות וההכרעות שיש לקבל משתנה מאוד מעסק לעסק וקשור בתוכנית העסקית והאסטרטגית ארוכת הטווח של המוסד (למידע על בניית תכנית עסקית, קראו כאן). כך, אם חברה מסוימת רוצה להרחיב את עצמה למשל בשנים הקרובות – רוב הניתוח הכלכלי ייעשה בהקשרים האלו על מנת להבין כיצד ניתן יהיה להרחיב את העסק באופן שיהיה הרווחי ביותר ויהלום את המטרות ארוכות הטווח של החברה.

ייעוץ פיננסי אסטרטגי
ייעוץ פיננסי אסטרטגי

שיווק וקהלי יעד

אחד הדברים החשובים ביותר שמשפיעים דרמטית על יכולת ההצלחה של חברה היא היכולת של החברה לייצר מדיניות שיווקית מדויקת יותר שהולמת בדיוק את הרצונות של החברה (כאן מגיע לביטוי גם ייעוץ אסטרטגי שיווקי). באמצעות המידע הכלכלי ניתן לקבל החלטות מדויקות יותר באשר לאופן שבו כדאי לשווק את המוצרים להבא.

באופן דומה, גם הרחבת קהלי היעד של החברה או של המוצר יכולה להשפיע מאוד על ההצלחה שלו. לכן, כאשר מחליטים שמעוניינים להגיע לשווקים חדשים וקהלי יעד חדשים – סוג המידע הכלכלי שהיועץ הפיננסי מעניק היא הכרחית על מנת לקבל החלטות באופן נכון ומדויק יותר.

 

ההשפעה של האסטרטגי על הפיננסי

מטבע הדברים, האסטרטגיה העסקית והכיוון שאליו החברה הולכת בטווח הארוך והקצר, בהתאם ליעדים השונים שהיא הגדירה לעצמה משפיע מאוד גם על סוג המידע הפיננסי והעבודה של היועץ הפיננסי. כך למשל, שאם החברה מעוניינת להקים עתודת עובדים שתגיע לניהול בעתיד – היועץ הפיננסי יוכל להתמקד יותר בהקשרים האלו וביעילות הכלכלית של העובדים מאשר בהנפקת דוחות על מוצרים אחרים.

ניתן לראות בייעוץ הפיננסי בתור כלי יעיל מאוד לקבלת החלטות בארגון באופן שיכול להשפיע על ההתנהלות ארוכת הטווח שלו והשגת היעדים השונים שהגדיר לעצמו – במטרה לעמוד בהם, על כל היעדים. במקביל, ככל שניתן לראות שאין היתכנות פיננסית לאחד היעדים – זוהי אופציה טובה לבחון אותם מחדש ולהבין כיצד ניתן להפוך אותם ליישימים יותר.

 

ייעוץ פיננסי אסטרטגי – 3 דברים חשובים לפני התחלת הייעוץ

יש מספר דברים שחשוב מאוד לזכור – וכדאי לדעת לפני ששוכרים את שירותיו של יועץ פיננסי ואסטרטגי:

  1. החשוב שבהם הוא שהעבודה עם היועץ דורשת מאמץ

    במטרה שיניב פירות בטווח הארוך. לכן, בנייתה של תוכנית אסטרטגית למשל היא מהלך שלוקח זמן רב שיש להשקיע בו על מנת שהתוכנית תצא טובה, ופורייה שיהיה אפשר לעמוד בה לאורך זמן.

  2. הגדרת יעדים ובחינת היתכנות

    הגדרת היעדים מחייבת לעמוד בהם ובמקביל לבחון את ההיתכנות שלהם באופן קבוע. לכן, יש צורך להסתכל על היכולת לעמוד ביעדים האלו, ואם לא מצליחים לעשות זאת – לבחון האם אלו יעדים ריאליים? במידה ולא, כדאי מאוד לשנות אותם על מנת שיהיה אפשר לעבוד באופן סדור.

  3. התקדמות לאחר תקופת זמן

    חשוב לזכור שפעמים רבות ניתן לראות את ההתקדמות שעסק עושה רק לאחר תקופת זמן מסוימת – גם אם בהתחלה ישנם חבלי לידה מסוימים וקשיים בתהליך שאותו היועץ מנסה להוביל ביחד עם הלקוחות שלו – ובהתאם לצרכים הקונקרטיים של כל חברה ובית עסק.

 

לסיכום

השירותים של ייעוץ פיננסי אסטרטגי הם שירותים חשובים מאוד שיכולים לעזור לעסק להתרומם באופן משמעותי. השילוב של שני תחומי ההתמחות – אשר הם משיקים ומזינים זה את זה יכול להצעיד את העסק קדימה בכל הנוגע לעמידה ביעדים השונים שהוא הגדיר לעצמו, תוך בחינת אפשרויות חדשות העומדות בפניו וקבלת החלטות באופן מושכל – שכולל את כל השיקולים הרלוונטיים – ארוכי וקצרי הטווח.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא