ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ עסקי לחברת תיירות

אם יש תחום תחרותי, קשה ורצוף משברים הרי שזהו ענף התיירות. ברוכים הבאים למקום שבו עסקים נאבקים כדי להשתבח עם השנים, שבו גורלה של חברה לעולם נקבע על סמך התקרית הבודדת וכל שינוי בהעדפות הקהל, מזג האוויר והכלכלה מכתיב התנהלות חדשה מאפס. כך מתבצע ייעוץ עסקי לחברת תיירות ומגן עליה מפני תרחישים אפשריים רבים מאוד לאורך פעילותה:

תיירות – עולם תחרותי, משתנה ומאתגר

כולנו אוהבים תיירות, אך מבינים כמה קשה לעבוד ולשרוד בתוכה. אנשים שיש להם מפעל תיירותי או עסק בתחום התיירות והמלונאות הם בדרך כלל יזמים מבריקים ונחושים עם תשוקה עזה לתחום, אבל סביר להניח שכל אחד מהם יסבול בשלב מסוים מאתגרים שונים ומשונים בהפעלת העסק.

צריך להדגיש שלהבדיל מענפים אחרים שבהם עסקים יכולים להגיע ליציבות ולהפוך למותגים משגשגים ששורדים לאורך שנים ואפילו דורות, תחום התיירות מאלץ את העסקים שבתוכו להמציא את עצמם פעם אחר פעם ולהסתגל לשינוי מחדש. עסקים שהם כרגע טרנדים ואופנתיים מאוד אך לא יעמדו בקצב לאורך זמן, צפויים להתפוגג בקלות רבה.

 

ענף כה תחרותי

בנוסף, הענף כה תחרותי עד שאחוזי הרווח של כל עסק קיים צפויים לקטון ככל שהתחרות תתגבר. במצב כזה לעסק לא תישאר ברירה והוא יידרש למאמצים ומשאבים מיוחדים כדי לשמר את מעמדו ורווחיותו בשוק.

 

ממה מורכב ייעוץ עסקי לחברת תיירות?

ייעוץ עסקי לחברת תיירות מכיל בתוכו מספר גדול של שירותים חשובים שלהם בעלי החברה זקוקים במגוון רחב של סוגיות. היקף כל אחד מהשירותים הללו והצורך בו נקבעים על סמך מצבה האישי של החברה באותו השלב, התחום שבו היא פועלת, המעמד שלה בעולם התיירות ועוד שלל היבטים שחלקם מתייחסים בין היתר גם לניהול החברה בפועל.

הייעוץ מתמקד בראש ובראשונה ביצירת תוכנית עסקית שאוספת את כל הנתונים הרלוונטיים לגבי פעילותה של החברה ומגדירה לאורם יעדים ומטרות מתאימים. איסוף הנתונים מורכב מהדוחות הכספיים והחשבונאים של אותה חברה (מאזן רווח-הפסד למשל), סקירת המערך השיווקי הקיים בכל הפלטפורמות, סל המוצרים התיירותיים שאותה החברה מציעה וכמובן השירות המקצועי שהיא מספקת.

לקבלת פרטים נוספים על ייעוץ עסקי לחברות, לחצו כאן.

 

איסוף קפדני של נתונים

לאחר איסוף יסודי וקפדני של כל הנתונים החשובים יוגדרו המטרות הארגוניות של חברת התיירות. ייתכן שהחברה מעוניינת בייעוץ משום שתנאי השוק שלה כפי שציינו קודם לכן השתנו או עתידים להשתנות, היא מעוניינת להתרחב או להתפתח ולשכלל את המוצרים המוצעים מטעמה, ליצור תוכנית אסטרטגיה שיווקית חדשה או לקבל ליווי פיננסי שיספק לה יציבות טובה יותר וכל סיטואציה נוספת שבה שואפים מנהלי ובעלי אותה החברה להשתפר ולהתייעל, להגדיל את רווחיהם.

 

אסור לנוח על זרי הדפנה

כידוע הצלחה עסקית בענף התיירות היא איננה דבר כה מובן מאליו. גם לאחר הייעוץ תהיה זו משימה מורכבת הדורשת יישום מלא, התמדה והתמודדויות.

בעל העסק עדיין נדרש לתת מענה לסוגיות שונות כמו תמחור הסוויטות החדשות שהוקמו במתחם שלו, גיוס או הדרכות עובדים, אפשרויות התרחבות לתחומים נוספים, שיפוץ הנכס וחדרי אירוח, רגולציה ורישוי כאשר מדובר בחברת תעופה או נסיעות, הצורך בשותף שיחלוק בנטל או העסקת כוח אדם למשימה ספציפית ועוד אינספור לבטים, אתגרים ומשוכות.

 

השלכות פיננסיות משמעותיות

כמובן שלכל אחת מהאפשרויות הללו תהיינה גם השלכות פיננסיות משמעותיות ולא בטוח שהתשובות לכך יגיעו מכיוונו של רואה חשבון או עורך הדין. גם משום שניווט העסק איננו מתפקידם כשמדובר באספקטים שיווקיים ותחרותיים וגם מכיוון שהם לא יוכלו לקבל את מרבית ההחלטות, אלא רק להמליץ כיצד לפעול או להימנע מלפעול לגבי סוגיות פיננסיות או משפטיות.

 

להעניק לחברה את המושכות המתאימות למידותיה

לא בכדי נקלעות חברות תיירות שאין להן כל פעילות מסודרת ומאורגנת מאוד לכדי ירידה ברווחים ואפילו עד כדי מצוקה כלכלית או משבר. לכן מסגרת הייעוץ תוכל להעניק לחברה את המושכות המתאימות למידותיה, לעשות סדר בפעולות הנדרשות ולהבין לאור כל הנתונים למה בשלב זה החברה זקוקה וכיצד תמקסם את מטרותיה.

ייעוץ עסקי לחברת תיירות
ייעוץ עסקי לחברת תיירות

שלבי הייעוץ לחברות תיירות

תהליך של ייעוץ עסקי לחברת תיירות נפתח באבחון ממוקד, לעתים בתוך הארגון עצמו. היועץ סוקר את הדוחות הכלכליים של העסק ומשווה את הביצוע התפעולי של החברה לחברות מתחרות, מזהה את המקומות שבהן קיים כשל או פער ברווחיות לעומת הפוטנציאל ובודק מהיכן נובעת הבעיה.

תוך כדי התהליך לומדים מנהלי העסק ובעליו כיצד לאפיין את העסק שלהם ומהן האלטרנטיבות לכל תרחיש. הם יוכלו להתוודע מחדש לסוגיית התמחור ושולי הרווח המקובל בענף התיירות, להבין מהי ההתנהלות האפקטיבית הדרושה להם ולתכנן קדימה מתוך מחשבה על פעילותם התחרותית בשוק כה דינמי ורווי שינויים.

 

בחלק הבא – בניית התוכנית העסקית

בחלק הבא של התהליך תבוצע בניית התוכנית העסקית. בשלב זה נהוג להשתמש בתמונת המצב על בעיותיה ונתוניה כדי למצוא פתרונות ישימים ולהגדיר להם יעדים מתאימים. מטרת התוכנית משתנה מחברה לחברה ויכולה להתייחס למשל להגדלת הרווחיות הקיימת, התרחבות וצמיחה, מהלכים עסקיים שהחברה מעוניינת לבצע וכל מטרה אחרת שאפשר למקד ולהגדיר.

 

דרישות היועץ המתמחה בתיירות

תוכנית טובה תתבסס כמובן על ההיכרות המעולה שהיועץ רכש עם החברה מקודקודיה ועד לעובדים הזוטרים ביותר ומיומנותו תאפשר לארגון לקבל ליווי ביישום התוכנית צעד אחרי צעד עד להשגת המטרה. היועץ המומלץ יקפיד לבצע מעקב שוטף אחרי פעולות התוכנית, יספק מענה מתאים לקשיים העולים מן השטח ויצייד את העסק בכלים שיתאימו לשליטה, ניהול ובקרה על כל הפעילות.

הייעוץ העסקי מסייע לחברת התיירות להתפתח ברמה האישית והמקצועית ולהתמודד עם משברים, סוגיות או פעולות כלכליות שהחברה נדרשת להן. בין היתר, היועץ מספק כלים יעילים בתחומים כמו ניהול עובדים, מכירות, שיווק ופיננסיים באופן רציף, כך שיהיה אפשר לממש את כל יעדי התוכנית שנקבעו ולקבל החלטות מתאימות.

 

חריצות אישית

אין ספק שחלק גדול מהעשייה המוצלחת בעולם התיירות קשור גם לחריצות אישית. בהנחה והחברה מתמחה בתיירות פנים ונקלעת שוב ושוב למשברים ביטחוניים, כלכליים, אקונומיים אפילו עולמיים, חשוב שיהיה לה ארגז כלים יעיל לכל תרחיש ובעל פתרונות ישימים ומהירים. בתחום התיירות הייעוץ ניתן סטטיסטית הרבה יותר מפעם אחת ולכן הקשר עם היועץ או הצורך בסיוע מטעמו יתעוררו בוודאי גם בהמשך הדרך.

 

לקבל ייעוץ עסקי ממומחים

היועץ מצידו אמור להתמחות במספר תחומים מקבילים, כאשר קיימת האפשרות לקבל ייעוץ עסקי מחברה שבה פועלים גורמים מומחים, כל אחד מהם ייתן את הטון בהקשר למומחיותו האישית אך לבעל העסק יוגדר מלווה יחיד שמרכז אצלו את תהליך הליווי ומימוש התוכניות בפועל. מומחים שמספקים ייעוץ עסקי בתחום התיירות נדרשים ליצירתיות מדהימה, חשיבה מהירה, זיכרון מצוין של נתונים וגם זמינות טובה, כדי שיהיה אפשר לקצר זמנים ולטפל בבעיות בזמן אמת.

 

לסיכום

משרד MVP נמנה עם המשרדים המובילים בישראל לייעוץ עסקי המתמחה בייעוץ וליווי עסקי, אסטרטגיה עסקית, ייעוץ ארגוני ופיננסי כבר 14 שנים. כלקוחות המשרד תוכלו לקבל מעטפת לכל הצרכים הארגוניים והכלכליים הקיימים לעסק ולדעת כיצד להתנהל טוב יותר מבחינה כלכלית, שיווקית, ארגונית ותפעולית כדי לשמר את פעילותכם לאורך שנים בתוך הענף ולהמשיך לייעל אותה ביציבות רבה.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא