ייעוץ עסקי לחברות MVP

חברות ייעוץ פיננסי

ארבעה מתוך חמישה עסקים במדינת ישראל, נסגרים מדי שנה – מרביתם בעקבות התנהלות פיננסית בלתי תקינה. אולם לא מדובר על גזירת גורל! באמצעות פנייה לתהליך ייעוץ מול חברות ייעוץ פיננסי, ניתן לזהות את האתגרים הפיננסיים של העסק ולהתמודד עימם בצורה נכונה.

בין אם מדובר בקשיים הנוגעים לניהול תזרים המזומנים בעסק, קושי בגיוס של מקורות מימון עבור הפעילות העסקית, או הוצאות עסקיות גבוהות מדי – ייעוץ פיננסי לעסקים הוא הפתרון.

למרבה הצער, חברות ייעוץ פיננסי יש בשפע, אך לא כל חברת ייעוץ פיננסי מעסיקה יועצים פיננסים בעלי הכשרה הולמת וניסיון מקצועי מספק. אז איך מפרידים את המוץ מן התבן ומוצאים את חברת הייעוץ הפיננסי הנכונה? על כך במדריך הבא.

 

יש כל כך הרבה חברות ייעוץ פיננסי בישראל! איך בוחרים מתוכן?

הצורך המתגבר בידע פיננסי, הוביל להקמתן של אינספור חברות ייעוץ פיננסי במדינת ישראל. נשאלת אם כן השאלה: איך בוחרים את חברת הייעוץ הפיננסי הנכונה? ובכן, להלן מספר המלצות שיסייעו לכם:

  1. ערכו רשימה של חברות המספקות שירותי ייעוץ פיננסי – מומלץ להתמקד בחברות הנמצאות בקרבת העסק או החברה שלכם בלבד.
  2. אספו פרטים על עד 5 חברות ייעוץ פיננסי – בררו מי הם הלקוחות של כל חברה, אילו חוות דעת ניתן למצוא על חברת הייעוץ באינטרנט ובערוצי המדיה החברתית, ועל סמך אלו – נפו את החברות שפחות נראות לכם.
  3. קבעו פגישת ייעוץ ראשונית – מומלץ לעשות זאת טלפונית על מנת שתוכלו להתרשם מזמינות החברה, רמת השירות, אדיבות הנציגים, ויכולת העמידה של החברה בהבטחות שניתנו לכם בטלפון.
  4. הכינו מראש שאלות לפגישת הייעוץ – על סמך התשובות שתקבלו והכימיה שלכם עם היועצים הפיננסיים של החברה, תוכלו לבחור בחברת הייעוץ הפיננסי המתאימה לכם ביותר.

 

מה חברות ייעוץ פיננסי לעסקים עושות, בעצם?

חברות ייעוץ פיננסי לעסקים, מציעות שירותי ייעוץ פיננסי לעסקים, חברות ותאגידים. שירותיהן של חברות הייעוץ הפיננסי מסייעים הן לעסקים בשלבי הקמתם הראשוניים לעמוד על רגליהם, הן לחברות שנקלעו לקשיים והן לתאגידים משגשגים שמעוניינים למנף את ביצועיהם ולמקסם את רווחיותם.

 

מה זה ייעוץ פיננסי לעסקים?

ייעוץ פיננסי לעסקים או ייעוץ פיננסי לחברות, הוא תהליך שבאמצעותו ניתן לקבל תמונת מצב מקיפה על מצבם הכלכלי והתזרימי של עסק או חברה. במסגרת ייעוץ פיננסי, מומחים פיננסים מבצעים אבחון של המצב הפיננסי בעסק שממנו ניתן לגזור מסקנות והחלטות שיסייעו לשפר את ההתנהלות הפיננסית של העסק, כדי לתמוך בהשגת יעדיו.

 

כיצד ייעוץ פיננסי לעסקים מתבצע?

במסגרת תהליך ייעוץ פיננסי לעסק, חברת הייעוץ הפיננסי מבצעת ניתוח מדוקדק של העסק ופעילותו הכלכלית, על מנת שניתן יהיה לגבש תוכנית פעולה מושכלת. לשם כך, נבחנים תזרים המזומנים בעסק, הנכסים שבבעלותו, ההתחייבויות הכספיות של העסק (לרבות הלוואות שטרם נפרעו), הדוחות הכספיים שלו, מבנה ההכנסות וההוצאות, ועוד. באמצעות אנליזה מעמיקה לנתונים הללו ובחינה מדוקדקת של הצרכים העסקיים של הארגון בהווה ובעתיד, מתקבלות החלטות אופרטיביות שעל בסיס ניתן לגבש מתווה לשיפור ההתנהלות הפיננסית בעסק.

 

אילו סוגי עסקים זקוקים לשירותיהן של חברות יעוץ פיננסי

שירותיהן של חברות ייעוץ פיננסי, נחוצים לכל עסק השואף להצליח ולשגשג לאורך זמן. בין אם מדובר בעסק קטן בתחילת דרכו, עסק ותיק, או חברה מבוססת – מדובר בהשקעה חשובה המניבה פירות לטווח הארוך. לא זאת בלבד שהייעוץ הפיננסי מסייע לעסקים לחסוך בהוצאות – מדובר בתהליך שגם מסייע במזעור סיכונים והגדלת הרווחים בעסק.

 

מדוע כדאי להסתייע בחברת ייעוץ פיננסי?

אחד הקשיים המשמעותיים ביותר בניהול עסק, נוגע ליכולת של בעלי העסק ומנהליו, לבחון את התנהלותו מנקודת מבט אובייקטיבית. בהעדר פרספקטיבה כזו, קשה לעיתים לאתר את הכשלים בפעילות העסקית והכלכלית של הארגון ולתקן אותם במועד.

כאן בדוק נכנסים לתמונה יועצים פיננסיים, שיש להם את הכלים לביצוע ניתוח מדוקדק של המצב הכלכלי בעסק, על מנת לסייע לארגון לחסוך בהוצאות, לברור את השקעותיו בהתאם ליכולת ההחזר שלו, ולגלות דרכים יצירתיות למקסום הרווחים בעסק עם מינימום סיכונים.

חברות ייעוץ פיננסי
חברות ייעוץ פיננסי

כך חברות ייעוץ פיננסי מסייעות ללקוחותיהן להפחית בהוצאות, למזער סיכונים ולמקסם רווחים

הייעוץ שמספקים יועצים פיננסיים, נשען כאמור על אנליזה מעמיקה של ההתנהלות העסקית במישור הכלכלי (ולא רק), מקורות המימון בעסק, ופרופיל ההשקעות שלו. כחלק מהתהליך, היועץ הפיננסי יבחן את הדוחות הפיננסיים בארגונכם, מבנה ההון העסקי, תזרים המזומנים, האשראי של העסק, וההשקעות שבוצעו.

על סמך אלו, היועץ הפיננסי שלכם יקבל תמונת מצב של יכולתו הפיננסית של הארגון, ואפיקי ההשקעה שניתן לפעול בהם מבלי להעמיס על העסק סיכון גדול מדי. במסגרת זו, יאותרו גם "החורים בספינה"  – קרי, כשלים בהתנהלות העסקית המובילים לדליפת כספים מהארגון החוצה, ויוצעו דרכים שונות לתיקונם.

 

מתי כדאי לפנות לייעוץ פיננסי?

ייעוץ פיננסי הוא תהליך שכדאי לבצע בשלב מוקדם ככל הניתן ואף לפני שהעסק מוקם בפועל. יועץ פיננסי יכול לסייע לכם בכתיבת תכנית עסקית, שבמסגרתה תוכלו למפות את כלל אפשרויות המימון הזמינות לכם, המתווה להחזר ההשקעה, ושלבי התהליך שתידרשו לעבור על מנת להפוך את המיזם שלכם לעסק רווחי וצומח בראייה קדימה.

כמובן, מעבר לייעוץ פיננסי לעסקים בשלבי הקמתם, חברות ייעוץ פיננסי יכולות לסייע מאוד גם לעסקים המצויים במשבר, עסקים המעוניינים לגדול, או חברות שמעוניינות לבצע הערכת מצב מסודרת לקראת ביצוע מהלך עסקי מסוים.

 

באיזו תדירות מומלץ להיעזר בחברת ייעוץ פיננסי?

תדירות הפנייה לחברת ייעוץ פיננסי תלויה מאוד בצרכי העסק. ישנם עסקים הפונים לייעוץ כלכלי תקופתי, פעם ברבעון, חצי שנה או אחת לשנה. לעומת זאת, ישנם גם ארגונים גדולים יותר, הנזקקים לליווי פיננסי צמוד במסגרת פעילותם, ולכן מסתייעים בחברת ייעוץ פיננסי בשוטף, על בסיס יומיומי, שבועי או חודשי.

 

איך נראה תהליך העבודה מול חברות ייעוץ פיננסי?

תהליך הייעוץ הפיננסי זמין בתצורות שונות, כתלות בצרכי הלקוח. ישנם לקוחות המסתייעים ביועצים פיננסים באופן נקודתי, לטובת התמודדות עם נושא ספציפי, או קבלת הדרכה כללית במסגרת הרצאה. יש מי שזקוקים לייעוץ פיננסי מלא לשם הערכת התפקוד הכלכלי של העסק כחלק ממהלך התייעלות ושינוי ארגוני מקיף, וישנם מי שבוחרים בליווי פיננסי אישי הנפרש על פני מספר פגישות ייעוץ. מנגד, ישנן גם חברות, המעסיקות יועצים פיננסיים שעובדים מולן באופן מתמשך וללא הגבלת זמן. הכל כתלות בצורך ובתקציב.

 

מהם שלבי העבודה מול יועץ פיננסי?

להלן שלבי העבודה המקובלים מול יועץ פיננסי:

  1. פגישת היכרות לטובת קבלת תמונת מצב ברורה של המצב הכלכלי בעסק. בשלב זה נבחנים ההתנהלות הפיננסית של הארגון והקשיים הנוגעים לה.
  2. בדיקת הדוחות הכספיים בעסק, התקציב והתוכנית העסקית.
  3. בניית תוכנית עסקית וכלכלית מפורטת הכוללת נתונים על רווחיות הארגון, תזרים המזומנים שלו והאשראי העסקי.
  4. מתן פתרונות לשיפור ההתנהלות הכלכלית בעסק וחיסכון בהוצאות. למשל, קיום משא ומתן לטובת צמצום עלויות מול הספקים הקיימים, רענון ספקים, שימוש בכלים טכנולוגיים חדשניים לייעול תהליכים, הפחתת עלויות כח האדם בעסק, וכיוצא באלו.

 

בשורה התחתונה

חברות ייעוץ פיננסי מעמידות לרשות עסקים שירותי ייעוץ כלכלי וליווי עסקי צמוד. במסגרת הייעוץ הפיננסי תוכלו לקבל מגוון כלים מקצועיים ולפתח מיומנויות שיסייעו לכם לסגל התנהלות פיננסית בריאה יותר בארגון, לשמור על האיזון הכלכלי בשגרה, לגייס פתרונות מימון, להגדיל את מחזור המכירות, לגייס לקוחות, לבצע מיזוגים ורכישות בצורה נכונה, ולבנות אסטרטגיה עסקית שתסייע לעסק לנסוק לגבהים חדשים.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא