ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ עסקי לעסקים

השאת רווחים היא מטרת העסק, גם על פי חוק. אולם, סביבת הפעולה של עסקים קטנים ובינוניים במשק, על אף הסיוע מטעם המדינה, לא פעם היא לא פשוטה. משכך, שימוש בשירות ייעוץ עסקי לעסקים הוא הכרחי, עבור אלו שאינם מתמצאים בכלל רזי העסקים. אם אתם צריכים סיוע במישור הפיננסי, השיווקי או הניהולי – אנחנו כאן בשבילכם.

המטרה – השאת רווחים

תכליתה של חברה, על פי סעיף 11 לחוק החברות, היא השאת רווחי החברה, תוך פעולה בהתאם לשיקולים עסקיים אינדיבידואלים. על אף שהדבר האמור נראה לנו מובן מאליו, עוגנו בחקיקה מגדיר אותו כדבר החשוב ביותר בחייה של חברה, מה שמעצים את הצורך האמור.

על אף שמציין הסעיף, כי החברה, בפעולתה, זכאית לשקלל פרמטרים שונים במהלך עבודתה הרגיל, לרבות תרומות שונות וכן התחשבות בענייני הנושים והעובדים שלה, מטרתה העיקרית של עסק, בין אם זעיר ובין אם ענק, היא ליצור רווחים.

 

העסקים השונים במשק

בישראל, על פי קביעת משרד הכלכלה, נהוג לחלק את העסקים לשתי קטגוריות, הן חברות, ועסקים קטנים ובינוניים. בעוד חברות היא הגדרה שיורית, לגדרה נופלים כלל העסקים שלא נכנסים באחת ההגדרות האחרות, לכל עסק ישנה הגדרה, בהתאם לשיעור העובדים המועסקים בו, וכן בהתאם לשיעור ההכנסות השנתי שלו.

 

עסק זעיר

בהתאם להגדרות, שהונפקו מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, עסק זעיר יהא עסק ששיעור העובדים בו לא עולה על ע 4 עובדים, ומחזור המכירות השנתי שלו לא חורג מסך של מיליון שקלים.

 

עסק קטן

עסקים קטנים, בניגוד לשמם, יכולים להוות אופרציה מלאה. ככלל, עסקים אלו יכללו, בהתאם להגדרות, סך של 20 – 5 עובדים, לצד מחזור מכירות של 20 מיליון שקלים. הסכום האמור, בחישוב חודשי, מעיד שיעור הכנסות חודשי של 1.6 מיליון שקלים, מה שבעיני חלקים מאיתנו, יגרום להרים גבה לעניין שמו, "עסק קטן".

 

עסק בינוני

מבין שלושת ההגדרות האמורות, ייתכן כי הגדרת עסק בינוני תהא התמוהה ביותר. עסקים בינוניים יהיו אלו אשר סך העובדים בהם נאמד בכ – 100 – 11 עובדים, לצד מחזור מכירות של עד 100 מיליון שקלים. משכך, עסקים אלו דואגים לפרנסה של משפחות רבות, הן של עובדי החברה, והן של בעלי המקצוע המתקשרים עם החברה.

 

יתרונות העסקים הקטנים

ישראלים אוהבים מאוד עסקים קטנים ובינוניים, מהסוג שצוין לעיל. בעבור רבים, עסקים אלו מהווים מפתח היציאה לעצמאות כלכלית, או לכל הפחות, לעבודה עבור עצמם בלבד. אולם, עסקים אלו בעלי חשיבות משמעותית, שכן להם שני יתרונות משמעותיים, הן חברתית והן מדינית.

 

השפעה חברתית – מוביליות, מכירים?

מוביליות חברתית הינו מונח, אשר נועד לתאר מעבר של אזרחים במדינה בין רמות סוציו אקונומיות בחברה. במילים אחרות, כיצד אדם מצליח לשדרג את מעמדו הכלכלי, ולעלות לשכבות העליונות. לעניין זה, עסקים קטנים בעלי משמעות גבוהה, שכן מביאים רבים, או לכל הפחות, את אלו שמצליחים, לסטטוס חברתי אחר, לכל הפחות בפן הכלכלי.

 

לא רק לעצמו – עסקים קטנים והמדינה

ההשפעה של העסקים הקטנים אינה נגמרת בין 4 כותלי ביתו של אדם, שכן לאלו השפעה משמעותית על המשק בכללותו.

בשנים עברו, נמצא כי 54% מתמ"ג המדינה מגיע מהתוצר העסקי של העסקים הקטנים והבינוניים. בנוסף, עסקים אלו מייצרים כ – 77% מהמשרות החדשות, מדי שנה, במשק הישראלי. משכך, אלו מהווים מנוע כלכלה משמעותי למדינה.

ייעוץ עסקי לעסקים
ייעוץ עסקי לעסקים

הלוואות בערבות מדינה – סיוע לא מבוטל

על רקע הנתונים שהוצגו לעיל, המדינה, בהיותה נהנית מתוצר העסקים, משתדלת לעודדם ככל הניתן. משכך, הסוכנות לעסקים קטנים, אשר צוינה לעיל, מעניקה לעסקים שונים סיוע בהפקדת ערבות לקבלת הלוואה. ערבויות אלו מוענקות בתנאים טובים, ומאפשרים צמיחה ופיתוח כלכלי.

 

לא כולם שורדים – מצב המשק הישראלי

למרות זאת, לא פעם עסקים נתקלים בשורה של בעיות בעת ההקמה. בין היתר, קשיים בירוקרטיים, גודלו המצומצם של השוק ושחקנים גדולים מקשים על עסקים חדשים לצמוח.

משכך, אנו עדים לסטטיסטיקה שאינה מחמיאה למשק, עם שיעור של 80% מקרב העסקים, שלא שורדים את שנתם הראשונה. בין שלל הפתרונות, עולה אחד המשמעותי והאפקטיבי ביותר, הוא שימוש בייעוץ עסקי לעסקים.

 

ייעוץ עסקי לעסקים – הפתרון האידיאלי

חברות ייעוץ עסקי, אשר משרתות כל עסק באשר הוא, מזעיר ועד תאגיד ענק, מהוות מקור ידע ותמיכה לכל בעל עסק באשר הוא. כידוע, אל עבר העולם העסקי לא מומלץ להגיע לא מוכנים, עבור אלו המעוניינים להגשים את מטרת החברה, המצוינת בחוק החברות, מומלץ להשתמש בשירותם של אלו.

 

אפיקי הייעוץ הרלוונטיים

הקמת עסק, ככלל, דורשת ידע רב, במגוון תחומים שונים. בין היתר, מגיעים אל תפקידי מפתח בחברות האמורות עורכי דין, המתמחים בדיני האסור והמותר בחברות, לרבות גיוסים כלכליים, רכישות שונות והתנהלות מול העובדים.

לצידם, על פי רוב, ניתן לאתר את רואי החשבון, המתמחים בכל הנוגע לתשלומים למוסדות השונים וניהול וניתוח הדוחות הכספיים. בנוסף, יגיעו לתפקידי המפתח אנשי שיווק, העוברים בבתי הספר למנהל עסקים, וכן אנשי הכלכלה והמקצועות המתמטיים, לאור ההיכרות עם העולם האנליטי.

אז מהם האפיקים שבהם יפעלו חברות הייעוץ העסקי, וכיצד הן יכולות לסייע לכם?

 

שיווק וניהול ארגוני

שניי האלמנטים החשובים ביותר, בהם יטפלו יועצי חברת הייעוץ, הם באספקט השיווקי והארגוני. בכל הנוגע באספקט השיווקי, בהתאם למוצרים אותם מוכרת החברה, ייבחנו קהלי היעד הפוטנציאלים, תנופה התחרות הקיימת בשוק, ייקבעו אפיקי הפרסום וההפצה העיקריים ועוד.

כמו כן, לעניין ניהול הארגון, יעלו מספר אספקטים שונים, הבוחנים הן את מידת היעילות בחברה והן את מידת שביעות הרצון של העובדים, שכן אלו שלובים זה בזה. בין היתר, ייבחן מערך העומד לעובדים, הליך הגיוס וההשמה ופרמטרים רבים נוספים.

 

הדרך לרווחיות – ייעוץ פיננסי וכלכלי

כאמור, מטרת העל היא השאת הרווחים. משכך, הייעוץ הפיננסי תופס מקום משמעותי למדי בפעילותה של החברה האסטרטגית. הייעוץ העסקי, בכל הנוגע לתחום הפיננסי והכלכלי, יכול להביא את החברה לנקודה אחרת לחלוטין, על סמך ידע וניסיון העומד ליועצים.

 

עולם שלם של ידע – דוחות החברה

מדי שנה, חברה מנפיקה שני דוחות עיקריים. האחד, דו"ח מאזן, הבוחן את שיעור הנכסים העומדים לרשות החברה, מצד אחד, וסך ההתחייבויות אשר החברה לקחה על עצמה מנגד. השני, דוח הרווח וההפסד, פורט את כלל ההכנסות וההוצאות של החברה מדי שנה, ומציג, לבסוף, את שורת הרווח הסופי.

שימוש נכון בשני הדוחות האמורים יכול להעניק מידע רב על העסק, שיוכל להביא להגדלת הרווחיות. בין היתר, יוכל מנהל החברה, או היועץ העסקי, לאתר נקודות בהן אפשר לחסוך, לרבות בהוצאות שיווק, פרסום ותשתיות, לאור ההיצע הרחב בשוק, ופרמטרים נוספים רבים.

 

לא רק מהדוחות עצמם – חיסכון והשבה

בנוסף לאפיקי הרווח שצוינו לעיל, היועץ העסקי יכול לדאוג לחיסכון גם בדרכים עקיפות. בין היתר, יוכל היועץ העסקי לבחון את מצבכם אל מול המוסדות הפיננסיים, ולדאוג, מחד, להחזרים כספיים ככל שהועברו תשלומים ביתר. כמו כן, היועץ, ככל שיהא כדאיות כלכלית בכך, לפעול לאיחוד הלוואות העסק, זאת לשם חיסכון בתשלום ריבית באופן שוטף.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא