ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

עסקים קטנים הם בעלי משמעות אדירה לכל כלכלה מקומית באשר היא, שכן מעסיקים את מרבית העובדים במשק, לצד תמורה משמעותית לתמ"ג המדיני. אולם, לא פעם, חוסר ניסיון יכול להביא את העסק למקומות שאינם רצויים. ייעוץ עסקי לעסקים קטנים – הפתרון לכל הבעיות שלכם.

עסקים קטנים – המנוע של הכלכלה

לא פעם אנו שומעים שעסקים קטנים מהווים, כאמור בכותרת, את המנוע של הכלכלה. על אף שמשפט זה נשמע די מוגזם, שכן בסופו של יום, מדובר על עסקים שכונתיים בלבד, האמרה מעוגנת במספר נתונים מפתיעים למדי.

בין היתר, בהתאם לפרסום של אתר גלובס, מהווים עסקים משפחתיים, קטנים ובינוניים כאחד, סך של 90% – 70% מהתמ"ג העולמי. בבחינת ארצות הברית בפרט, ניתן לראות כי אלו, אשר מעסיקים כ – 62% מכוח העבודה האמריקאי, מהווים למעלה מ – 80% מהעסקים במדינה, המכניסים לקופת המדינה כ – 6,000 מיליארד דולר בשנה.

 

הסטטיסטיקה – לא מחמיאה

על אף הנתונים המרשימים, הסטטיסטיקה אינה מסבירת פנים לאדם הממוצע, אשר מבקש להיכנס לעולם העסקים הקטנים.

בבחינת העשור האחרון, ניתן לראות כי מדי שנה נפתחים בממוצע כ – 50,000 עסקים קטנים ובינוניים. נתון זה, אשר מציב את הישראלים כאחת מהאוכלוסיות היזמיות הגדולות בעולם, אינו מעיד על שיעור ההצלחה, שכן שיעור העסקים הנסגרים מדי שנה עומד על 80% מאלו שנפתחים, קרי, 40,000 עסקים נסגרים מדי שנה.

 

הבעיה הפתרון – ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

אחת הסיבות העיקריות, אם לא העיקרית, לסטטיסטיקה העגומה, היא חוסר ידע. רבים, מתוך רצון לעבוד בעבור עצמם, ולהגיע לרמת השתכרות גבוהה, יוצאים אל עולם העסקים ללא ידע מקדים. פעולה זו יכולה להיות בעלת משמעות כלכלית רבה, שכן עסק שנסגר, משאיר אתכם עם בור עצום בכיס.

בעבור אלו נועדו מוסדות הייעוץ האסטרטגי לעסקים קטנים. חברות אלו, אשר מתמחות בהשקת עסקים וניהולם לאורך זמן, יוכלו להביא את העסק לשגשוג וצמיחה, ומשכך, לנחת רוח לבעל העסק. אז מהם האפיקים בהם יסייעו לכם חברות הייעוץ העסקי?

 

בשלב הראשון – שיווק

לא פעם, עסקים  לא מצליחים למנף עצמם, ונשארים בדשדוש כלכלי, בשל מהלכי שיווק שגויים. באם נבחן את חברת אפל, נוכל לראות כיצד שיווק נכון, הכולל מיתוג ומיצוב מוצר, יכולים לגרום לכך שהמוצר טוב, שעלותו אינה יקרה כלל, ייתפס על ידי האוכלוסייה כמוצר פרימיום איכותי, ויוביל לשולי רווח גבוהים למדי.

 

בחינת המוצר – 4P's

תמהיל השיווק, או בשמו שצויין בכותרת, ה – 4P's, הינו מודל שיווקי, אשר פורס את ארבעת המאפיינים, אותם יש להגדיר לכל מוצר. נציין כי המאפיינים האמורים, הם מוצר, מחיר, מקום וקידום, קשורים אחד בשני באופן ישיר, ומשפיעים אחד על השני. ריכוז ושימוש בארבעת הפרמטרים הללו יוכל לסייע לכם להנפיק את האסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר עבור המוצר.

 

מוצר – מהו?

יכול להיות הן מוצר והן שירות, אותו צריך לדעת לאפיין. ככל שתוכלו לאפיין את המוצר אותו אתם מוכרים על גבי מסמך, תוכל לשכנע את הלקוחות שלך ביותר קלות לקנות אותו. תיאור המוצר בעיר יסייע לנו להסביר ללקוח מה התועלת מאיתנו, ולמה אנחנו עדיפים על אחרים.

 

סופר, אונליין ומה שביניהם – מקום המכירה

ככלל, עונה על השאלה איפה נשווק את המוצר, שכן יכול להיות בדוכן, בסופר, באונליין או מדלת לדלת, בהתאם לבחירתכם. ערוצי ההפצה האמורים הללו חשובים, כי הם מסייעים לנו להחליט לאיזה לקוחות אנחנו מכוונים את המוצר.

 

מחיר – למי את מכוונים את המכירה?

מחיר המוצר הוא אחד החלקים הכי חשובים בכיוון לקהל היעד, שכן יקבע, באופן די רחב, מי יהיה קהל הלקוחות שלנו, לאור הפערים דמוגרפיים וסוציו-אקונומיים בחברה. חשוב לציין שמחיר המוצר ייקבע גם בהתאם למקום בו מוכרים, שכן אנחנו מכוונים לקהל יעד מסוים.

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים
ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

האספקט הפרסומי – קידום

כיצד אני מקדם את המוצר בקרב לקוחות? – בעזרת קידום.

חלק הקידום מגדיר איך אני ממצה את עצמי מול קהל הלקוחות, ועונה על השאלה האם אני מכוון לקידום ממומן ברשתות, אולי קידום אורגני, מפה לאוזן או אולי אף דיוור במייל (כן, גם זה קיים). שאלה נוספת שתעלה, היא לאחר קידום המוצר, כיצד אני משמר לקוחות להבא, האם עם ידי יצירת מועדון לקוחות, הטבות בגין רכישה שנייה וכו'.

 

לא פחות חשוב – הארגון

ניהול ארגון, כפי שיודע כל מנהל, היא מטלה אינה פשוטה כלל. עובדים בעלי אילוצים שונים, הצורך ביצירת תמריצים ועידוד לתפוקה איכותית יכולה להיות בעלת משמעות רבה. אולם, בניגוד לתפיסה הרווחת, היא שניהול הארגון עולה בשל צורך כלכלי בלבד, היא שגויה, כפי שנסביר מיד.

 

האספקט כלכלי – הבסיס של כל פעולה בעסק

ניהול ארגוני נכון יכול לחסוך כסף רב. בין היתר, ניתן, על ידי מיפוי ואפיון הארגון ועובדיו, לאתר אבטלה סמויה, או במילים אחרות, מי העובדים הלא יעילים, עליהם אפשר לוותר.

הבסיס התיאורטי לניתוח כמות עובדים אידיאלית היא תועלת שולית פוחתת. על פי התזה המדוברת, ככל שיש יותר עובדים במקום העבודה, כך אלו יהיו פחות פרודוקטיביים, בעיקר על רקע יותר מדי ידיים פועלות. יועץ אסטרטגי איכותי יכול להנפיק לכם מידע כיצד ניתן לחסוך בעלויות העובדים האמורים, כלומר, מי הם העובדים היעילים, וכמה עובדים נדרשים לשם תחזוקת העסק כראוי.

 

בין אישי

מעבר לנושא הכלכלי, שפורט לעיל, עולה האמירה הנודעת "עובד טוב הוא עובד שטוב לו".

את הקביעה האמורה הבינו לאורך השנים, שכן בעבר הייתה נהוגה גישה לפיה עובדים הם עצלנים ודורשים פיקוח מתמיד. מנגד, כיום, חלה נטייה לכיוון סיפוק צרכיו הנוספים של העובד, בין היתר, לאור שיעור הזמן שהעובד מבלה בעבודה.

 

מודל שני הגורמים של הרצברג – כסף, אבל לא רק

את התזה האמורה ניתן להמחיש על ידי התיאוריה של הרצברג. לפיה, ישנם שני צרכים לאדם במקום העבודה, הם היגיינה והנעה. היגיינה מתקשרת לאפיק הגשמי של העבודה, ומענה עליה, מצד המעסיק, תמנע חוסר שביעות רצון.

לצידה, ההנעה מדברת על כלל הגורמים הקשורים בהגשמה העצמית של העובד. עמידה עליו תעניק לעובד שביעות רצון ופרודוקטיביות יתרה.

 

שימוש במודל לרווחיות העסק

שימוש בשירותיו של יועץ עסקי, בין היתר, יוביל למענה על שני התנאים הללו. על ידי עמידה באלו, לצד ביצוע תחשיב פיננסי, יכול להביא היועץ למצב בו כלל העובדים של העסק בעלי שביעות רצון, ומשכך, עובדים באופן יעיל, וטובתם היא טובת המערכת.

 

לחלשים במספרים – ייעוץ כלכלי

השאיפה של כל בעל עסק, בין אם בין כותלי עסק קטן ובין אם בעלי תאגיד ענק, היא להיות רווחי ככל הניתן. לשם הגעה לרווחיות זו, יש להתחמק ממספר בעיות, דוגמת תמחור לקוי, אשר מחד יכול לדחות לקוחות, ומנגד יכול להביא להפסדים בגין מוצר.

מעבר לכך, עסקים רבים נתקלים בפער בהתנהלות מול מוסדות פיננסיים. לא פעם, הבנק, מס הכנסה וגופים נוספים מערימים קשיים על בעלי העסקים, ולעיתים, הדבר מגולם בריבית גבוהה על הלוואות שננטלות.

 

יועץ עסקי – הפתרון לכל הבעיות

שימוש בשירותיו של יועץ עסקי יכול למנוע הוצאת כספים מיותרת, והגעה לרווחיות מקסימלית. בין היתר, ישתמש היועץ העסקי בשני דוחות תקופתיים, מאזן רווח והפסד, לשם הוצאת מידע על העסק.

כמו כן, יועץ איכותי יסייע לבעל העסק בניהול תזרים המזומנים, שכן בהיעדר תזרים יציב ואיתן, העסק לא יאריך ימים. 

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא