ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ עסקי לעסקים בינוניים

עסקים בינוניים, בניגוד לשמם, לא קטנים בכלל. עשרות עובדים ומיליוני שקלים בחודש, נופלים על כתפיו של מנהל העסק, שלעיתים, לא צבר את הידע המספיק לשם ניהול האופרציה לשגשוג מוחלט. ייעוץ עסקי לעסקים בינוניים נועד להעניק למנהל את הידע הדרוש לו בדרך עקיפה, ומשכך, לתרום לחברה, ולכל המושפעים ממנה. 

ייעוץ עסקי לעסקים בינוניים – לא בינוני בכלל

על פי הגדרות משרד הכלכלה, עסק בינוני הוא עסק בו מספר העובדים נע בטווח שבין 100 – 11 עובדים. בנוסף, עסק בינוני יהא עסק שמכניס לקופתו עד כ – 100 מיליון שקלים בשנה. משכך, עסק בינוני, בניגוד לשמו, הוא עסק בעל משמעות אדירה, הן לבעליו, והן לאנשים הנוגעים בדבר, דוגמת עובדים, המשתכרים על בסיס פעילות העסק, וכן הגורמים השונים עמם העסק עובד.

על פי האמור לעיל, לשגשוגו של העסק משמעות רבה, וקריסתו של העסק, יכולה להיות בעלת משמעות שלילית לרבים, ובראשם, בעל העסק, אשר יוכל לעמוד בפני אתגר כלכלי קשה ביותר.

המשק הישראלי ועסקים

בעבור חברות ועסקים בינוניים, המשק הישראלי מהווה משק מורכב למדי. מאפייני המשק, אשר מתגלה כבעל ריכוזיות גבוהה וסדר גודל שאינו דומה למדינות אירופה המפותחות ולאימפריות התעשייה העולמיות, בהן ארה"ב וסין, אינן מאפשרות יצירת תחרות בקלות, בכל מגזר עסקי עליו ניתן לחשוב.

מעבר לקושי בתצורת המשק עצמו, ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על הקושי בשגשוג במשק הישראלי, לרבות המצב הביטחוני, אשר מקשה על בעלי העסקים להצליח באופן משמעותי, ללא ידע מספיק בתחום.

 

הקושי הראשון – קשיי מימון

לא פעם נתקלים בקשיים להציג בטחונות ברמה גבוהה. הבנקים מחשיבים את אלו לבעלי סיכון גבוהה, ומשכך, אלו מתקשים בהשגת אשראי.

על אף שהמדינה, לא פעם, מעניקה גב כלכלי להלוואות אלו, המוכרות בתור "הלוואות בערבות מדינה", עסקים בינוניים לא זוכים לאישור רב של הלוואות אלו, שכן בהתאם לדו"ח מטעם ה – OECD, שיעור העסקים הבינוניים בישראל, הזוכים לקבלת ערבות מדינה, עומדת על 7% בלבד מסך הבקשות.

 

קשיים מול בירוקרטיה

בניגוד לעסקים הגדולים הפועלים בישראל, להם לוביסטים רבים ברחבי הכנסת, וקשרים ישירים, בשל כוחם הכלכלי, למוקדי הכוח השלטוניים, לא כך מצבם של העסקים הבינוניים.

היעדר קשרים עם גורמי שלטון, יכולים להביא לקשיים רבים. בעוד לעיתים אלו לא יוכלו להגיע להסדרים מקלים אל מול השלטונות, הניתנים לחברות גדולות, לעיתים הם גם לא יוכלו להשיג את המינימום, שהוא הזכויות המגיעות להם.

 

הסיבה העיקרית לכישלון – חוסר ידע

רבים חוסר ידע, תכנון לא מוקפד וחוסר הכנה עסקית, מהווים את עיקר הסיבות לחוסר הצלחה של עסק. הטענה אמורה מתחזקת על רקע העבודה שישנם משתנים רבים שונים, עליהם יש לעמוד בפתיחת עסק, אשר מעוניינים להשפיע על עתידו.

ככלל, על כולם ניתן לעמוד, ולהגשימם באופן ראוי, על ידי הכנת תוכנית עסקית ראויה לשמה.

 

תוכנית עסקית – המוח של העסק

על פי ויקיפדיה, תוכנית עסקית היא "מסמך ניהולי המספר תמונה עתידית כוללת של העסק או המיזם מכל הבחינות". בין היתר, תכלול התוכנית העסקית נתונים ודרכי פעולה בנושאי שיווק, תפעול, מבנה הארגון וכספים.

נחזור שוב על האמור בכותרת – התוכנית העסקית היא המוח של העסק. לא מדובר על מוח במובן האינטואיטיבי, שחושב ומתפעל, אלא מוח בירוקרטי, אשר מגיע מוכן לכל פעולה, לאחר ביצוע תחשיבים וכו'. מדובר על הא' ב' של עסק. ככל שיצאתם לדרך, ללא תוכנית עסקית שלמה, המציגה נתונים לגבי רווחיות עתידית, סביר להניח שתיכנסו למערבולת, ולא תצליחו להגיע לכדי רווחיות.

ייעוץ עסקי לעסקים בינוניים
ייעוץ עסקי לעסקים בינוניים

אז מה כולל ייעוץ עסקי?

ראשית, ייבחן מצב העסק כיום, ולאורו ייבחן שיעור הסיוע ומספר האפיקים בהם יש לפעול. הבחינה תתבצע על רקע הדוחות הכלכליים של העסק, וכן על סמך המידע אשר יימסר מבעל העסק עצמו.

ככלל, לכל עסק ייקבעו אפיקי סיוע בהתאם לצרכיו, כאשר האפיקים השונים בהם ניתן סיוע מטעם חברת הייעוץ העסקי הם התנהלות פיננסית, שיווק ומכירות, ייעוץ ארגוני, תפעול וליווי מנהלים.

 

התנהלות פיננסית – כי שורת הרווח היא הקובעת

על אף שישנם אפיקים רבים לסייע לחברות, וידע רב שנדרש לשם הבאת חברה למצב של רווחיות מוחלטת, חשיבות ההתנהלות הפיננסים היא החשובה מכולן, שכן כאמור בכותרת, שורת הרווח היא הקובעת. במילים אחרות, ניתן לקבוע כי גם אם בעל עסק אינו ממומחה שיווק ואינו יעיל באופן מקסימלי, ככל ששורת הרווח חיובית, מספיקה, אין מקום לדאגות.

 

הסיוע הכלכלי – למי שקורס תחת העומס

סיוע כלכלי יינתן לחברות אשר פועלות באופן שאינו אופטימלי במישור הכלכלי. בין היתר, ניתן לאתר תחת הסיוע האמור ייצוג מול בנקים ומוסדות פיננסיים שונים, כך שהחברה תוכל, לדוגמה, לקבל הלוואות לשם שיפוץ העסק או התרחבותו, בתנאים טובים יותר.

כמו כן, בשל תשלומי המקדמות למס הכנסה, ייתכן כי אתם זכאים לקבלת החזר, ואתם כלל לא מודעים לכך. נתון זה, לצד נתונים שונים נוספים, ניתנים להסקה על ידי הדוחות השונים, והיועצים כאן כדי להסביר הכל.

 

שיווק ומכירות – ממגדל השן ועד לצרכן הקצה

נהוג לשני העולמות המדוברים כאחד. על אף שבמהות מדובר על עבודה חופפת, אין מדובר על עבודה מקבילה. בעוד אנשי השיווק, אשר לכאורה יושבים במגדל השן, מגדירים מדיניות ואסטרטגיות שיווק, את קהל הלקוחות אליו יפנו ואת אפיקי הפרסום וההפצה, אנשי המכירות נועדו בשביל להגשים את המטרה האמורה.

 

אז איך מסייעים לי בשיווק ומכירות?

מעבר לבניית תוכנית אסטרטגית שיווקית, המתבססת על מודלים שונים מעולם המחקר השיווקי, ישנה אפשרות להענקת הכשרה לאנשי המכירות, לרבות על ידי יצירת מערך תגמולים נוסף.

נציין כי שימוש בייעוץ עסקי לעניין שיווק ככל שמעוניינים לצאת עם מוצר חדש לשוק, או לחילופין, יש רצון להשתלט על קהל לקוחות חדש, שכן אנשי השיווק, ידעו כיצד להגשים את חלומכם.

 

ייעוץ ארגוני ותפעולי – יעילות וחיסכון

ייעוץ ארגוני ותפעולי נוגע לכל עולם מערך ההפצה. ככל שמדובר על עסק בינוני, אשר מחזור המכירות שלו עולה לכדי עשרות מיליונים בחודש, תוך העסקה של עשרות פועלים, סביר להניח שייעוץ בסקטור האמור חשוב לכל עסק בינוני.

בין היתר, בעולם הייעוץ הארגוני והתפעולי, יסופק מידע אודות תועלת שולית פוחתת של עובדים, קרי, מספר העובדים שאינם יעילים, נתונים אודות יעילות מערכי ההפצה והתפעול של החברה, לרבות באספקט הלוגיסטי, וכן נתונים אודות שביעות רצונם של העובדים הקיימים ומידת יעילותם.

 

ליווי מנהלים – עד להשלמת המבט הניהולי

"אדם חכם לומד מטעויות של עצמו. אדם מבריק, לומד מטעויות של אחרים". ספק אם שמעתם את המשפט הזה, אך לעניין ליווי מנהלים, אין ספק שהוא עושה את העבודה.

בעבור בעל עסק בינוני, המשמעות של למידה מטעויות של עצמו היא בעלת השלכות כלכליות מרחיקות לכת. משכך, מנהל אשר מעוניין להפיק מן העסק את המירב, ידאג להקיף את עצמו באנשים הנכונים, אשר יעניקו לו ליווי בכל החלטה. בדרך זו, החלטות המנהל יתקבלו מתוך ניסיונם של אחרים, ויהיו האופטימליות בעבור החברה.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא