ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ עסקי לחברות גדולות

מחפשים ייעוץ עסקי לחברות גדולות? בעמוד זה, תלמדו על יתרונותיו על פני סוגי ייעוץ אחרים, למי הוא מתאים, באילו מקרים, ומתי הוא כדאי. כל זאת ועוד, בעמוד זה.

ייעוץ עסקי זה, הוא סוג מסוים של ייעוץ עסקי – אשר כשמו כן הוא – מתמקצע במתן שירותי ייעוץ לארגונים או חברות גדולות. מדובר על חברות אשר יש להן מחזור שנתי גדול, כמות עובדים גדולה יחסית ופועלת ב"ליגה אחרת" מאשר עסקים קטנים.

מטבע הדברים, התחום של ייעוץ עסקי לחברות גדולתו הוא חשוב, משמעותי ונבדל מאשר תחומים אחרים בספרה של הייעוץ העסקי משום שישנם תנאים ייחודיים רבים לחברות הגדולות אשר לא רלוונטיים לתחום עסקיים רבים ואחרים – מה שמעמיד את הצורך בשירותי ייעוץ שמכוונים לתנאים הייחודים האלו.

במאמר זה יוסבר אודות השירותים של ייעוץ עסקי לחברות גדולות, היתרונות המיוחדים שלו, במה הוא נבדל משירותי ייעוץ עסקי לחברות אחרות ודגשים חשובים אחרים שכדאי לשים לב אליהם לפני שניגשים לקבל את הייעוץ העסקי – שיסייעו להבין בדיוק מה הולכים לקבל.

 

ייעוץ עסקי לחברות גדולות – יתרונותיו

היתרונות של ייעוץ עסקי לחברות גדולות הם רבים ונובעים מהתנאים הייחודיים שחברות גדולות מתמודדות איתן – אסטרטגיות שיווקיות מסוג אחר, קשיים אחרים הקשורים למשאבי אנוש (היכולת לקדם עובדים, להותיר אותם בארגון, למקסם את התפוקה שלהם), וסוגיות אחרות במישור המשפטי והחשבונאי.

 

שיווק

השיווק של חברות גדולות הוא אחר מאוד מהשיווק של חברות קטנות – אשר הרבה פעמים יעדיפו להשקיע את כמות המשאבים שיש להם (שהיא לרוב מוגבלת למדי) בשיווק ממוקד ברשתות החברתיות והיעזרות מעת לעת בפרסומים יותר דרסטיים.

כאן, מדובר בשדה אחר, אשר בו כמות התקציבים היא אחרת משום שלרוב פונים לקהלי יעד רבים הרבה יותר. לכן, יש להיעזר בכלים שיווקיים אחרים על מנת למשוך את סוג הלקוחות הזה ולייצר השקעה משתלמת ביחס לכמויות המשאבים הגדולות שמשקיעים.

בהתאמה, לרוב, כמות הנתונים שמסתמכים עליהן היא רחבה ומקיפה הרבה יותר ונעזרים בכלים מתמקדים של ניתוח דאטה, נעזרים בקבוצות מיקוד על מנת להבין מה היא האסטרטגיה השיווקית המתאימה ביותר לקהל היעד שרוצים להגיע אליו ועוד טכניקות רבות.

הייעוץ העסקי מאפשר לקחת את כל הכלים האלו וליישם אותם ברמת הפשטה גבוה יותר – תוך התסכלות על המשמעויות העסקיות והארגוניות הרחבות יותר של האסטרטגיה השיווקית של הארגון – שצריכה להיות מותאמת לתנאים המיוחדים שהוא נמצא בהם.

 

משאבי אנוש וכוח אדם

האתגרים הארגוניים במישורים האלו משמעותיים ביותר. משום שמדובר על ארגונים גדולים, הצורך בכוח אדם איכותי במיוחד שיכול לנהל את כמויות הכסף והמשאבים האלו גדול מאוד ולכן יש להתאים באופן מדויק את הטיפול בעובדים ביחס לאתגרים שהשוק מעמיד.

למשל, שוק ההייטק הוא שוק שבו ישנה תחרות גדולה מאוד על העובדים ולכן יש להיעזר באסטרטגיות רבות על מנת להותיר אותם במקום העבודה – גם אם המשכורת שניתנת היא יחסית גבוהה, יש צורך לייצר למשל סביבת עבודה נעימה, פורייה ומפתחת על מנת שהעובד יבחר להישאר.

גם כאן – על אף שמדובר על תחום ההתמחות של מחלקות כוח האדם בכל ארגון, ההסתכלות של היועץ העסקי היא כזו שמאפשרת להסתכל על המדיניות כחלק ממהלכים רחבים יותר הקשורים בקבלת ההחלטות בארגון. גם כאן, יש לזה יתרונות משמעותיים ביותר.

 

בניית תוכנית אסטרטגית

משום שחברה גדולה חייבת מנגנון מדויק לקבלת החלטות – אשר פועל באופן שיטתי ובהתאם למטרות מוגדרות מאוד ולתוכניות ארוכות טווח – אחד הדברים הטובים ביותר שחברה גדולה צריכה היא תוכנית אסטרטגית מדויקת לטווח הארוך. מדובר בתהליך חשוב מאוד שעל החברה לעשות על מנת לטייב את האופן שבו הוא מתנהלת.

ייעוץ עסקי לחברות גדולות
ייעוץ עסקי לחברות גדולות

העתיד של החברה

בבניית התוכנית האסטרטגית ניתן להסתכל על מספר אספקטים שונים שהחברה צריכה לשים לב אליהם כאשר היא פועלת לבנות את התוכנית. הדבר הראשון והחשוב ביותר בהקשר הזה הוא – איפה החברה רואה את עצמה ממוקמת בעתיד הקרוב והרחוק.

התשובות לשאלות האלו יכולות להיות מגוונות מאוד ועל החברה להכריע בהן – על מנת שכל מהלך שהן עושות יתאים למטרות האלו שלהן. מטבע הדברים, גופים שונים בחברה יכולים לראות אותה מתקדמת למקומות אחרים וחשוב ללבן את זה בתור התחלה – האם החברה הולכת לגדול בתחום שלה או להיכנס לתחומים אחרים, האם החברה רוצה לגייס עוד הרבה עובדים או דווקא לעבור למבנה עסקי אחר.

מדובר בשאלות הרות גורל. כאשר מתכווננים למטרות, לאחר שמגדירים אותן – ניתן לקבל כל החלטה לאור המטרות השונות המוגדרות – האם המהלך הזה הולך להביא את החברה למקום שהיא רוצה להיות בו בעתיד או שמא דווקא יעכב אותה? כיצד מהלך מסוים משרת את המטרות המדוברות ועוד.

 

מהמופשט לקונקרטי – יעדים לטווח הקצר והבינוני

לאחר שמקבלים את ההחלטה לאן החברה הולכת להגיע בעוד כמה שנים, ניתן יהיה להסתכל על היעדים שעומדים בדרך למטרה הזו. לכן, כדאי מאוד גם להגדיר מטרות לטווח הקצר והבינוני – על מנת לסמן שהחברה עומדת ביעדים השונים שהיא הגדירה לעצמה ונמצאת במסלול הנכון.

מעבר לזה, יש להגדרת היעדים האלו משמעות חשובה מאוד למשקיעים ולמשקיעים פוטנציאליים בחברה – ככל שהם יקבלו יותר וודאות באשר למטרות שהחברה הולכת אליהם (אם כי המטרות האלו לא יכולות להיות מפורטות מידי, לפחות לא מה שמפורסם על מנת שישמרו היתרונות המסחריים שלה) – הם יהיו שקטים יותר להשקיע בחברה.

 

לקראת צמתים משמעותיים בשימור החברה

כאשר חברה גדולה נמצאת בשוק זמן מה – תמיד ישנם צמתי החלטות עקרוניים. גם אם לא יכולים להבחין בהם באותו הרגע – יש לקבל כל החלטה שיכולה להשפיע על המבנה של העסק (למשל האם לפתח איזושהי טכנולוגיה, לרכוש שירותים חדשניים מסוג מסוים ועוד) באופן מדויק ושקול.

לרוב, נוכחותו של יועץ שנמצא שנים רבות בתחום – יכולה להוסיף עוד עין נוסף שמיומנת מאוד בהיכרות עם החלטות שיכולות להקל משמעותית על היכולת של העסק להתמודד עם סיכונים ולקבל החלטות שיכולות להקפיץ את החברה לרמה נוספת ולהגדיל משמעותית את ההכנסות שלה.

לעיתים, ניתן להסתייע בהטעמה של טכנולוגיות קבלת החלטות אלגוריתמיות שמסייעות בהתמודדות עם סיכונים מן הסוג הזה – על מנת לייצר ניבוי מדויק יותר של יכולת ההצלחה של ההצעות מן הסוג הזה.

 

למי מתאימים שירותי הייעוץ לחברות גדולות?

שירותי הייעוץ לחברות גדולות מתאימים ואף הכרחיים לכל חברה גדולה באשר היא. יש צורך בליווי מוקפד של איש מקצוע נוסף שיסייע לחברה לקבל החלטות שבאופן מוסדר, מדויק ומוסדר. לאור ניסיון ארוך שנים ניתן להצביע בבירור – חברות גדולות אשר נעזרות בשירותי ייעוץ מצליחות הרבה יותר בקבלת ההחלטות הארגונית שלהם וההצלחה בטווח הארוך גדלה.

חשוב לזכור שמדובר על תהליך שיכול להיות קשה ולדרוש עמל רב מבכירי החברה – בייחוד בהתחלה בתהליכי ייסוד התוכנית העסקית והאסטרטגית, על אף שזה גוזל זמן רב – מדובר על עבודה חשובה מאוד – שיש להיות נכונים להשקיע אותה על מנת לייצר את ההצלחה הזו. למידע על מנטרורינג וליווי אישי למנהלים בכירים, לחצו כאן.

 

לסיכום

שירותי הייעוץ לחברות גדולות הם שירותים שמותאמים בדיוק לחברות גדולות ולצרכים שלהן, ביחס למצב המשפטי הייחודי שלהן, לשוק בו הן נמצאות, לנורמות השונות הנמצאות בו, על כל המשתמע מכך. לכן, מדובר על שירותים שיכולים להגדיל משמעותית את התפוקה של החברה ולהפוך אותה לטובה יותר.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא