ייעוץ עסקי לחברות MVP

השכלה פיננסית לעסקים

ניהול עסק אינו עניין של מה בכך. ההצלחה העסקית נשענת על הצלחה מקצועית הנגזרת כשלעצמה, מן היכולת לבנות בסיס לקוחות יציב ונאמן, ולנהל בצורה נכונה את התזרים העסקי וההשקעות של הארגון. ניהול פיננסי עקבי הוא המפתח ליצירת איזון בין ההכנסות להוצאות העסקיות, כך שבתום מחזור הפעילות יישארו בעסק מספיק רווחים שיאפשרו לו לצמוח. זאת באמצעות בניית תוכנית פיננסית לעסק, שתעניק לו מטרה ברורה.

על מנת להצליח במשימה, בעל העסק צריך לקבל הדרכה פיננסית לעסקים שתחזק את בקיאותו בניהול ההיבטים הכספיים והחשבונאיים בעסק. מהי בעצם השכלה פיננסית לעסקים? מהם הדברים שעל בעלי העסק ללמוד, על מנת שיוכלו להצליח ולייצר עסק יציב ורווחי? והיכן ניתן לרכוש את הכלים הכה חיוניים הללו? בשורות להלן נרחיב את היריעה בסוגיות חשובות אלו.

השכלה פיננסית לבעלי עסקים – אבן הפינה של כל עסק מצליח

השכלה פיננסית לבעלי עסקים הינה תהליך שבו לומדים בעלי עסקים את עקרונות הניהול הפיננסי של העסק. נקודת המוצא בהליך ההשכלה הפיננסית היא שבעל העסק מכיר היטב את תחום הפעילות שלו. לפיכך, כל מה שנדרש לו הוא הבנת העקרונות להשגת איזון פיננסי ורווחיות.

השכלה פיננסית כוללת עקרונות מתחום הנהלת החשבונות, ניהול תזרים מזומנים וניהול הסיכונים הפיננסיים לעסק. בנוסף, בעלי העסק ומי שמתפעלים אותו צריכים ללמוד איך לבנות תקציב, להעריך את הרווחיות של העסק ולעקוב אחרי התוצאות העסקיות. זאת במטרה לנטר מראש עסקאות בעייתיות ולמנוע הפסדים.

 

היכן בעלי עסקים יכולים לרכוש מיומנויות וכלים לניהול פיננסי אפקטיבי בעסק?

בעלי עסקים המעוניינים להבין טוב יותר את התהליך העסקי, יכולים לעבור קורס ניהול פיננסי לעסקים. קורסים כאלה כוללים את העקרונות החשובים לניהול העסק ואיך לשפר את הרווחיות שלו. בין השאר, הקורסים לניהול פיננסי כוללים רכיבים כגון תמחיר, תקציב לעסק וכן תזרים מזומנים. בנוסף, נכללים בהם ניהול הסיכונים וניהול התקציב של העסק.

השכלה פיננסית לעסקים
השכלה פיננסית לעסקים

על קורסי השכלה פיננסית לעסקים והתכנים הנלמדים במסגרתם

להלן הנושאים העיקריים שכל בעל עסק צריך להתמקצע בהם:

  1. תמחיר: בעל עסק חייב לדעת כיצד לבצע תמחיר מוצרים ושירותים לעסקים בצורה נכונה. לא מעט עסקים עם פוטנציאל גבוה, קרסו רק משום שבעל העסק ומי שבנה את התוכנית העסקית שלו, לא השכילו לתמחר נכון את השירותים והמוצרים שהעסק משווק. לכאורה, מדובר בחישוב פשוט של מחיר רכישה מול מחיר מכירה. למעשה, מחיר הרכישה של מוצר הוא רק חלק מהמחיר שלו. כאשר לוקחים בחשבון את ההשקעה הנוספת בתהליך – עיבוד המוצר, אחסון, עלות השיווק והשינוע ללקוח, מתברר המחיר האמיתי והריאלי של המוצר או השירות שהעסק מספק. הערכת רווחיות העסק בצורה נכונה, תלויה במידה רבה בתמחור נכון.
  2. בניית התקציב לעסק: בניית תקציב עסקי היא עניין מורכב. בעל העסק אולי לא חייב להבין את כל הניואנסים, אבל חייב להיות מעורה בהליך בניית התקציב. זאת משום שהערכה נכונה של ההוצאות מסייעת לקבל תמונה נכונה של מצב העסק בכל רגע נתון. בנוסף, בעל העסק חייב לנהל מעקב הוצאות בעסק על מנת לוודא שהתקציב הוא ריאלי ולערוך התאמות במקרה הצורך.
  3. תזרים מזומנים: ניהול תזרים מזומנים בעסק הוא אחת מנקודות התורפה בכל עסק. המעקב אחרי התנהלות ההון בעסק צריך לכלול לא רק מעקב אחרי ההכנסות וההוצאות, אלא גם מעקב אחרי התזמון שלהן. ניהול שגוי של תזרים המזומנים עלול לגרום לכך שעסק שהוא רווחי על פי כל אמת מידה, מגיע למצב של חדלות פירעון רק משום שלא היתה קורלציה בין ההכנסות וההוצאות שלו. ניתוח דוחות כספיים בעסק בצורה מקצועית, עשוי לגלות כבר בשלב מוקדם את הכשלים הפיננסיים ולתקן אותם לפני שייגרמו לעסק נזקים בלתי הפיכים.
  4. ניהול סיכונים והשקעה בעסק: מעבר לניהול השוטף של העסק, חייב בעל העסק להכיר גם את נושא ניהול הסיכונים וניהול התקציב העסקי. זאת, על מנת להימנע מהשקעה לא שקולה מצד אחד, או השקעה לא מידתית או בתזמון גרוע מצד שני.
  5. ניהול סיכונים: ניהול סיכונים פיננסיים בעסק פירושו ניהול נכון של הכספים והשקעה נכונה ומידתית ברכישת חומרי גלים, סחורות ושירותים, אל מול ההכנסות הקיימות והצפויות של העסק. הניהול הפיננסי קשור לניהול המלאי, ניהול כוח האדם וניהול הכספים הצבורים בחשבונות העסק בצורה נכונה.
  6. השקעות בעסק: השקעות עסקיות מהוות חלק בלתי נפרד מההתפתחות העסקית. עם זאת, בעלי עסקים רבים מתבלבלים בין השקעה להוצאה או שוגים בתזמון ההשקעה בצורה שיוצרת חור משמעותי בתקציב ומסכנת את יציבות העסק.

 

מה בין ייעוץ פיננסי, השכלה פיננסית לעסקים ופתרונות מימון לעסקים?

על מנת לנהל את העסק בצורה הולמת, להרוויח ולהצמיח את העסק, הדבר החשוב ביותר שבעלי העסק צריכים הוא לקבל ייעוץ פיננסי לעסקים מגורם מנוסה, שמכיר הן את העולם העסקי והן את העולם הפיננסי. זאת, יחד עם השכלה פיננסית וליווי פיננסי לבעלי עסקים. ההשכלה הפיננסית נועדה לאפשר לבעל העסק להבין את התהליכים השונים המתרחשים בו.

לעיתים קרובות מדובר במספר תהליכים בו זמנית שיש לעקוב אחריהם. עם זאת, הניהול הפיננסי של העסק חייב להיות בידיו של איש מקצוע האמון על ניהול פיננסי והובלת העסק לרווחיות וצמיחה. זאת לטובת בעלי העסק וגם לטובת העובדים, שעבורם העסק הוא מקור הפרנסה.

 

מה חשוב שכל בעל עסק ידע בנוגע לגיוס מימון והלוואות?

גם העסק היציב ביותר זקוק מעת לעת להלוואות. גיוס מימון לעסק נדרש בכמה מצבים, שבעל העסק חייב לזהות אותם במהירות. להלן שני מצבים מהסוג האמור:

  • צמיחה עסקית: כשמגיעה העת לעבור לשלב הבא ולהגדיל את הפעילות העסקית, יש צורך בדרך כלל לגייס הלוואה למימון ההוצאות – רכישת מלאים, פתיחת קן יצור, הכשרת עובדים ועוד.
  • הון חוזר: הון חוזר הוא למעשה הכסף שהעסק מחזיק מרגע הרכישה של מוצר או חומר גלם, ועד לקבלת הכסף עבור המוצר המוגמר. העדר הון חוזר יוצר תזרים שלילי, שעלול להשפיע לרעה על הפעילות העסקית, כפי שכבר הוסבר לעיל.

 

בחירה שגויה של הלוואה עלולה לפגוע בעסק. מנגד, בחירה נכונה של הגוף המלווה ושל סוג ההלוואה, יכולה לסייע לעסק להשיג את המטרות שהציב לעצמו בצורה הטובה ביותר.

 

קורס ניהול פיננסי לעסקים – המפתח להצלחת העסק שלכם

במידה ואתם חפצים ברכישת כלים ישימים ופרקטיים שיאפשרו לכם לנהל בתבונה וביעילות את הכספים ותזרים המזומנים בעסק שלכם, תשמחו לדעת כי קיים קורס ניהול פיננסי לעסקים מבית סוכנות הייעוץ העסקי המובילה, אם. וי .פי בי (MVP) – שבו תוכלו לרכוש את כל הידע הדרוש לכם.

מדובר בקורס קצר ומעשי המועבר על ידי רו"ח ג'קי אהרון, מנכ"ל משותף בחברת MVP אשר כיהן בעשור האחרון בתור סמנכ"ל כספים וחבר דירקטוריון בחברות המובילות במשק. ג'קי אהרון מרצה מזה 25 שנים במסלול לחשבונאות ומנהל עסקים במכללה למנהל. קורס ההשכלה הפיננסית לעסקים מבית MVP, כולל 3 מפגשים שבהם ילמדו הנושאים הבאים:

  • ניהול תזרים מזומנים בעסק בתנאי אי וודאות
  • ניהול סיכונים פיננסיים
  • ניתוח דוחות כספיים
  • תמחיר והמחרה
  • הערכת רווחיות העסק
  • בניית תקציב
  • כלי בקרה ומעקב
  • גיוס מימון לעסקים
  • כלים למינוף ההון העסקי
  • ועוד

 

נשמח לראותכם בין המשתתפים!

לפרטים נוספים על התכנים הנלמדים בקורס הניהול הפיננסי לעסקים – צרו עמנו קשר או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא