ייעוץ עסקי לחברות MVP

עלינו בעיתונות

ייעוץ עסקי לחברות MVP - כתבה דמרקר

עסקת מיזוג או רכישה היא לא פלסטר זמני. היא צריכה להיות פתרון אסטרטגי ולא נקודתי

עם קילומטרז' ארוך בשוק וכהונה בדירקטוריונים של עשרות תאגידים, סבינה בירן ורו"ח ג'קי אהרון, מנכ"לים משותפים  של חברת MVP ייעוץ עסקי, מציגים גישה הוליסטית לטיפול בעסקאות A&M הפועלת להשיג את התוצאה המיטבית  לבעלי העסק ולמיקסום השווי, על בסיס ניתוח מעמיק של הצרכים והיעדים ארוכי הטווח שלו

לאחרונה סגרו סבינה בירן ורו"ח ג'קי אהרון,  מנכ"לים משותפים של חברת MVP ייעוץ עסקי,  עסקה למכירת עסק וותיק וגדול, שנוסד לפני כ-60 שנה, אך התקשה להתמודד עם התחרות בשוק וסבל  מהתחייבויות גדולות למערכת הבנקאית. "למייסד  העסק לא היה דור המשך והוא מצא את עצמו מול  שוקת שבורה", משחזרים השניים. …..

כתבה שהתפרסמה ב"דה מרקר"
כתבה באתר TheMarker - בדרך למשק תחורתי: איך מסירים את החסמים במגזר העסקים הקטנים

בדרך למשק תחרותי –

מגזר העסקים הבינוניים הוא מעמד הביניים של התעשייה בישראל, וכמו מעמד הביניים, גם הוא נשחק – סבינה בירן וג'קי אהרון, המתמחים בליווי פיננסי ואסטרטגי לעסקים, מסבירים מהם ששת החסמים העיקריים העומדים בפני המגזר וכיצד ניתן להסירם, בדרך לשוק תחרותי יותר.

כשסבינה בירן, לשעבר המנכ"לית של חברת התעופה ישראייר, קראה בעיון את המלצות ועדת טרכטנברג, היא נדהמה לגלות כי מגזר אחד נעלם מעיני הוועדה לחלוטין. "איך ייתכן שעמוד השדרה האמיתי של המשק, מגזר העסקים הקטנים והבינוניים, לא זכה לשום אזכור?", היא שואלת בפליאה…..

כתבה באתר כלכליסט - עובדי עצות: איך מתקשרים משבר לעובדים בחברה תחת מתקפה

עובדי עצות –

תנועות המחאה החדשות העמידו מותגים ומנהלים בפני מתקפות ולחץ צרכני. לצד ניהול המשבר כלפי חוץ, יש צורך לתקשר אותו כלפי פנים – ממוקדני שירות לקוחות ועד הדרגים הניהוליים- כי מיתוג החברה משמעותי מאוד לעובד.

"סבינה בירן, מנכ"לית משותפת בחברת MVP לייעוץ עסקי היום ומנכ"לית לשעבר של חברת ישראייר, חוותה לא מעט משברים שקיבלו חשיפה תקשורתית רחבה…." "… משברים שבלי ספק השפיעו על דרג העובדים בחברה, בעיקר מול הלקוחות. בירן מסכימה עם רבן ומוסיפה: "העובדים הם נכס לחברה, ומצב הרוח שלהם לא פחות חשוב מתזרים המזומנים, על אחת כמה וכמה בזמן משבר. מצב הרוח שלהם בהחלט יכול לתרום לסיום המשבר או לעכב את פתרונו"…."

כתבה באתר TheMarker - המהפך של סבינה בירן

המהפך של סבינה בירן – 

"סבינה בירן מאושרת – מנכ"לית ישראייר לשעבר- שפרשה לפני שנתיים – התרחקה מהביקורת והמאבקים של עולם התעופה, הקימה חברת ייעוץ ומסייעת למנהלים לבסס את העסק שלהם – מכיוון שהיעלמות מוחלטת מהשוק לא באה בחשבון, היא יושבת בכמה דירקטוריונים של חברות גדולות, כמו רפאל, ומשקיעה מכספה הפרטי בחברות סטארט-אפ מתחום הביומד."

אם מישהו ציפה שיציאתה של בירן לעצמאות תלווה במהלך של מיליונים, ההתחלה של בירן היתה דווקא צנועה למדי. לאחר שזיהתה כי תחום העסקים הקטנים והבינוניים סובל ממחסור אמיתי בכלי ייעוץ, החליטה להיכנס לנישה לאו דווקא כמנהלת המתפעלת צוות גדול, אלא דווקא כמייסדת ועובדת מן השורה.

"נורא כיף לנסוע לדרום ולבדוק את המלאי של הלקוח כדי לתת לו סקירה מקיפה על הבעיות העומדות בפניו", היא אומרת בעיניים נוצצות. שותפה אהרון, רואה חשבון מוכר ומרצה במכללה למינהל, מהנהן בראשו. "שנינו אנשי עמל", מוסיפה בירן, "גם בישראייר הייתי מעורבת מאוד בפרטים הקטנים. אי אפשר לנהל חברה בישיבה במשרד, אלא מתוך ידיעה ברורה מה קורה בשטח".

ניתן היה לצפות שתשתמשי במוניטין שלך כדי למנף את החברה החדשה, במקום ללכת עם הלקוח לבנק.

"אבל אני כל כך נהנית לנסוע ברחבי הארץ המדהימה שלנו, לפגוש עסקים שאנשים הקימו במו ידיהם ולשמוע סיפורים שמחממים את הלב – זו ציונות לשמה".