ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ בתחום הלוגיסטיקה והתפעול

תחום הלוגיסטיקה והתפעול כרוך בשפע היבטים, חלקם מאתגרים יותר מאחרים ומקשים בקביעות על הארגון, כך שנדרשים בהם סדר ונהלי עבודה חדשים. ייעוץ בתחום הלוגיסטיקה והתפעול יוכל לספק זווית התנהלות מקצועית ומקיפה לכל מערכי הרכש, הייצור וההפצה תוך מיקוד הפעילות וליצור שליטה טובה יותר על כל רמות התפעול כדי להגדיל את הרווחיות, השגשוג והצמיחה.

רוב העסקים מתנהלים מעכשיו לעכשיו

חברות מתחומים לוגיסטיים מתמודדות באופן יומיומי עם סוגיות שנוגעות לתכנון, מלאי, רכש, הנדסה, ייצור, איכות, טכנולוגיה ומחשוב. האינטגרציה האינטנסיבית הזו שבין שלל תחומים, מחלקות, בעלי תפקידים ופעולות לאורך שרשרת האספקה מביאה עסקים רבים מהענף "לחיות את הרגע" – להתמודד עם הנסיבות המדיניות מבלי לתכנן קדימה לטווח הארוך.

עסקים ומחסנים לוגיסטיים כמובן אינם לבד ומצטרפים ללמעלה מ-80% מהעסקים שלא נוהגים לתכנן את צעדיהם קדימה, אלא דואגים רק ליום העבודה עצמו מידי יום. להבדיל מכל עסק אחר שעושה זאת, אלו שמתחומי התפעול והלוגיסטיקה לא יצליחו לחשוב על דרכים לשיפור תהליכי צמצום המשאבים שלהם, עד כדי נקודה יחסית מוקדמת שבה הדברים יוצאים משליטה.

 

כאשר שולי הרווח הולכים ומצטמצמים

כאשר שולי הרווח הולכים ומצטמצמים, הבקרה מתערערת והעסק נכנס לכאוס, מדובר בצורך בעצירה מוחלטת של העשייה, מה שעשוי לחרוץ את גורלו של העסק לחלוטין.

לכן כל עסק לוגיסטי או תפעולי בהגדרתו נדרש לתהליכים של ניתוח פעולותיו מבחינה עסקית, פיננסית וארגונית – כולם יושמו על ידי גורם מקצועי ואובייקטיבי שיוכל ללמוד את התמונה המלאה ולהבין כיצד לשנות, לשפר, לייעל, להביא ליציבות והגדלת הרווחים.

 

ייעוץ בתחום הלוגיסטיקה והתפעול מתרחש בכמה מוקדים

נקודת המוצא של הייעוץ העסקי והאסטרטגי היא של חברה שמתמודדת עם שורה של אתגרים מהעולם התפעולי ובראשם מאזן הכוחות שבין משאבים – משימות – לקוחות. משולש זה אמור לפעול בדרך חלקה וללא טעויות כלל כדי להשלים פרויקטים או המשימות המוטלות עליו, אבל הוא כולל בדרך כלל נקודות תורפה שדרוש להן טיפול חיצוני ומקצועי מאוד.

 

תכנון פיקוח ייצור

תכנון פיקוח ייצור (תפ"י) הוא אותו מנגנון תיאום ופיקוח בין מערך הייצור (משאבים), מכירות (משימות) ולקוחות. תכנון זה מאפשר לעסק או המפעל לעמוד בביקוש ההזדמנות בכפוף ללוח הזמנים ומבלי להיקלע להוצאות מיותרות.

 

הטיפול המקצועי של היועצים העסקיים

הטיפול המקצועי של היועצים העסקיים כולל את יצירת התכנון ונהלי הייצור, בקרה וניהול בתחומי המלאי, האריזה ודרישות החומרים, קביעת לוחות זמנים ואיזון של מערכות הייצור, השגת תפוקה מקסימלית תוך כדי התייעלות ושיפור כל התהליכים הפנימיים.

 

תכנון פיקוח על מערכי השירות – תפ"ש

תכנון פיקוח על מערכי השירות (תפ"ש) הוא החלק שבו מנוהלים מערכי הלקוחות, הגבייה והשירות ששולטים בין היתר ברמת שביעות הרצון מהעבודה מול העסק ומכאן גם בהכנסותיו העתידיות. כאן יהיה אפשר ליצור כללים שישפרו את עבודתם של נותני השירות ויחדדו את מקצועיותם מול הלקוחות, לצייד אותם בכלים לביצוע תקשורת אפקטיבית, שימור לקוחות והתמודדות עם מצבים מורכבים.

 

 

תכנון פיקוח פרויקטים (תפ"פ)

תכנון פיקוח פרויקטים (תפ"פ) הוא הזרוע האחראית על ביצוע הפרויקט בשלמותו על סמך לוח הזמנים ושמירה קפדנית על איכות העבודה והעלות המינימלית. הייעוץ יפיק תכנון מסודר לתהליכי תכנון הפרויקטים השונים וניהולם השוטף בשטח, הגדרת תקציבים ומשאבי אנוש הנדרשים לפרויקט והקמת מנגנונים להפקת לקחים או איתור מוקדם של טעויות.

 

הנדסת ארגון ושיטות עבודה

הנדסת ארגון ושיטות עבודה (או"ש) הוא האספקט שבו מנתחים את פעילות העסק ומוצאים את הפתרונות המתאימים לכל בעיה. ניתוח זה מתקבל בדרך כלל ממנהלי השטח שמעבירים מידע הלאה לבעלים, אך פעמים רבות הוא עומד בהלימה לתהליכים המתרחשים באופן פנימי בארגון ולא ביחס למה שקורה בענף עצמו.

ייעוץ בתחום הלוגיסטיקה והתפעול
ייעוץ בתחום הלוגיסטיקה והתפעול

ייעוץ עסקי בהקשר הזה

ולכן ייעוץ עסקי בהקשר הזה יוכל לספק לחברה מידע לגבי דרכי הפעולה שבהן גם המתחרות משתמשות וליצור לה יתרון יחסי טוב יותר. עבודת היועץ כוללת חקר לביצועים בקווי הייצור ותחנות העבודה, בדיקת יעילות המערכות והעובדים ויצירת מדיניות תגמול לעובדים, מחקר עלויות וכדאיות, מדיניות חדשה למערך הרכש והמלאי, קביעת נהלי עבודה ברצפת הייצור ועוד.

 

ייעוץ עסקי מוצלח

ייעוץ עסקי מוצלח יכול לספק תכנון, ניתוח ואופטימיזציה לשרשרת האספקה המלאה, כך שהיא תתנהל בצורה חלקה וחסכונית ותהנה מאפשרות תגובה מהירה, הגדלת הרווחיות ומיצוב גבוה ביחס למתחרים. הטיפול העסקי נוגע גם למערכות המידע של שרשרת האספקה, איתור הספקים, אנליזות תפעוליות, ציי הרכב, בניית עצי מוצר ותמחור, יציאה למכרזים, מדיניות בנוגע למלאי ועתודת המלאי ועוד.

 

 

בתחום ניהול האיכות

בתחום ניהול האיכות תיבנה שיטה מותאמת לפיקוח על כל גורמי הניהול, האיכות, הייצור והשירות. שיטה זו מורכבת מאסטרטגיה שנתפרה עבור הארגון במיוחד והיא זו שאחראית הן לכתיבת הנהלים והמדיניות הארגונית והן להטמעתם בשטח תוך ליווי מתאים. אסטרטגיה זו מבטיחה שהמוצר או השירות המסופקים עונים בהכרח על דרישות השוק ומשביעים את רצונו לאורך זמן.

 

הייעוץ העסקי

הייעוץ העסקי מסוגל לספק מענה גם למערכות המידע והמחשוב בארגון, שלוקחים חלק מרכזי בכל הפעילות העסקית כיום במחסנים ומפעלים לוגיסטיים. במסגרת הייעוץ יהיה אפשר לאסוף נתונים לגבי תחומי הפעילות ולהבין כיצד אפשר לארגן ולשלוט בהם דרך מערכות מידע מתאימות ורלוונטיות, כך שהעבודה תתבצע באופן אחיד, מבוקר ועם כמה שפחות טעויות אנוש.

 

ומה עוד?

ייעוץ לוגיסטי הוא תחום עצום ועתיר סוגיות שמסוגל לתת מענה גם להיבטים נוספים כמו אחזקת המבנה, תחנות עבודה הנמצאות בו, המכשור, ציוד הרמה, המחסנים, רכבי התפעול, ציוד העזר ועוד.

הוא יכול לנסח גם את נהלי הבטיחות ולקבוע את הדרכים לאכיפתם בפועל, לסייע וללוות בהקמת מערך הבטיחות, ליצור מדיניות להעמסה ופריקת סחורה, לקבוע מדדי אפקטיביות ונצילות תקינים, הנחיות לגבי סיווג מלאי וספירת מלאי, איתור וליקוט בתוך המחסן הלוגיסטי, תהליכי ייבוא וייצוא, שיטות אחסון, סקרי שביעות רצון, ביצוע תחקירים להפקת לקחים, שיפור מיומנויות המשא ומתן עם קבלני משנה, מתן כלים טכנולוגיים שישפרו את מערך התפעול ועוד.

 

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

אם אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, הרי שהוא קיים גם בכל עסק שמתמודד עם חלקיקי פרטים שכאלו. בעבודה מסודרת, מאורגנת וממוקדת יהיה אפשר לשפר כל אחד מהם עד למקסימום האפשרי ולהפוך את העסק מכזה שנוסע במסלולי הפסד לעסק שנע במסלול להצלחה ורווחה כלכלית.

 

גם אתם תוכלו לצמוח ולשגשג!

אין כל ספק שככל שעסק מסוים הוא מורכב יותר ומטפל במערכים רחבים של לוגיסטיקה, אספקה, מלאי, רכישות והזמנות, כך הוא נדרש לייעול משמעותי יותר של כל תהליכי העבודה, תוך הצבת יעדים וקביעת מדדי הצלחה שניתן להגדיר ולבקר.

ויחד עם זאת, גם עסק קטן בתחומי הלוגיסטיקה והתפעול יוכל להבין כיצד לקצץ בעלויות שונות תוך התייעלות אופן העבודה, בדיקת הספקים או בחינת הצרכים של אותו העסק מחדש.

 

כל אחד מהתהליכים

כל אחד מהתהליכים הללו מבוצע ביסודיות רבה ואיננו מסתיים ביום אחד. מדובר בתקופה שבה העסק לומד, רוכש כלים ומתכנן את צעדיו קדימה, מתוך מטרה לשנות לעומק את טיב ההכנסות ולשפר את הארגון בכל המישורים שלו. גם חיסכון יחסית נמוך בתפעול רכש ושרשרת האספקה יתורגם ישירות לרווחים נקיים!

 

מנהלים של חברה בתחומי התעשייה והלוגיסטיקה

אם אתם בעלים או מנהלים של חברה בתחומי התעשייה והלוגיסטיקה ומתמודדים עם אתגרים מורכבים, אצלנו תקבלו את הכלים המתקדמים והאפקטיביים ביותר! משרד MVP מעניק ייעוץ עסקי מתקדם מטובי המומחים ומספק מענה ופתרונות לכל המישורים הקיימים. לצוות שלנו ניסיון ניהולי בכיר בתחומים כמו פיתוח עסקי, פיננסיים, שיווק, תפ"י, פיתוח ארגוני וכיוצ"ב.

 

להביט על כל האתגרים בארגון שלכם

יחד נוכל להביט על כל האתגרים בארגון שלכם מזווית חדשה ויצירתית, לתכנן את דרכי הפעולה כך שיניבו הישגים חדשים ויאפשרו לעסק ליהנות מרווחים עתידיים תוך התייעלות מקצה לקצה ושמירה על ההתנהלות החדשה והמוצלחת.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא