ייעוץ עסקי לחברות MVP

יועץ פיננסי בכיר

כל עסק ועסק, על מנת שהוא יוכל לגדול ולפרוח צריך לפעול באופן הטוב ביותר בכל הנוגע להיבטים הפיננסיים הסובבים את העסק. בסופו של יום, עסק שמעמיד שורת רווח ומתנהל נכון פיננסית הוא כזה שיכול להישאר בשוק הרבה זמן, ובאמצעות תכנון נכון של הכסף שלו גם לגדול ולהתפתח יותר ויותר. וכל אלו הם חלק מהתמחותו של יועץ פיננסי בכיר.

כאשר עסק צובר יותר כסף, לא רק שמתפתח חיסכון יפה ומשמעותי, שמאפשר לעסק לקחת יותר סיכונים (למשל בפיתוח של מוצרים חדשים) אלא החסכונות האלו מהווים גם כרית ביטחון לעסק, כך שגם בימים מרים וקשים יותר – כמו בימים שהובילה מגפת הקורונה – עדיין אפשר לסיים את החודש.

לכן, חשוב מאוד לשים לב להיבטים הפיננסיים השונים שמקיפים את העסק. פעמים רבות, בעלי העסקים לא שמים לב מספיק לכל מיני סוגים של מידע שסובב אותם – והדבר מונע מהם להגדיל את הרווחים שלהם. לכן, כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של יועץ פיננסי בכיר, שיוכל לוודא שהעסק ממקסם את כל הפוטנציאל הפיננסי שהוא טומן בחובו.

לעיתים, למרות התחושה שהעסק עובד טוב, ומוצרים רבים נמכרים מידי חודש – איכשהו שורת הרווח עדיין לא מתרוממת, בין אם רק מכסים את ההוצאות השונות של העסק ובין אם מצליחים לייצר רווח קטן – ברור שמשהו עובד שלא מספיק טוב משום שהרווח צריך להיות גדול הרבה יותר.

במאמר זה יוצגו התפקידים השונים של היועץ הפיננסי הבכיר והעזרה שהוא יכול להעניק לבעלי עסקים – על מנת שהם יוכלו להגדיל כמה שהם יכולים את הרווחים של העסק ובו בזמן להיות נאמנים למקור של העסק ולחזון המקורי שלו. במה יכול לעזור לעסק יועץ פיננסי בכיר?

 

אופן התמחור של המוצרים השונים בעסק

תמחור מוצרים הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעסק – משום שבסופו של יום הלקוחות קונים מוצר (או מקבלים שירות מסוים) והם מעוניינים שסכום הכסף שהם ישלמו יהווה תמורה ראויה למה שהם מקבלים. לכן, כל מוצר צריך לגלם את המשוואה הפשוטה – ככל שסכום הכסף גבוה יותר כך החוויה והתמורה צריכה להיות גבוהה יותר.

מדובר כמובן בעיקרון מאוד כללי, שצריך לעבור תרגום לחיי המעשה. כך למשל, קנייה של לחם יקר, שעשוי מחומר גלם איכותיים ובעבודת יד מוקפדת, תעלה יותר ולכן כדאי גם להגיש את המוצר בהתאם, על מנת למקסם את האפשרות של הלקוח לקבל את התמורה.

עד כאן לכאורה, לא מדובר על עבודתו של היועץ הפיננסי הבכיר, אלא על היבטים שונים של חווית הלקוחות והמשתמשים בשירותים השונים שהחברה מציעה. אולם, ככל שהמוצר איננו מתומחר כהלכה – או שמפספסים אפשרות להגדיל את הרווח על המוצר, או שהוא מתומחר לא טוב ולקוחות לא רוכשים אותו, בעוד שלאחר שינויים קטנים הם יכולים לרכוש אותו, וכך כמובן תעלה היעילות העסקית של העסק.

בהקשר הזה, חשוב לזכור גם את היתרונות השונים שיש למוצרים שמוכר עסק מסוג אחד על המוצרים שעסקים אחרים מוכרים. בין אם מדובר במאפיינים הקשורים לעסק עצמו, למשל, עסק שמוכר מוצרים בשבת, גם אם הם יקרים יותר, הלקוחות יקנו אותם מתוך ידיעה שהמחיר הגבוה מגלם את העובדה שהעסק פתוח בשבת.

 

בחינת המודל הפיננסי של העסק

על מנת להגדיל כמה שיותר את החיסכון החודשי של העסק, יש להבין מה הוא המודל הכלכלי לפיו הוא עובד. כך, יכול להיות למשל שבחנות מועסק עובד אחד יותר מידי, או שהעבודה שבו החלוקה ביניהם איננה יעילה ומובילה לכך שהמשכורת שמשולמת לו לא מגלמת את התמורה של העובד לעסק.

מצב כזה הוא כמובן מצב שפוגע מאוד בחיסכון וביעילות של העסק ויש לפעול על מנת לשנות אותו. במישור הזה, היועץ הפיננסי הבכיר יכול לסייע להבין כיצד ניתן לחלק באופן נכון יותר את המשכורות ואת התפלגות השכר בין העובדים השונים, אך פחות יתמקד בניהול ארגוני מחודש של העסק.

אידיאלית, המודל הפיננסי של העסק צריך להיות מבוסס על כמה שיותר נתונים, שיעזרו לבעל העסק לקבל החלטות מדויקות ככל שניתן. בהקשר זה, כדאי מאוד לנתח דוחות שונים שניתן להוציא בקלות יחסית מהמערכות הממוחשבות של רוב העסקים, הקשורים למשל להרגלי הצריכה של המוצרים השונים ולפופולריות שלהם.

ניתוח מן הסוג הזה, מאפשר לקבל החלטות פיננסיות נכונות יותר באשר למוצרים השונים. כך, ניתן להבין אילו מוצרים כדאי למכור יותר, האם ניתן למכור אותם ברווח גדול יותר או שמא כדאי להוריד מעט את המחיר שלהם והרווח דווקא יתקזז עם כמויות קונים גדולה יותר שתגיע.

מדובר על פילוח נתונים שלא מורכב לעשות והוא יכול להיות משמעותי מאוד לעסק ולהגדיל את היכולת של העסק לקבל החלטות מושכלות ביחס למוצרים השונים שנמכרים בו. כך למשל, אם יודעים שמשקאות חריפים נמכרים היטב בשעות מסוימות – כדאי לעשות מבצעים עם משקאות לערבוב על מנת להגדיל את היקפי המכירה באופן השעות – ואיתן את כמויות הרווח מן המוצרים השונים שנמכרים.

יועץ פיננסי בכיר
יועץ פיננסי בכיר

סקירה פיננסית

אחד המכשירים המשמעותיים שעומדים לרשותו של היועץ הפיננסי הבכיר הוא היכולת להנפיק דוחות תקופתיים שכוללים מידע פיננסי רב ערך שכדאי להבין אותו לעומק. מלבד פילוח נתוני המכירות השונים, ניתן להגדיר עמידה ביעדי רווח מסוימים ולהבין כיצד מגיעים אליהם ביחס למידע השונה הנסקר באותם הדוחות הכלכליים.

כך, ניתן להמשיך את תהליכי ההתפתחות השונים שעומדים בפני העסק – באופן מדויק ומבוסס על יעדים קונקרטיים שונים שלבסוף יובילו לצמיחה והתפתחות של העסק. באמצעות בניית תכנון הכולל יעדים קצרי טווח וארוכי טווח, ניתן לראות את ההשתפרות בהיבטים הפיננסיים של העסק – ואת היעילות של העבודה המשותפת של בעל העסק והיועץ הפיננסי הבכיר.

במקביל, באמצעות הדוחות הפיננסיים השונים ניתן לבחון את הריאליות של היעדים שהוגדרו ולבחון מחדש בכל פעם את המגמות השונות העומדות בפני העסק. כך למשל, יכול להיות שכניסת מוצר חדש לשוק משנה את התוכניות והיעדים הפיננסיים השונים שהוגדרו על ידי השניים – ולכן כדאי לבחון אותם מחדש.

 

 איך יועץ פיננסי בכיר עוזר בעבודת מיסוי נכונה

היבט נוסף שבעלי עסק רבים לא שולטים בו מספיק והם מפסידים בגינו סכומי כסף רבים מידי חודש הוא תכנון מס לא מדויק מספיק. לרוב, היועץ הפיננסי הבכיר הוא בהשכלתו או רואה חשבון, כלכלן או משפטן עם השכלה בתחומים האלו. לכן, חשוב מאוד להיעזר בכלים השונים שרשויות המדינה מעניקות בדמות עבודת מס נכונה.

תכנון מס יכול להוביל להגדלה משמעותית של החזרי המס שמתקבלים מידי שנה על ידי רשויות המס השונות (ובייחוד מס ההכנסה) וכך להקטין את ההוצאות השוטפות של העסק. במקביל, כדאי להכיר תוכניות שונות של המדינה לעידוד עסקים בגדלים שונים (או מענקים להעסקת אוכלוסיות מסוימות).

 

סיכום

העבודה של היועץ הפיננסי הבכיר היא מגוונת מאוד ויכולה לעזור לעסק להגדיל את כמות ההכנסות שלו או להקטין את כמות ההוצאות, תוך בנייה של תוכניות שניתן לבדוק את היעילות שלהן ולנתר אותן באופן קבוע, תוך בחינת ההיתכנות שלהן ביחס לנסיבות הקונקרטיות.

העבודה עם היועץ הפיננסי הבכיר מקלה מאוד על המצב הכלכלי של העסק ומאפשרת לבנות מגמת שיפור בזמן מצומצם יחסית – שבעל העסק לא היה יכול להשיג לבד, לפחות לא באותה היעילות.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא