ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ פיננסי לעסקים

ייעוץ פיננסי לעסקים אמנם יכול להיות מורכב מכה וכמה אפשרויות, אך מטרת העל שלו זהה – יצירת הכנסות מהעסק לאורך זמן וביציבות מקסימלית. בין אם זהו עסק קטן, חברה בע"מ או תאגיד ענק, כל אחד מהם זקוק לכלים וליכולות שיעזרו לניהול התקציב האישי ויצליחו לשמר לאורך זמן את הפעילות העסקית ולהביא גם לרווחיות גבוהה יותר ככל שחולף הזמן. 

מהו ייעוץ פיננסי לעסקים?

במציאות המודרנית והאינטנסיבית שבה אנחנו חיים, רבים מבינים שמקום עבודה אחד הוא לא הכרח קיומי ושאפשר למצות את הפוטנציאל האישי גם באפיקים נוספים: להחליף מקום עבודה אחת למספר שנים על מנת להתקדם מקצועית וכלכלית בצורה נאותה, לשנות כיוון ולמצוא תעסוקה בתחום חדש ומעניין וכמובן להקים עסק בעשר אצבעות ולרווחת ממנו נחת, סיפוק ומקסום הפוטנציאל האישי.

 

פערים בהבנה

אלא שלא פעם מגלים בעלי העסקים הטריים שבין הבנתם את העסק שהקימו ובין ההתנהלות הפיננסית הקיימת להם אין קורלציה טובה במיוחד. למעשה, העסק נכנס ללופ של הוצאות שוטפות שמגולמות רק מכוח ההכנסות הקיימות כאשר העסק עובד ומתפקד יפה בסך הכל, אבל מכאן ועד רווח שבעל העסק מביא הביתה בסיום החודש קיים עוד פער רב.

 

סוגיה הכלכלית

כמובן שגם בשלבים מאוחרים יותר דברים יכולים לקום וליפול על הסוגיה הכלכלית: האטה במכירות כתוצאה משינויים בהרגלי הצריכה, שימוש יתר בכספי הארגון שפוגע בהתנהלות ובתזרים, משבר כלשהו (כפי שקרה לרבים בתקופת הקורונה), ניהול בעייתי, טעויות קריטיות שבוצעו ברמת הנהלת החשבונות ואפילו חלילה מעילה בארגון.

 

מצבים בלתי צפויים

לאור כל אלו חשוב שהעסק יתכנן את הסוגיה הכלכלית שלו היטב ויביא בחשבון גם מצבים בלתי צפויים שעלולים להיווצר לאורך זמן. מי שמספק את התכנון הזה הוא לרוב חברה מקצועית המתמחה בשירותי ייעוץ פיננסי לעסקים. חברה שכזו מציעה יועצים מתחומים שונים, ידע וניסיון רבים שיסייעו לעסק להצליח כלכלית תוך שבעלי החברה מתרכזים בעבודה עצמה ונהנים משקט נפשי מוגבר.

 

פעולות אפשריות במסגרת ייעוץ פיננסי

הייעוץ הפיננסי לעסקים (בהתייחסות לכל סדרי הגודל הקיימים) מבוסס על כמה וכמה אפשרויות, כל אחת מהן תהיה וודאי טובה לסוג אחר של צרכים או דרישות וכמובן למצבים מסוימים. עסקים מתחילים יצטרכו בדרך כלל מעטפת מסוימת שכוללת גם פתרונות מימון או בנייה של התקציב הקיים להקמת העסק ואילו כלל העסקים יצטרכו לתכנן צמיחה על בסיס הגדלת הרווחים לאורך זמן.

לפניכם כמה מהאפשרויות המתרחשות במסגרת הייעוץ הפיננסי:

 

בניית תקציב להקמת העסק

כפי שקראתם, לא כל יזם חריף עם תשוקה אמיתית בהכרח יודע מראש לנהל הוצאות צפויות ובלתי צפויות בהתחשב בשינויים ובהיקף הגדילה הצפוי. בניית התקציב מתרחשת תוך הימנעות ככל האפשר מסיכונים כלכליים ובכפוף להיכרות עם השוק שבו העסק צפוי לפעול והמתחרים שלו. היועצים בתחום מכירים היטב את העולם העסקי הרלוונטי ולכן יכולים להפיק הערכות וחיזוי מתאימים.

 

גיוס כספים ופתרונות מימון

גיוס הון ראשוני הוא בהחלט אתגר, אבל פתרונות מימון מסוימים יידרשו גם בשלבים עסקיים מאוחרים יותר, למשל כאשר העסק מעוניין לרכוש נכס שיופעל ממנו סניף נוסף כולל עובדים ורכישת ציוד רלוונטי. בנושא הזה עומדות בפני העסק שלל אפשרויות, מחיפוש משקיעים (כולל יצירת מצגת משקיעים) וכלה במימון בערבות מדינה.

ייעוץ פיננסי לעסקים
ייעוץ פיננסי לעסקים

אפיקי מימון

כאן היועצים יכולים לכוון לאפיקי מימון מסוימים על סמך מה שמתאים לעסק עצמו ולאופי שלו. אמנם זה נראה פשוט ועל פניו בעל העסק/ היזם לא באמת זקוק לגורם מקצועי כדי לדעת מה האופציות הפתוחות בפניו, אבל היועץ יוכל לכוון מתוך ראייה אובייקטיבית יותר ושלא באופן מוטה ביחס לאדם שמתייחס לעסק שלו מההיבט הרגשי ולכן קשה לו לעתים לזהות בעיות או קונפליקטים מסוימים.

 

יתרון נוסף בקבלת ייעוץ

יתרון נוסף בקבלת ייעוץ בשלב המימון הוא העובדה שהיועץ הוא אדם שמגיע עם רקע פיננסי מקצועי וותק מכובד. הוא מכיר את העולם הכלכלי והדרך שבה הוא פועל ויוכל למצוא את המענה הדרוש לעסק תוך שלילת הקשיים הכרוכים בתהליכי המימון.

 

חילוץ ממשברים כלכליים

כאמור, אין צורך להמתין לשעת משבר כדי להיעזר בייעוץ פיננסי מקצועי, אבל אם העסק כבר נקלע למשבר או לבעיות תזרים, הייעוץ הוא מקום טוב למצוא בו פתרונות יעילים ומהירים לשיפור המצב. במסגרת זו ניתן להעשיר גם את יכולות וכישורי הניהול, למצוא פתרונות שיווקיים למקסום המכירות, לבנות תוכניות פעולה אסטרטגיות ולשקם את ההתייעלות העסקית.

 

מיפוי של מצב כלכלי קיים

בחברות רבות קיימת מראש הערכה פיננסית מסוימת, שייתכן וכבר איננה מתאימה למצבו הנוכחי של העסק או לשינויים שהתרחשו בו לאורך זמן. גם השוק הוא מקום דינמי ביותר ויתכן שיושפע ממגמות צרכניות כאלו ואחרות.

הייעוץ בוחן וממפה מחדש את התזרים העסקי, את התקציבים שנדרשים לכיסוי ההוצאות ואת ההכנסות המתקבלות ובונה מודל עסקי רלוונטי ומפורט שכולל בתוכו עלויות של מוצרים, שירותים, עזרים, עובדים וציוד, בוחן את התחרותיות וקהלי היעד בתחום הפעילות מחדש ומגדיר דרכי פעולה אפקטיביות ומדידות.

 

מתכון להתנהלות כלכלית תקינה

אם לכל תבשיל יש מתכון מנצח, הרי שגם לעסק קיים מתכון שיעזור לו לשגשג כלכלית ולקטוף רווחים רצויים. הייעוץ מספק היערכות והכנה לכל תרחיש אפשרי, בין אם מדובר בעסק מתחיל ובין אם זהו עסק קיים ומפרט כיצד לפעול בעת משבר פיננסי או כשלים ניהוליים, כיצד לצאת מהבוץ בשעת הצורך וכיצד לשמור על תזרים חיובי גם בתקופות משגשגות פחות.

 

חשוב להכיר

חשוב לציין שעסקים נפגעים לא פעם כתוצאה מתמחור לקוי, שימוש בספקים יקרים או אפילו מקדמות מס יקרות מידי והלוואות עם ריביות גבוהות. כל אלו לעתים מצטרפים לקושי משמעותי בגבייה, אבטלה סמויה (עודף בכוח אדם), היררכיה ניהולית לקויה, היעדר הכשרה בקרב מנהלים או ממלאי תפקידים מסוימים ועוד.

כל אלו יפגעו במוקדם או במאוחר בתזרים המזומנים כאשר מספיקה התרחשות של בעיה אחת לבדה כדי להביא לגירעון, בעיות בתזרים ואפילו הגבלה בבנק.

 

האם כל עסק מסוגל להצליח?

בהחלט כן! יחד עם זאת ובדומה להתנהלות הפרטית של כל אדם, עסק שלא יקפיד להתנהל בצורה נכונה, מושכלת וחכמה, לא ידע להתכונן מראש לתרחישים שונים בחיי העסק, לא יצור מאגר חיסכון לטובת צמיחה, התרחבות או מהלכים עתידיים ולא ידע להצביע על הבעיות כאשר הן מתרחשות (וחמור מכך – להתעלם מהן), צפוי להכשיל את הצלחתו או לעכב אותה באופן משמעותי.

הבשורות הטובות הן שלא מאוחר מידי לתקן וקיימות אפשרויות רבות לפעולה שעומדות לעסק עוד הרבה לפני שיסבול מהתערבות חיצונית של הגופים או הרשויות.

 

זכרו

לעסק בכל גודל ובכל תחום יש קו חיים עולה ויורד וזהו חלק מהעניין. בתחומים מסוימים, עליות ומורדות הן אפילו חלק מהשגרה. באמצעות התנהלות נכונה שתתקבל על ידי ייעוץ מקצועי ומסודר המותאם לעסק ולמטרותיו, יהיה אפשר לבלום כל בעיה שתיווצר בתקופות פחות נוצצות אך מבלי לאבד את כל ההישגים שצבר העסק בעמל ובעבודה קשה לאורך זמן.

 

לסיכום

ארגז הכלים שמתקבל מכוח הייעוץ נועד כדי לסייע לעסק ללמוד כיצד לנהל ולשלוט בתזרים המזומנים, כיצד מתמחרים שירותים ומוצרים באופן רווחי וכיצד להתנהל מול חובות והלוואות. סדרת מפגשים ברמת הייעוץ תוכל לעזור לעסק לזהות דרכים מתאימות להגדלת הרווחים, להתפתחות ויצירת מהלכים עסקיים מוצלחים.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא