ייעוץ עסקי לחברות MVP

ייעוץ ארגוני לחברות

מחפשים ייעוץ ארגוני לחברות? בעמוד זה נלמד מדוע הייעוץ הארגוני הינו כלי למיקסום הפוטנציאל האירגוני, איך לבחור את היועץ הנכון. כל זאת ועוד, במאמר זה.ייעוץ ארגוני הינו כלי מקצועי המספק שירותי יעוץ לארגונים או חברות.

הייעוץ הארגוני מסייע בכל השדות מולן מתנהלת החברה ובהתאם ליעדים אליהם היא שואפת ורוצה להימצא בהם – בין אם בטווח הקצר או בטווח הארוך או אפילו רק במסגרת הניהול השוטף של החברה – אשר כבר מבינה ויודעת את יעדיה ומעוניינת להישאר עם יד על הדופק.

באמצעות ייעוץ ארגוני איכותי, ניתן לשדרג את תדמית החברה או הארגון, במידה וישנו צורך בכך, להגדיל וליעל את החברה תוך חתירה מתמדת ליעדים דינמיים ומשתנים לאורך זמן בהתאם לשינויים החברתיים ולהגיע למיקסום החזון של החברה, בין אם זה הכתוב בתור ערכיה או כזה המוגדר בתור יעדיה ארוכי הטווח.

מאמר זה יסקור את הנקודות המרכזיות והחשובות ביותר שיש לשקלל בעת בחירה בחברה שמספקת את הייעוץ הארגוני לחברה שלך – תוך שימת דגש על היתרונות השונים שייעוץ ארגוני מגלם בתוכו לכל חברה באשר היא – וכדאי לשים לב אליהם כאשר פונים לקבלת שירותים של ייעוץ ארגוני באשר הם.

 

כלי למיקסום הפוטנציאל האירגוני

ישנם סוגי ייעוץ רבים המוצעים לחברות. מדוע לבחור דווקא בייעוץ ארגוני?

מבין תחומי היעוץ הרבים המוצעים בשוק, הייעוץ הארגוני הוא חשוב משמעותי ונבדל משאר תחומי הייעוץ החולקים את הספרה של ייעוץ לחברות. הסיבה לכך היא המיקוד השיטתי, הממוקד והמעמיק בשלל הפנים של המבנה הארגוני שמאפשרים לפעול מתוך ראייה הוליסטית ומחושבת בכל אחד מהם.

המבנה המיוחד של החברה הוא כזה המחייב מומחיות מיוחדת בתחום – כאשר דילמות של ניהול כוח אדם או בחירת אסטרטגיות שיווקיות על בסיס נתונים רבים – אינם רלוונטיים לתחומים אחרים של הייעוץ הארגוני ולכן ישנו צורך במומחה אשר תחומיו חולשים על החברות.

זאת בנוסף לתשתית המשפטית הייחודית שבה חברות פועלות, תוך ייחודיות הכפיפות לדרגים ניהוליים ופיקוח רגולטורי – אשר היא שונה מתאגידים שונים ומעסקים אחרים. גם כאן, ההיכרות עם המסגרת המשפטית שבה פועלת החברה מאפשרת ליועץ לפעול טוב יותר במסגרת החובות שהחברה כפופה אליה – ולחתור לקידומה וייעולה במסגרתם.

 

ייעוץ ארגוני לחברות – כיצד בוחרים ולמה לשים לב?

מטבע הדברים, ישנן חברות רבות המספקות ייעוץ ארגוני – כמו בכל תחום שיש לו ביקוש רב במשק- יש היצף היצע ולשם כך בעת בחירה של חברת ייעוץ ארגוני, ישנם דגשים ושיקולים שמומלץ לקחת בחשבון ולהפנות תשומת לב כלפיהם שכן- הניסיון, הידע, המקצועיות והשיטה- בה חברת הייעוץ פועלת הינם חשובים לא פחות מאשר סוג הייעוץ.

לכן, חשוב מאוד לבחור יועץ ארגוני לחברות אשר יש לו עבר עשיר בהצלחות ולקוחות שאף מוכנים לספר על התהליך של הייעוץ הארוגני והיתרונות שהוא צופן במסגרתו – בייחוד באופן השוואתי לייעוץ אחר, כך ניתן יהיה להבין האם סוג זה של ייעוץ ארגוני מתאים לחברה שלך או לא.

בנוסף, ישנן שיטות רבות ומגוונות שהתפתחו עם הזמן בתחום העשיר והמגוון של הייעוץ הארגוני – כאשר חשוב להבין מה השיטה ומה הם הכלים והעקרונות המרכזיים לפיהם פועל היועץ הארגוני – בכדי להבין כיצד אלו יכולים להשתלב באופן אורגני במציאות הארגונית של החברה.

היתרונות של ייעוץ ארגוני לחברות גדולות הם רבים ונובעים מהתנאים הייחודיים שחברות גדולות מתמודדות איתן – אסטרטגיות שיווקיות מסוג אחר, קשיים אחרים הקשורים למשאבי אנוש (היכולת לקדם עובדים, להותיר אותם בארגון, למקסם את התפוקה שלהם), וסוגיות אחרות במישור המשפטי והחשבונאי.

 

בהיבט השיווקי

שיווק הוא משתנה מהותי במיוחד בהתנהלות הארגון, והאופן בו ניגשים אליו, עשוי להוות הבדל משפיע ביותר. חשוב להבין, כי שיווק אינו נוסחה אחידה לכל- ישנה חשיבות מרבית לתנאים הייחודיים של החברה המשווקת, ויש להתאים את סוג השיווק לגודל החברה, לחזון העסקי והארגוני, לכמות המשאבים העומדים ברשותה וניצולם באופן מיטבי, וכמובן קהל היעד אליו היא מכוונת.

ייעוץ ארגוני לחברות בהקשר השיווקי הוא ייעוץ ארגוני שמסתכל על האופן שבו המדיניות השיווקית של החברה מנוהלת בארגון – מי מקבל את ההחלטות, על בסיס מה ההחלטות מקובלת ומה מערכת היחסים בין המחלקות השונות על מנת לייצר תרבות ארגונית שבה למשל המדיניות השיווקית של החברה נעשית באופן המסודר ביותר – כזה שיכול למקסם את היעדים של החברה.

כך, כדאי מאוד להתבסס על מדיניות המגובה על ידי נתונים כלכליים שונים שעברה בחינות שונות, כמו קבוצת מיקוד – לפני שבוחרים להוציא סכומי כסף גדולים מאוד על אסטרטגיה שיווקית שלא ברורה היעילות שלה בהינתן תנאי השוק בהם החברה פועלת.

ייעוץ ארגוני לחברות
ייעוץ ארגוני לחברות

בהיבט של משאבי אנוש וכוח אדם

במידה רבה, אפשר לטעון כי יחסי אנוש הם התשתית לכל הפעילות של החברה. בשל כך, אתגריים ארגוניים במישור האנושי הן מול נותני השירות החוץ חברתיים והן הפנים חברתיים צריכים להיות מטופלים ביתר שאת, בצורה איכותית ומיטבית. תוך הסתכלות של עין חיצונית על המתנהל בחברה – ניתן יהיה לקבל משוב איכותי שיסייע לאורך זמן בשימור ההון החברתי בחברה.

אין להמעיט הן בהיררכיה הארגונית- מקצועית הן במיטוב התקשורת שכן מישורים אלו הינם משמעותיים ביותר, ויש לבנות אותם בצורה יציבה שתעמוד בכל האתגרים שהשוק מציב. זאת בייחוד לאור העובדה שתחלופת העובדים האיכותיים והבכירים יכולה להיות גבוהה ולכן יש לייצר עתודת כוח אדם ניהולית וארגונית שתוכל להוות את מנהלי העתיד של החברה.

בהקשר זה חשוב מאוד לייצר מערכת נכונה של תמריצים שתעודד את העובדים להישאר בארגון – בין אם על ידי פיתוח תרבות ארגונית פורייה שבה העובדים מרגישים שהם נהנים במקום העבודה שלהם ורוצים לתרום בו – ובו בעת מאותגרים על מנת להגיע ליעדים ולהתקדם בארגון.

 

דינמיות בשוק המשתנה

לצד החזון הארגוני היציב והקוהרנטי שהייעוץ עוזר לגבש, צריכה להיות דינמיות מובנת בתודעה הארגונית, במציאות המשתנה תדיר של זמננו. בהתאמה לעולם המשתנה גם השוק משתנה, וחשוב שיהיו כלים מצויינים ועדכניים להבין את השינויים האלה ואף לחזות אותם. באמצעות תוכנות ואלגוריתמים המוצעים במסגרת הייעוץ, תוך גיוס אנשי מקצוע המתמקדים בפיענוח המגמות הכלכליות, הייעוץ האירגוני מאפשר התאמה מתמדת לתנאי השוק ולא להישאר מאחור.

הדינמיות שהייעוץ האירגוני מספק לארגון או החברה, מאפשר ללקוח לספק את השירות הטוב ביותר ולהישאר רלוונטית. ייעוץ אירגוני, נועד ללוות את הלקוח בשינוי השטח המתמידים ולוודא שהארגון מתמודד איתם בהצלחה. חברה שנשארת עדכנית ורלוונטית – מקרינה תדמית רצינית ובקיאה בשטח – שעמידה למבחן הזמן.

 

סיכום

ייעוץ ארגוני לחברות הוא ייעוץ ארגוני מיוחד שמושפע מאוד מן הדילמות הייחודיות שמקיפות את ההתנהלות השוטפת של חברות בשוק העסקי. הידע והניסיון הייחודיים בתחום החברות – כפי שהודגם במקרי הבוחן של שיווק, ניהול כוח אדם ודינמיות שוק מראים כיצד מדובר על ייעוץ שבו הפונקציה של הניסיון חשובה במיוחד – ולא כדאי להתפשר על חברות ייעוץ ארגוני שלא מציעות רזומה עשיר של ניסיון והצלחות.

מדובר על תהליך ארגון של התאמה ושינויים במבנה הארגוני של החברה – שבסופו ניתן יהיה להגיע לתוצאות מיטיבות מאוד בהן החברה עומדת ביעדים השונים שהיא הציבה לעצמה – תוך מיצוב ההון האנושי וחוסר התפשרות על איכות המוצרים ושמירה על קהל לקוחות חזק ששמח לצרוך את השירותים והמוצרים של החברה.

ייעוץ עסקי לחברות MVP

אם. וי .פי בי הינו משרד לייעוץ עסקים מהמובילים בארץ בניהולם של סבינה בירן וג'קי אהרן.

לוקחים את העסק שלך
צעד אחד קדימה!

השירותים שלנו
מידע נוסף בנושא